Minulý týden jsme vám ukázali Polestar 1 při testování v arktických podmínkách, teď se pro změnu můžete podívat, jak vypadají detaily jeho karoserie kombinující ocel a karbon.
Dnes už samostatná sportovní značka automobilky Volvo, jejíž úkolem má být vývoj a výroba vysokovýkonných vozů, si rozhodně nevybrala snadnou cestu. Místo toho, aby Polestar jednoduše přebral kompletní techniku standardních aut a klasické spalovací motory nahradil elektromotory, se Švédové rozhodli pro komplexnější přestavbu původní konstrukce.
Inženýři při stavbě prvního modelu s prozaickým označením Polestar 1 využili ocelovou modulární platformu SPA, spoustu dřívějších výztuh však vykuchali a místo nich použili pevnější karbonové komponenty. Rozsah změn v základech dvoudveřového kupé ve srovnání s klasickými modely od Volva dokumentují první oficiální fotky a pár nových podrobností v tiskové zprávě.
Podle továrního sdělení bude z uhlíkového kompozitu vyrobena přední kapota, víko zavazadlového prostoru, boční panely, dveře a celá střecha. To jsou prakticky všechny vnější panely, tím ale použití lehkého materiálu nekončí. Jak dokumentují obrázky, z karbonu je celá příčka za zadními sedadly, přičemž ta plynule přechází do podlahy, tunelu a jedné z nejdůležitějších příčných výztuh šasi.
Jak se tato úprava podepsala na změně torzní tuhosti platformy, Volvo nespecifikuje, tvrdí každopádně, že tato karoserie bude pevnější než původní stavba, a kdyby jen to. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se jim podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg.
Konkrétní hodnotu váhy holé karoserie neznáme, stejně jako se firma nepochlubila ani přesnými hodnotami tuhosti auta, každopádně Polestar slibuje, že i díky této vyspělé materiálové kompozici mají být dynamické parametry budoucího plug-in hybridu i jeho agilita na dosud nepoznané úrovni.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40