Seat pokračuje v oslavách svých 70. narozenin a opět se kouká zpátky do minulosti, aby tentokrát pěkně pohromadě vzpomněl na své vlajkové modely. Zdroj: Seat

Seat pokračuje v oslavách svých 70. narozenin a opět se kouká zpátky do minulosti, aby tentokrát pěkně pohromadě vzpomněl na své vlajkové modely. | Zdroj: Seat

A vývoj lze vidět na první pohled. Co v roce 1963 započala limuzína 1500, v tom na cestě vrcholných modelů značky pokračuje v dnešním trendu SUV nejnovější Tarraco. | Seat 1500 Zdroj: Seat

A vývoj lze vidět na první pohled. Co v roce 1963 započala limuzína 1500, v tom na cestě vrcholných modelů značky pokračuje v dnešním trendu SUV nejnovější Tarraco. | Seat 1500 | Zdroj: Seat

Při pohledu na cca 60 let starý Seat 1500 jde vidět, že si tehdy limuzína brala za vzor styl tehdejších amerických vozů, avšak s kompaktnějšími rozměry a za výhodnější cenu. | Seat 1500  Zdroj: Seat

Při pohledu na cca 60 let starý Seat 1500 jde vidět, že si tehdy limuzína brala za vzor styl tehdejších amerických vozů, avšak s kompaktnějšími rozměry a za výhodnější cenu. | Seat 1500  | Zdroj: Seat

Jednalo se o první Seat s kotoučovými brzdami na všech kolech a pod kapotou se později objevil i první naftový motor značky (jakožto Seat 1800). | Seat 1500 Zdroj: Seat

Jednalo se o první Seat s kotoučovými brzdami na všech kolech a pod kapotou se později objevil i první naftový motor značky (jakožto Seat 1800). | Seat 1500 | Zdroj: Seat

Zprvu ale model začínal s benzinovou patnáctistovkou o síle 72 koní (53 kW), odtud právě označení modelu. | Seat 1500 Zdroj: Seat

Zprvu ale model začínal s benzinovou patnáctistovkou o síle 72 koní (53 kW), odtud právě označení modelu. | Seat 1500 | Zdroj: Seat

Nástupce Seat 132 přišel v roce 1973 a veřejnost zaujal opět několika prvenstvími pro značku jako třeba klimatizací či elektrickým ovládáním oken a zrcátek. | Seat 132 Zdroj: Seat

Nástupce Seat 132 přišel v roce 1973 a veřejnost zaujal opět několika prvenstvími pro značku jako třeba klimatizací či elektrickým ovládáním oken a zrcátek. | Seat 132 | Zdroj: Seat

Model byl kratší, lehčí a aerodynamičtější, pokračoval však s klasickou koncepcí s motory 1,6 l a 1,8 l vpředu a pohonem zadních kol. | Seat 132 Zdroj: Seat

Model byl kratší, lehčí a aerodynamičtější, pokračoval však s klasickou koncepcí s motory 1,6 l a 1,8 l vpředu a pohonem zadních kol. | Seat 132 | Zdroj: Seat

Maximálně uměl dosáhnout až 180 km/h, zatímco komfort v kabině dále povýšil vybranými materiály. | Seat 132 Zdroj: Seat

Maximálně uměl dosáhnout až 180 km/h, zatímco komfort v kabině dále povýšil vybranými materiály. | Seat 132 | Zdroj: Seat

 | Seat 132 Zdroj: Seat

 | Seat 132 | Zdroj: Seat

Následuje dlouhá přestávka, kdy Seat po ukončení modelu 132 v roce 1980 opustil střední třídu (segment D). | Seat Exeo Zdroj: Seat

Následuje dlouhá přestávka, kdy Seat po ukončení modelu 132 v roce 1980 opustil střední třídu (segment D). | Seat Exeo | Zdroj: Seat

Za nástupce starého modelu tak lze považovat až v roce 2008 Seat Exeo, sedan pod křídly koncernu VW stojící na technice tehdejší generace Audi A4. | Seat Exeo Zdroj: Seat

Za nástupce starého modelu tak lze považovat až v roce 2008 Seat Exeo, sedan pod křídly koncernu VW stojící na technice tehdejší generace Audi A4. | Seat Exeo | Zdroj: Seat

O rok později přišla i verze ST (SportsTourer), od té doby označující kombi varianty i dalších modelů Seatu. | Seat Exeo Zdroj: Seat

O rok později přišla i verze ST (SportsTourer), od té doby označující kombi varianty i dalších modelů Seatu. | Seat Exeo | Zdroj: Seat

 | Seat Exeo Zdroj: Seat

 | Seat Exeo | Zdroj: Seat

 | Seat Exeo ST Zdroj: Seat

 | Seat Exeo ST | Zdroj: Seat

 | Seat Exeo ST Zdroj: Seat

 | Seat Exeo ST | Zdroj: Seat

Sedany a kombi mizí, na vrchol plnou silou nastupují velká SUV. V současnosti je tak vlajkovou lodí španělské značky Tarraco. | Seat Tarraco Zdroj: Seat

Sedany a kombi mizí, na vrchol plnou silou nastupují velká SUV. V současnosti je tak vlajkovou lodí španělské značky Tarraco. | Seat Tarraco | Zdroj: Seat

Až sedmimístný model jsme už  měli šanci projet  a nedávno obdržel také  sportovně laděnou výbavu FR ... | Seat Tarraco Zdroj: Seat

Až sedmimístný model jsme už měli šanci projet a nedávno obdržel také sportovně laděnou výbavu FR... | Seat Tarraco | Zdroj: Seat

...které asi nejvíce pasuje nejvýkonnější motorizace 2.0 TDI o síle 200 koní (147 kW) s pohonem všech kol. | Seat Tarraco Zdroj: Seat

...které asi nejvíce pasuje nejvýkonnější motorizace 2.0 TDI o síle 200 koní (147 kW) s pohonem všech kol. | Seat Tarraco | Zdroj: Seat

Přednosti všech vlajkových Seatů nakonec shrnuje i video níže... | Seat Tarraco Zdroj: Seat

Přednosti všech vlajkových Seatů nakonec shrnuje i video níže... | Seat Tarraco | Zdroj: Seat

 | Seat Tarraco Zdroj: Seat

 | Seat Tarraco | Zdroj: Seat

A vývoj lze vidět na první pohled. Co v roce 1963 započala limuzína 1500, v tom na cestě vrcholných modelů značky pokračuje v dnešním trendu SUV nejnovější Tarraco. | Seat 1500 Zdroj: Seat
Při pohledu na cca 60 let starý Seat 1500 jde vidět, že si tehdy limuzína brala za vzor styl tehdejších amerických vozů, avšak s kompaktnějšími rozměry a za výhodnější cenu. | Seat 1500  Zdroj: Seat
Jednalo se o první Seat s kotoučovými brzdami na všech kolech a pod kapotou se později objevil i první naftový motor značky (jakožto Seat 1800). | Seat 1500 Zdroj: Seat
Zprvu ale model začínal s benzinovou patnáctistovkou o síle 72 koní (53 kW), odtud právě označení modelu. | Seat 1500 Zdroj: Seat
20
Fotogalerie

Seat vzpomíná na své vlajkové lodě. Jak se měnily pilíře španělské značky?

Španělská značka se ohlédla za svými vlajkovými loděmi. Nyní tento termín patří nejnovějšímu SUV.

Seat pokračuje v oslavách svých 70. narozenin a opět se kouká zpátky do minulosti, aby tentokrát pěkně pohromadě vzpomněl na své vlajkové modely.
A vývoj lze vidět na první pohled. Co v roce 1963 započala limuzína 1500, v tom na cestě vrcholných modelů značky pokračuje v dnešním trendu SUV nejnovější Tarraco.

Při pohledu na cca 60 let starý Seat 1500 jde vidět, že si tehdy limuzína brala za vzor styl tehdejších amerických vozů, avšak s kompaktnějšími rozměry a za výhodnější cenu. Jednalo se o první Seat s kotoučovými brzdami na všech kolech a pod kapotou se později objevil i první naftový motor značky (jakožto Seat 1800). Zprvu ale model začínal s benzinovou patnáctistovkou o síle 72 koní (53 kW), odtud právě označení modelu.

Nástupce Seat 132 přišel v roce 1973 a veřejnost zaujal opět několika prvenstvími pro značku jako třeba klimatizací či elektrickým ovládáním oken a zrcátek. Model byl kratší, lehčí a aerodynamičtější, pokračoval však s klasickou koncepcí s motory 1,6 l a 1,8 l vpředu a pohonem zadních kol. Maximálně uměl dosáhnout až 180 km/h, zatímco komfort v kabině dále povýšil vybranými materiály.

Následuje dlouhá přestávka, kdy Seat po ukončení modelu 132 v roce 1980 opustil střední třídu (segment D). Za nástupce starého modelu tak lze považovat až v roce 2008 Seat Exeo, sedan pod křídly koncernu VW stojící na technice tehdejší generace Audi A4. O rok později přišla i verze ST (SportsTourer), od té doby označující kombi varianty i dalších modelů Seatu.

Sedany a kombi mizí, na vrchol plnou silou nastupují velká SUV. V současnosti je tak vlajkovou lodí španělské značky Tarraco. Až sedmimístný model jsme už měli šanci projet a nedávno obdržel také sportovně laděnou výbavu FR, které asi nejvíce pasuje nejvýkonnější motorizace 2.0 TDI o síle 200 koní (147 kW) s pohonem všech kol.

Přednosti všech vlajkových Seatů nakonec shrnuje i video níže...

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud