Sraz který se letos konal ve Slavkově u Brna po třinácté, patří již několik let mezi nejvýznamnější veteránské akce ve střední Evropě. Unikátní vozidla a hosté všech povah i stáří, to byl i letošní ročník.
Ve dnech 23. a 24. června 2006 se stal zámek ve Slavkově dějištěm třináctého ročníku Oldtimer Festivalu. Hned od pátečního odpoledne zaplňovaly prostory tamního zámeckého parku desítky posádek z celé Evropy. Již předchozí ročníky pasovaly Oldtimer Festival na jednu z nejvýznamnějších veteránských akcí sezóny, o čemž vždy svědčí nejen bohatá účast veteránistů z celé Evropy, ale především vysoká koncentrace významných hostí z oboru a těch nejvzácnějších jedno i vícestopých strojů.
Dora --- Ford Capri Mk. I --- Jagura C-type a D-type
Na letošním Oldtimer Festivalu se registrovalo přes 500 posádek, přičemž možnosti registrovat se nevyužil zdaleka každý ze zúčastněných. Chod akce zajišťovalo několik set pořadatelů a zámeckými branami prošlo téměř 15 000 návštěvníků, což jsou cifry v našich podmínkách enormní.
Ford Transit Mk. I --- Jaguar E-type.
Součástí slavkovského Oldtimer Festivalu byla opět mimo jiné bohatá burza součástí k historickým vozidlům a různých relikvií, konal se zde také Klubový pohár, tedy soutěž veteránklubů z celé republiky, udělen byl titul pro nejvzdálenějšího řidiče, každý z návštěvníků měl navíc možnost hlasovat pro podle něj nejkrásnější vozidlo. Při slavnostním vyhlašování výsledků se zjistilo, že nejvíce sympatií si mezi motocykly získala unikátní replika čtyřválcového motocyklu Laurin a Klement typu CCCC z roku 1904. Nejkrásnějším automobilem byl pak vyhlášen čerstvě zrenovovaný, bleděmodrý Ford Transit, který je nejstarším dochovaným Transitem v ČR, protože světlo světa spatřil již v prvních měsících své produkce, tedy roku 1965. Cenu za nejlepší dobový kostým si odvezl jezdec v uniformě napoleonského vojáka, jedoucí na dvoukolém předchůdci šlapacího kola z 19. století.
Laurin a Klement CCCC --- Pontiac Bonnvile.
Miroslav Gomola, pořadatel soutěže a zároveň šéfredaktor magazínu TIPpro Oldtimer, k letošnímu ročníku Oldtimer Festivalu dodal: „Velmi mě těší, že se nám každý rok daří tuto akci rozšiřovat, ale přitom zachovávat její přátelskou a osobní atmosféru, která smazává všechny národnostní, majetkové nebo věkové rozdíly.“
Díky prestiži Festivalu i osobnosti jeho pořadatele se zde objevuje řada výjimečných strojů i hostí. Letos zde byl například slavný „Frankie“ Mrázek, československý emigrant a mnohonásobný motocyklový přeborník na severoamerickém kontinentě. Byly zde výrobky snad všech českých automobilek včetně značek Walter nebo Wikov, korunované několika kreacemi legendární vysokomýtské karosárny Sodomka na podvozcích Aero, Tatra nebo Praga. Převahu měly samozřejmě vozy Škoda, bylo zde k vidění několik mimořádně zdařilých renovací a vkusných úprav modelu MB1000. V sousedství těchto krásných vozů však vynikala „tuněná“, oranžová Škoda 110R. Její vzhled většinu znalců a fandů vysloveně pobuřoval. Chromované trubky podél prahů jako u off-roadu, kulatá zadní světla z Avie ve stylu Ferrari a na koleně zbastlený a zcela nepasující přední nárazník, to bylo jen několik detailů, které ze zmíněného vozu dělaly kousek k pohledání.
Praga Super Piccolo Sodomka --- Praga --- Saab 93.
Byly tu také Saab 93 účastníků ze Švédska, replika elektro-kočáru Dora z přelomu 19. a 20. století nebo unikátní prototyp Škoda 105 Furgonet, postavený v Bratislavských automobilových závodech. Pořadatelům se podařilo do areálu slavkovského zámku dopravit také unikátní Jaguar D-type. Model D-type měl pokračovat v úspěšném sportovním tažení Jaguarů C-type v Le Mans a s prodejem jeho silniční varianty se nepočítalo. Tento závodní speciál debutoval na Le Mans v roce 1954, ale sužovaly jej problémy s vynechávajícím zapalováním. A přesto tehdy posádka Rolt – Hamilton obsadila po divoké bitvě výborné druhé místo, když jí jen těsně uniklo vítězství, a to ve prospěch Gonzalova Ferrari. Ve Slavkově vystavený D-type má za sebou bohatou závodnickou historii a vystaven byl po boku rozestavěné repliky svého předchůdce, modelu C-type.
Sunbeam 3600 --- Tatra 603-3 --- Wikov 40.
Dealerství Ford CARent připravilo ve spolupráci s brněnským klubem Fordever bohatou expozici. Byly zde prezentovány některé nové vozy, jako třeba Ford Focus ST, ale především klasické vozy „modrého oválu“ řad Cortina, Capri, Taunus či Cortina. Užitkový Transit první generace byl zastoupen kromě již zmíněné, cenou diváků ověnčené modré dodávky také dvěma vozy, sloužícími kdysi u požárních sborů v Německu.
Škoda 105 Furgonet --- Škoda 110R tuning.
Ani stoupenci jízdy v jedné stopě však ze Slavkova neodjížděli zklamaní, kolem fontán přímo před zámkem totiž byla vystavena plejáda motocyklů od vetchého NSU se sajdou přes černé prvorepublikové stroje BMW a ČZ a válečného Zündappa až po řadu strojů značky Jawa.
Škoda 1000 MB.
Nejen že nelze zmínit všechny slavkovské stroje, ale nelze postihnout ani ty nejdůležitější z nich, natož pak popsat neopakovatelnou atmosféru, která třináctý Oldtimer Festival provázela.
Škoda 1200 sedan --- Škoda 440 Spartak.