Od léta příštího roku bude pro fastback dostupný i zadní spoiler za 13.300 korun.

Od léta příštího roku bude pro fastback dostupný i zadní spoiler za 13.300 korun.

V nabídce jsou i dva speciální nemetalické laky (žlutý Triple a oranžový Fury) za 34.500 korun.

V nabídce jsou i dva speciální nemetalické laky (žlutý Triple a oranžový Fury) za 34.500 korun.

Sedadla Recaro vycházejí na 48.800 korun, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla slupnou 16.000 Kč a metalíza stojí 18.700 korun.

Sedadla Recaro vycházejí na 48.800 korun, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla slupnou 16.000 Kč a metalíza stojí 18.700 korun.

Ceny příplatkové výbavy se pro jednotlivé motory neliší. Za sadu Premium s navigací dáte 53.000 korun.

Ceny příplatkové výbavy se pro jednotlivé motory neliší. Za sadu Premium s navigací dáte 53.000 korun.

Dále nechybí sportovní brzdy, aplikace se závodními režimy, a dokonce ani zámek předních brzd, který byl dříve dostupný pouze pro osmiválec. Provedení V8 GT má navíc výkonnější brzdy Brembo, Launch Control nebo aktivní regulaci výfuku se čtyřmi koncovkami.

Dále nechybí sportovní brzdy, aplikace se závodními režimy, a dokonce ani zámek předních brzd, který byl dříve dostupný pouze pro osmiválec. Provedení V8 GT má navíc výkonnější brzdy Brembo, Launch Control nebo aktivní regulaci výfuku se čtyřmi koncovkami.

ůz stojí na 19palcových kolech, infotainment Sync 3 s 8palcovým displejem, sedadla jsou elektricky nastavitelná, nechybí ani vyhřívaný volant, diodové přední světlomety, osm airbagů (u kabrioletu šest) nebo adaptivní tempomat.

ůz stojí na 19palcových kolech, infotainment Sync 3 s 8palcovým displejem, sedadla jsou elektricky nastavitelná, nechybí ani vyhřívaný volant, diodové přední světlomety, osm airbagů (u kabrioletu šest) nebo adaptivní tempomat.

Základní výbava je pro oba motory stejná a překvapivě bohatá.

Základní výbava je pro oba motory stejná a překvapivě bohatá.

Na pětilitrový motor Ti-VCT V8 GT (336 kW) si připravte přinejmenším 1.248.990 korun

Na pětilitrový motor Ti-VCT V8 GT (336 kW) si připravte přinejmenším 1.248.990 korun

To v případě, že zvolíte manuální šestistupňovou převodovku, s desetistupňovým automatem je cena o přijatelných 50.000 Kč vyšší.

To v případě, že zvolíte manuální šestistupňovou převodovku, s desetistupňovým automatem je cena o přijatelných 50.000 Kč vyšší.

Nejlevnější fastback má stále pod kapotou čtyřválcový turbomotor EcoBoost, nyní však s výkonem 213 kW (dříve 233 kW), a začíná na částce 1.134.990 korun.

Nejlevnější fastback má stále pod kapotou čtyřválcový turbomotor EcoBoost, nyní však s výkonem 213 kW (dříve 233 kW), a začíná na částce 1.134.990 korun.

Od té doby už ale legendární sporťák prodělal facelift a v souvislosti s ním došlo i k úpravě cen.

Od té doby už ale legendární sporťák prodělal facelift a v souvislosti s ním došlo i k úpravě cen.

Základní 2.3litrový čtyřválec EcoBoost, která známe například i z Focusu RS, totiž začínal na 880.000 korunách a plnotučný pětilitrový osmiválec stál fantastických 1.005.000 korun.

Základní 2.3litrový čtyřválec EcoBoost, která známe například i z Focusu RS, totiž začínal na 880.000 korunách a plnotučný pětilitrový osmiválec stál fantastických 1.005.000 korun.

Když na začátku roku 2015 zveřejnilo české zastoupení Fordu ceny nové generace Mustangu, mohli jsme jásat.

Když na začátku roku 2015 zveřejnilo české zastoupení Fordu ceny nové generace Mustangu, mohli jsme jásat.

24
Fotogalerie

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Ikonický Ford Mustang se prodává ve 146 zemích světa. Jeho obliba roste v Číně, a navíc už nelze říci, že by šlo o ryze mužskou záležitost.

Zahájení oficiálního vývozu Mustangu do světa se Fordu jednoznačně vyplatilo. Počínaje rokem 2015, od kterého se tento průlom datuje, jde o nejprodávanější sportovní vůz na světě, a upřímně řečeno se tomu ani moc nedivím. Má neuvěřitelné kouzlo, je to kultovní záležitost a sen mnoha motoristických fanoušků. Navíc dnes je tomu přesně 54 let ode dne, kdy byl poprvé oficiálně představen veřejnosti.

Aktuálně se vůz prodává ve 146 zemích světa, a přestože je po něm stále největší poprávka v Americe, zájem o něj roste například i v Číně. Tam se udalo přes 7000 kusů, což je mezi kupé nejlepší loňský výsledek. Celkem bylo loni po celém světě zaregistrováno 125.809 Mustangů, z toho téměř 82.000 tisíc ve Spojených státech.

Oproti přechozímu roku je to méně. Tehdy se prodalo více než 150.000 kusů, je ale třeba brát v potaz, že nabíhala výroba a prodej modernizovaného provedení, které je jenom tak mimochodem nejlevnější cestou, jak u nás pořídit osmiválcový sporťák. Právě o osmiválec je největší zájem a mezi hlavní odběratele stále patří muži, jejich podíl se však snižuje. Mustang se totiž stále více líbí také ženám.

V České republice se loni podle údajů Svazu dovozců automobilů prodalo 252 Mustangů, což představuje 13,52procentní podíl v segmentu sporťáků. Nejlépe si vedlo BMW řady 4 (394 kusů, 21,14 % trhu), na třetím místě skončilo BMW 2 se 137 prodanými kusy a 7,35procentním tržním podílem.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud