Konceptem i4 nám BMW dává slušně najevo, jak bude jeho elektrické Gran Coupe vypadat a fungovat.
Navzdory zrušenému autosalonu v Ženevě se i BMW pouští do své plánované premiéry, kterou je nový koncept i4. Vize plně elektrického Gran Coupe už je vskutku blízko produkčnímu vzezření, plánovaného na příští rok. Ve stejnou dobu chce BMW vypustit do světa i svou novou elektrickou vlajkovou loď, SUV iNext.
Designem bude čtyřdveřové „kupé“ v sériové podobě určitě trochu umírněné, ačkoliv všichni víme, že například u starších hybridů i3 a i8 umělo BMW po stránce vzhledu trochu zariskovat. Podobně jako u chystané nové generace řady 4 bychom se však neměli vyhnout velkým ledvinkám na přídi zasahujícím nízko k zemi. Produkční i4 se rovněž dočká nových aerodynamických kol, které BMW poprvé uvede na elektrickém iX3.
Změn se do produkce určitě dočká také interiér. V konceptu hraje na futuristicky minimalistickou notu s čistě bílým čalounění a měděnými doplňky. Jednoduché palubní desky s velkým zakřiveným displejem zahrnujícím přístrojový štít a infotainment bychom se ovšem v určitě podobě mohli dočkat. Ovládací prvky na středovém tunelu pak vychází z již zavedeného stylu dnešních BMW.
Technickou stránku nám BMW prozradilo už dříve. V i4 se tedy objeví pátá generace elektrického pohonu eDrive, zajišťující výkon až 390 kW (530 koní) – nejspíše pro vrcholnou variantu modelu. Akcelerace z nuly na 100 km/h má trvat zhruba 4 vteřiny a maximální rychlost je udávaných 200 km/h. Na nutném ozvučení elektromobilu mimochodem pracoval známý filmový skladatel Hans Zimmer.
Baterie pro i4 se má vyznačovat extrémně plochým designem, tudíž si BMW slibuje i slušně prostorný interiér. Kapacita modulu čítá asi 80 kWh a nabíjet bude možné výkonem až 150 kW. Slibovaný dojezd na jedno nabití je až 600 kilometrů (WLTP), přičemž dobití na 80 % kapacity má trvat v nejrychlejším případě cca 35 minut. Za přibližně 6 minut tak bude možné zvýšit dojezd vozu o 100 km.
Uvedení i4 bude tedy v roce 2021 doprovázet i premiéra elektrického SUV iNEXT. Oběma modelům bude nicméně předcházet se stejnou generací pohonu BMW iX3, tedy čistě elektrická varianta současného X3.