Německá Alpina, která si už léta drží nálepku renomované značky nabízející vyladěná BMW, se do nižší kategorie nových „baworáků“ s pohonem předních kol prostě nepustí. | BMW M135i Zdroj: BMW

Německá Alpina, která si už léta drží nálepku renomované značky nabízející vyladěná BMW, se do nižší kategorie nových „baworáků“ s pohonem předních kol prostě nepustí. | BMW M135i | Zdroj: BMW

I když Alpina úzce spolupracuje se samotným BMW, podle jejího šéfa Andrease Bovensiepena prostě úprava předokolek nedává firmě smysl hlavně po finanční stránce. | BMW M135i Zdroj: BMW

I když Alpina úzce spolupracuje se samotným BMW, podle jejího šéfa Andrease Bovensiepena prostě úprava předokolek nedává firmě smysl hlavně po finanční stránce. | BMW M135i | Zdroj: BMW

Svůj pohled na potencionální úpravu  nového BMW řady 1 , chystané  řady 2 Gran Coupé  nebo třeba  crossoverů X1  a  X2  upřesnil Bovensiepen v rozhovoru s australským magazínem Motoring. A celou situaci shrnul jednoznačným „Ne, nemáme to v plánu“. | BMW M135i Zdroj: BMW

Svůj pohled na potencionální úpravu nového BMW řady 1, chystané řady 2 Gran Coupé nebo třeba crossoverů X1 a X2 upřesnil Bovensiepen v rozhovoru s australským magazínem Motoring. A celou situaci shrnul jednoznačným „Ne, nemáme to v plánu“. | BMW M135i | Zdroj: BMW

Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. | BMW M135i Zdroj: BMW

Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. | BMW M135i | Zdroj: BMW

„Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen. | BMW M135i Zdroj: BMW

„Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen. | BMW M135i | Zdroj: BMW

Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra. | BMW M135i Zdroj: BMW

Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra. | BMW M135i | Zdroj: BMW

Trh levnějších modelů tedy Alpině nevoní. Ke všemu, ladění zadokolek bylo pro značku dosud výnosným byznysem. | BMW M135i Zdroj: BMW

Trh levnějších modelů tedy Alpině nevoní. Ke všemu, ladění zadokolek bylo pro značku dosud výnosným byznysem. | BMW M135i | Zdroj: BMW

V tuto chvílí začíná portfolio Alpiny u řady 3, včetně  SUV X3  a X4, a směřuje přes  řadu 5  až k limuzíně  řady 7 . Ve vozech přitom firma využívá často identické motory a zmíněné převodovky od ZF. | BMW M135i Zdroj: BMW

V tuto chvílí začíná portfolio Alpiny u řady 3, včetně SUV X3 a X4, a směřuje přes řadu 5 až k limuzíně řady 7. Ve vozech přitom firma využívá často identické motory a zmíněné převodovky od ZF. | BMW M135i | Zdroj: BMW

K ladění předokolek tak Bovensiepen rovněž dodává, že použitím japonských převodovek Aisin v modelech s pohonem předních kol, by musela Alpina s tímto výrobcem začít spolupracovat. A to jsou samozřejmě další výdaje navíc. | BMW M135i Zdroj: BMW

K ladění předokolek tak Bovensiepen rovněž dodává, že použitím japonských převodovek Aisin v modelech s pohonem předních kol, by musela Alpina s tímto výrobcem začít spolupracovat. A to jsou samozřejmě další výdaje navíc. | BMW M135i | Zdroj: BMW

I když Alpina úzce spolupracuje se samotným BMW, podle jejího šéfa Andrease Bovensiepena prostě úprava předokolek nedává firmě smysl hlavně po finanční stránce. | BMW M135i Zdroj: BMW
Svůj pohled na potencionální úpravu  nového BMW řady 1 , chystané  řady 2 Gran Coupé  nebo třeba  crossoverů X1  a  X2  upřesnil Bovensiepen v rozhovoru s australským magazínem Motoring. A celou situaci shrnul jednoznačným „Ne, nemáme to v plánu“. | BMW M135i Zdroj: BMW
Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. | BMW M135i Zdroj: BMW
„Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen. | BMW M135i Zdroj: BMW
9
Fotogalerie

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Všechno padá na samotné technice i dojmu, že o levnější vyladěná BMW by nemusel být takový zájem.

Německá Alpina, která si už léta drží nálepku renomované značky nabízející vyladěná BMW, se do nižší kategorie nových „baworáků“ s pohonem předních kol prostě nepustí. I když Alpina úzce spolupracuje se samotným BMW, podle jejího šéfa Andrease Bovensiepena prostě úprava předokolek nedává firmě smysl hlavně po finanční stránce.

Svůj pohled na potencionální úpravu nového BMW řady 1, chystané řady 2 Gran Coupé nebo třeba crossoverů X1 a X2 upřesnil Bovensiepen v rozhovoru s australským magazínem Motoring. A celou situaci shrnul jednoznačným „Ne, nemáme to v plánu“.

Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. „Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen.

Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra. Trh levnějších modelů tedy Alpině nevoní. Ke všemu, ladění zadokolek bylo pro značku dosud výnosným byznysem.

V tuto chvílí začíná portfolio Alpiny u řady 3, včetně SUV X3 a X4, a směřuje přes řadu 5 až k limuzíně řady 7. Ve vozech přitom firma využívá často identické motory a zmíněné převodovky od ZF. K ladění předokolek tak Bovensiepen rovněž dodává, že použitím japonských převodovek Aisin v modelech s pohonem předních kol, by musela Alpina s tímto výrobcem začít spolupracovat. A to jsou samozřejmě další výdaje navíc.

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

Doporučujeme

Články odjinud