Modelářů, kteří provádějí renovace starých hraček, v našem případě tedy modelů autíček, najdete na YouTube hned několik. Tentokrát se ale záchrany nedočkal žádný sporťák do Matchboxu nebo HotWheels. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

Modelářů, kteří provádějí renovace starých hraček, v našem případě tedy modelů autíček, najdete na YouTube hned několik. Tentokrát se ale záchrany nedočkal žádný sporťák do Matchboxu nebo HotWheels. | Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

Kompletním oživením prošla na  kanálu Restore Machines  ikonická nákladní Tatra T148 6x6 ze 70. let. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

Kompletním oživením prošla na kanálu Restore Machines ikonická nákladní Tatra T148 6x6 ze 70. let. | Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

Přesněji se má tedy jednat o kousek z roku 1978. Dlouhá léta ztracené autíčko bylo v opravdu špatném stavu s chybějícími díly a obalené hlínou. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

Přesněji se má tedy jednat o kousek z roku 1978. Dlouhá léta ztracené autíčko bylo v opravdu špatném stavu s chybějícími díly a obalené hlínou. | Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

Renovace tedy začala kompletním rozebráním vozu, dále vyčištěním v jarové vodě kartáčkem a následně vybráním dílů, které ještě měly šanci na přežití. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

Renovace tedy začala kompletním rozebráním vozu, dále vyčištěním v jarové vodě kartáčkem a následně vybráním dílů, které ještě měly šanci na přežití. | Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

Naštěstí, většina klíčových dílů přežila. Původní lak kabiny a korby byl odleptán, povrch částí jemně obroušen od všech nerovností, a stejně jako u podvozku, kol a dalších části, přišel na řadu nový lak. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

Naštěstí, většina klíčových dílů přežila. Původní lak kabiny a korby byl odleptán, povrch částí jemně obroušen od všech nerovností, a stejně jako u podvozku, kol a dalších části, přišel na řadu nový lak. | Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

Z původní modré dostala kabina typický oranžový odstín, korba zase stříbrný. Přebroušením a vyleštěním pak prošlo i prosklení náklaďáku. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

Z původní modré dostala kabina typický oranžový odstín, korba zase stříbrný. Přebroušením a vyleštěním pak prošlo i prosklení náklaďáku. | Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

Některé chybějící díly Tatry musel nicméně renovátor nahradit vlastní výrobou, takže například skla předních světlometů vznikla z tenkého průhledného plastu. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

Některé chybějící díly Tatry musel nicméně renovátor nahradit vlastní výrobou, takže například skla předních světlometů vznikla z tenkého průhledného plastu. | Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

Znalci si zase všimnou, že model dostal i pár důležitých dílů pocházejících z Lega. A dokonce i nálepky označení Tatra a registrační značky si modelář vytvořil sám. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

Znalci si zase všimnou, že model dostal i pár důležitých dílů pocházejících z Lega. A dokonce i nálepky označení Tatra a registrační značky si modelář vytvořil sám. | Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

 Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

| Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

 Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

| Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

 Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines

| Zdroj: YouTube.com/Restore Machines

Kompletním oživením prošla na  kanálu Restore Machines  ikonická nákladní Tatra T148 6x6 ze 70. let. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines
Přesněji se má tedy jednat o kousek z roku 1978. Dlouhá léta ztracené autíčko bylo v opravdu špatném stavu s chybějícími díly a obalené hlínou. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines
Renovace tedy začala kompletním rozebráním vozu, dále vyčištěním v jarové vodě kartáčkem a následně vybráním dílů, které ještě měly šanci na přežití. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines
Naštěstí, většina klíčových dílů přežila. Původní lak kabiny a korby byl odleptán, povrch částí jemně obroušen od všech nerovností, a stejně jako u podvozku, kol a dalších části, přišel na řadu nový lak. Zdroj: YouTube.com/ Restore Machines
11
Fotogalerie

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

Modelářů, kteří provádějí renovace starých hraček, v našem případě tedy modelů autíček, najdete na YouTube hned několik. Tentokrát se ale záchrany nedočkal žádný sporťák do Matchboxu nebo HotWheels. Kompletním oživením prošla na kanálu Restore Machines ikonická nákladní Tatra T148 6x6 ze 70. let.

Přesněji se má tedy jednat o kousek z roku 1978. Dlouhá léta ztracené autíčko bylo v opravdu špatném stavu s chybějícími díly a obalené hlínou. Renovace tedy začala kompletním rozebráním vozu, dále vyčištěním v jarové vodě kartáčkem a následně vybráním dílů, které ještě měly šanci na přežití.

Naštěstí, většina klíčových dílů přežila. Původní lak kabiny a korby byl odleptán, povrch částí jemně obroušen od všech nerovností, a stejně jako u podvozku, kol a dalších části, přišel na řadu nový lak. Z původní modré dostala kabina typický oranžový odstín, korba zase stříbrný. Přebroušením a vyleštěním pak prošlo i prosklení náklaďáku.

Některé chybějící díly Tatry musel nicméně renovátor nahradit vlastní výrobou, takže například skla předních světlometů vznikla z tenkého průhledného plastu. Znalci si zase všimnou, že model dostal i pár důležitých dílů pocházejících z Lega. A dokonce i nálepky označení Tatra a registrační značky si modelář vytvořil sám.

Na celý proces se koukněte níže, je to radost pohledět…

Doporučujeme

Články odjinud