Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant | Foto: Ondřej Lilling

Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling
Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling
Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling
Audi RS 4 Avant Foto: Ondřej Lilling
66
Fotogalerie

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Opravdu rychlý kombík od Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

Kapitoly článku:


Radosti
Kvalitní interiér
Silný a úsporný motor
Konečně úspěšný boj s nedotáčivostí
Přesné řízení
Trakce a chování sportovního diferenciálu
Komfort odpružení
Starosti
Infotainment už začíná stárnout
Krátká opěradla předních sedadel
Příplatkový výfuk by mohl být charakternější
K zábavě za volantem musíte hodně tlačit na pilu
Příplatky za samozřejmosti
8  /10

Jsme v době, kdy v rámci takzvaných prémiových automobilek dochází k přelévání charakterů. Kdy BMW nabízí čím dál vyšší úroveň cestovního komfortu a cizeluje materiály v interiérech a naopak Lexus či Mercedes přitvrzuje a chce lákat mladou klientelu dynamickými vlastnostmi.

Zato Audi zůstává na svém. Značka s poměrně mladou historií si vždy stavěla na konzervativním designu, který je spíše postupně opracováván a doplňován moderními prvky - a to jak zvenku, tak i uvnitř. Stejně je to s jízdním projevem. Audi jsou v principu velmi stabilní, pohodlná a činí rychlé cestování snadným. Nechtějí primárně bavit, prostě poskytnout své posádce luxusní službu.

Nejinak tomu vždy bylo i u těch nejrychlejších verzí. Silný motor, dokonalá trakce pohonu všech kol, drsný zvuk a přifouklé blatníky oslovily nejednoho fanouška rychlé, ale nikoli hravé jízdy. Už jenom kvůli koncepci s motorem před přední nápravou bylo vždy inženýrským oříškem přimět rychlá Audi k preciznímu vedení stopy bez výrazné nedotáčivosti jinak než prostým přeplynováním uprostřed oblouku.

I přes držení se zavedených tradic však Audi časem reaguje. V poslední generaci má být přemotorované kombi střední třídy lehkonohé a má pro to skvělý základ v podobě aktuální A4. Už jej seženete jen jako praktické kombi, čímž jasně vzkazuje, že chce být všeumělem a nestydí se za to. Nová generace RS4 však přišla o točivý atmosférický osmiválec ve prospěch nafouknutého šestiválce o objemu 2,9 litru. Jaké je tedy aktuální vydání na téma "s plným kufrem v tempu supersportu"?

Přesně na hranici vkusné agresivity

Když se podíváte na designérské črty jakéhokoli auta, které se chystá do sériové výroby, jedno je spojuje. Na papíře se návrháři vždy rozmáchnou a vůz roztáhnou pořádně do šířky. S vytaženými blatníky a obřími koly pak pochopitelně působí úplně jinak než zúžená finální verze.

Jako určitý návrat k designérovým záměrům, se shodnými detaily a prvky, se pak jeví sportovní verze. Vždyť vzpomeňte jak bodykit nedávno testovaného Méganu R.S. nechal vyniknout křivkám hatchbacku nižší střední třídy. Prospěl i Audi A4. Zajímavé je, s jakou přesností lze odhadnout, kde rozšíření začíná. Audi to přiznává falešnými výdechy na přídi a zádi. Vše zvýrazňuje také boční linie s lomením.

Testovaný vůz byl lakován do červené barvy Misano za příplatek 30.600 korun. Typické matně chromované zdobné prvky pak nahradil lesklý karbonový paket za 130 tisíc. Tato kombinace vypadá skvěle a dává ještě trošku té agresivity do jinak vcelku umírněného designu. 

Samozřejmostí jsou detaily jako zvětšené nádechy v předním nárazníku či nápis quattro v masce chladiče. Zaujme ale především způsob, jak se na silnici nová RS4 doslova válí. Na tomto kombi zkrátka vidíte, že je připraveno se přilepit a držet.

Povedený, nikoli stoprocentní vnitřek

Nehledě na znaky RS a karbon kolem dokola, když sedáte do rodinného kombi, úplně nečekáte, že spadnete až takto nízko. Z posezu za volantem bych byl nadšen. V takto silném autě chcete mít spojení co nejbližší a proto stejně jako nízký posez tak i široké nastavení volantu o ideální velikosti moc chválím. Plus za řidičskou pozici bohužel RS4 nedám, a můžou za to sedačky.

Jsou hezky zpracované, s dostatečným bočním vedením a také pohodlné. Problém je ovšem v krátkém opěradle. Tyto potřeby a stavbu těla máme každý individuální, já se svými 190 cm nejsem žádný basketbalista, přesto nemám za hlavou oporu a integrovaná opěrka mi naopak tlačí do zad.

Interiér je sestaven vesměs velmi kvalitně, červená nit, karbon a Alcantara dodávají tu správnou atmosféru. Materiály jsou stoprocentní, až na pár detailů jako plasty kolem klik dveří. Kouzlo je u této rakety samozřejmě zavazadlový prostor. S objemem 505 litrů lehce přesahuje svého jediného konkurenta, Mercedes-AMG C 63, který nabídne 490 litrů. 

V oblibě mám i rozhraní MMI s digitální přístrojovkou, která podle mě nabízí nejširší a nejpohodlnější možnosti využití obrazovky pod volantem ze všech konkurentů. Mezery už začínají být se středovou obrazovkou. Ovládání je stále vysoce intuitivní, systém je rychlý, přehledný. Jenže dnes už se nosí trošku větší úhlopříčky a modernější grafika jak rozhraní systému, tak třeba i map navigace.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud