Všechno padá na samotné technice i dojmu, že o levnější vyladěná BMW by nemusel být takový zájem.
Německá Alpina, která si už léta drží nálepku renomované značky nabízející vyladěná BMW, se do nižší kategorie nových „baworáků“ s pohonem předních kol prostě nepustí. I když Alpina úzce spolupracuje se samotným BMW, podle jejího šéfa Andrease Bovensiepena prostě úprava předokolek nedává firmě smysl hlavně po finanční stránce.
Svůj pohled na potencionální úpravu nového BMW řady 1, chystané řady 2 Gran Coupé nebo třeba crossoverů X1 a X2 upřesnil Bovensiepen v rozhovoru s australským magazínem Motoring. A celou situaci shrnul jednoznačným „Ne, nemáme to v plánu“.
Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. „Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen.
Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra. Trh levnějších modelů tedy Alpině nevoní. Ke všemu, ladění zadokolek bylo pro značku dosud výnosným byznysem.
V tuto chvílí začíná portfolio Alpiny u řady 3, včetně SUV X3 a X4, a směřuje přes řadu 5 až k limuzíně řady 7. Ve vozech přitom firma využívá často identické motory a zmíněné převodovky od ZF. K ladění předokolek tak Bovensiepen rovněž dodává, že použitím japonských převodovek Aisin v modelech s pohonem předních kol, by musela Alpina s tímto výrobcem začít spolupracovat. A to jsou samozřejmě další výdaje navíc.