Představení nového modelu R1200 R. Má silnější dvouválcový boxer, je o 20 kg lehčí a dostal řadu vychytávek. Bude z něj opět trhák?
Motocyklová divize bavorské automobilky, BMW Motorrad, si na začátek léta nachystala představení nového jednostopého roadsteru, model R1200R. Jedná se o nástupce verze R1150R, podobnou změnou prošlo i cestovní enduro R1200 GS.
Nový naháč má skvěle připravenou cestu k zákazníkům, protože motocyklů R1150 R a R850 R se od roku 2001 prodalo neuvěřitelných 60 tis. kusů. R1200 R se může pochlubit novým dvouválcovým boxerem o objemu 1 170 ccm má výkon 80 kW (109 k) v 7 500 ot/min., což je o slušných 28 procent více, než předchozí generace. Maximální točivý moment je 115 Nm v 6 000 ot/min. Výkon se na zadní kolo přenáší pomocí šestistupňové převodovky a kardanu.
Naháč zájemcům odkrývá stavbu odpružení přední vidlice, bavorácký Telelever, vzadu je jednoramenná kyvka a Paralever. R1200 R své konkurenty poráží ve výbavě: brzdový systém má ABS a zadní kolo je vybaveno systémem ASC (kontrola protiprokluzu). Dále je možné motocykl vybavit elektronicky nastavitelným odpružením ESA a v přípravě je i systém pro kontrolu tlaku obou pneumatik. Za povšimnutí také stojí, že R1200 R váží bez náplní 198 kg, což je hmotnost schopná konkurence s jiným motocyklům této třídy.
Pro motocykl je samozřejmě připraven dlouhý seznam doplňků, ve kterém najdete např. praktické přední plexisklo nebo sadu cestovních kufrů.
BMW R1200 R