Fotky interiéru zatím Hyundai ke své tiskové zprávě nepřidal, vystačit si tak musíme se zveřejněnou ilustrací. Výrazným prvkem je mřížka výdechů klimatizace, která se rozprostírá takřka přes celou šířku palubní desky.

Fotky interiéru zatím Hyundai ke své tiskové zprávě nepřidal, vystačit si tak musíme se zveřejněnou ilustrací. Výrazným prvkem je mřížka výdechů klimatizace, která se rozprostírá takřka přes celou šířku palubní desky.

Třetí generace Hyundaie i20 se oficiálně představuje ještě před výstavní premiérou na  autosalonu v Ženevě . Na hatchbacku využívá značka svůj nový designový jazyk Sensuous Sportiness. 

Třetí generace Hyundaie i20 se oficiálně představuje ještě před výstavní premiérou na autosalonu v Ženevě. Na hatchbacku využívá značka svůj nový designový jazyk Sensuous Sportiness. 

Nová i20 má tedy nabídnout více místa uvnitř, především pro pasažéry vzadu, nehledě na zvětšený objem kufru o 25 litrů na celkem 351 litrů.

Nová i20 má tedy nabídnout více místa uvnitř, především pro pasažéry vzadu, nehledě na zvětšený objem kufru o 25 litrů na celkem 351 litrů.

Před řidičem se objevuje 10,25palcový digitální štít, přičemž z kapličky přístrojů se tyčí do strany rovněž 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Nový je rovněž multifunkční volant a ve výbavě najdete i ambientní osvětlení interiéru.

Před řidičem se objevuje 10,25palcový digitální štít, přičemž z kapličky přístrojů se tyčí do strany rovněž 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Nový je rovněž multifunkční volant a ve výbavě najdete i ambientní osvětlení interiéru.

Hyundai totiž snížil úroveň střechy o 24 mm (1450 mm), na šířku přidal 30 mm (1750 mm) a auto je také delší o 5 mm (4040 mm) s prodlouženým rozvorem o 10 mm (2580 mm).

Hyundai totiž snížil úroveň střechy o 24 mm (1450 mm), na šířku přidal 30 mm (1750 mm) a auto je také delší o 5 mm (4040 mm) s prodlouženým rozvorem o 10 mm (2580 mm).

Na poslední vychytávky jako podporu bezdrátového rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu se nezapomnělo.

Na poslední vychytávky jako podporu bezdrátového rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu se nezapomnělo.

Příď vypadá mnohem agresivněji, vzadu jsou nejvýraznějšími prvky spojené svítilny, začerněná část víka kufru a dokonce i falešný difuzor. Celkově širší postoj i20 pak upřesňují samotné míry.

Příď vypadá mnohem agresivněji, vzadu jsou nejvýraznějšími prvky spojené svítilny, začerněná část víka kufru a dokonce i falešný difuzor. Celkově širší postoj i20 pak upřesňují samotné míry.

Ještě se však uvidí, zda dodávky prvních vozů nezpozdí pandemie koronaviru a současný úpadek průmyslu nejen na starém kontinentu.

Ještě se však uvidí, zda dodávky prvních vozů nezpozdí pandemie koronaviru a současný úpadek průmyslu nejen na starém kontinentu.

Prodej nové generace i20 chce Hyundai spustit v Evropě ještě během léta. Produkce vozu bude probíhat v evropské továrně značky v tureckém İzmitu.

Prodej nové generace i20 chce Hyundai spustit v Evropě ještě během léta. Produkce vozu bude probíhat v evropské továrně značky v tureckém İzmitu.

Nakonec už můžeme kouknout také do kufru, jehož objem byl vůči předchůdci zvětšen o 25 litrů na celkem 351 litrů. Plato kufru lze sklopit dolů, aby kopírovalo zadní sedačky a nepřekáželo, pokud není k užitku.

Nakonec už můžeme kouknout také do kufru, jehož objem byl vůči předchůdci zvětšen o 25 litrů na celkem 351 litrů. Plato kufru lze sklopit dolů, aby kopírovalo zadní sedačky a nepřekáželo, pokud není k užitku.

Jak už víme, Hyundai hatchbacku v nové generaci lehce prodloužil rozvor o 10 mm (2580 mm) i celkovou délku o 5 mm (4040 mm), aby především cestujícím na zadních sedadlech poskytl trochu více místa.

Jak už víme, Hyundai hatchbacku v nové generaci lehce prodloužil rozvor o 10 mm (2580 mm) i celkovou délku o 5 mm (4040 mm), aby především cestujícím na zadních sedadlech poskytl trochu více místa.

...trochu hravější atmosféru zajistí možnost limetkově zelených doplňků včetně kontrastního prošívání sedadel, panelů dveří nebo volantu.

...trochu hravější atmosféru zajistí možnost limetkově zelených doplňků včetně kontrastního prošívání sedadel, panelů dveří nebo volantu.

Ačkoliv může interiér i20 působit trochu nudně s černými a šedými plasty, doplněnými o tmavé čalounění...

Ačkoliv může interiér i20 působit trochu nudně s černými a šedými plasty, doplněnými o tmavé čalounění...

...sledování mrtvého úhlu a rovněž sledování překážek okolo celého auta v kombinaci s automatickým krizovým brzděním.

...sledování mrtvého úhlu a rovněž sledování překážek okolo celého auta v kombinaci s automatickým krizovým brzděním.

Ani po stránce moderních asistentů i20 nezaostává, takže nabídne inteligentní tempomat využívající data z navigace, funkci udržování jízdy v pruhu...

Ani po stránce moderních asistentů i20 nezaostává, takže nabídne inteligentní tempomat využívající data z navigace, funkci udržování jízdy v pruhu...

...dostupný je také prémiový audiosystém Bose s osmi reproduktory a infotainment podporuje bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.

...dostupný je také prémiový audiosystém Bose s osmi reproduktory a infotainment podporuje bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.

Vzhled nového multifunkčního volantu jsme už zahlédli v dalších nových modelech značky, ve výbavě nechybí ambientní osvětlení interiéru, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu příhodně doplněna o dvojici USB portů...

Vzhled nového multifunkčního volantu jsme už zahlédli v dalších nových modelech značky, ve výbavě nechybí ambientní osvětlení interiéru, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu příhodně doplněna o dvojici USB portů...

Digitalizaci pak neunikla ani i20, jelikož před řidičem se ukazuje 10,25palcový digitální štít a stejnou velikost má obrazovka infotainmentu vycházející z kapličky přístrojů.

Digitalizaci pak neunikla ani i20, jelikož před řidičem se ukazuje 10,25palcový digitální štít a stejnou velikost má obrazovka infotainmentu vycházející z kapličky přístrojů.

Další detaily pak ukazuje ve videu sám vedoucí marketingu značky pro Evropu Raf Van Nuffel.

Další detaily pak ukazuje ve videu sám vedoucí marketingu značky pro Evropu Raf Van Nuffel.

Trochu nás ale mrzí, že si multimediální systém neponechal tlačítka a vsadil na dotykové ovládání. Alespoň to ovládání hlasitosti zůstalo postaru. Uvidíme, jaká bude situace u nižších řad infotainmentu. Kvalitu materiálů zatím soudit nemůžeme, ale vypadá to na posun kupředu. Samozřejmě nemůžeme čekat zázraky, protože stále má jít o levné a civilizované auto.

Trochu nás ale mrzí, že si multimediální systém neponechal tlačítka a vsadil na dotykové ovládání. Alespoň to ovládání hlasitosti zůstalo postaru. Uvidíme, jaká bude situace u nižších řad infotainmentu. Kvalitu materiálů zatím soudit nemůžeme, ale vypadá to na posun kupředu. Samozřejmě nemůžeme čekat zázraky, protože stále má jít o levné a civilizované auto.

Oficiální představení  nového Hyundaie i20 už proběhlo  a techniku pod kapotou jsme si víceméně rozebrali.

Oficiální představení nového Hyundaie i20 už proběhlo a techniku pod kapotou jsme si víceméně rozebrali.

...výkonnější specifikace je pak výhradně mild-hybridní. U těchto motorů je na výběr z manuální šestistupňové nebo automatické sedmistupňové převodovky.  Více v článku...

...výkonnější specifikace je pak výhradně mild-hybridní. U těchto motorů je na výběr z manuální šestistupňové nebo automatické sedmistupňové převodovky. Více v článku...

Třetí generace Hyundaie i20 se oficiálně představuje ještě před výstavní premiérou na  autosalonu v Ženevě . Na hatchbacku využívá značka svůj nový designový jazyk Sensuous Sportiness. 
Nová i20 má tedy nabídnout více místa uvnitř, především pro pasažéry vzadu, nehledě na zvětšený objem kufru o 25 litrů na celkem 351 litrů.
Před řidičem se objevuje 10,25palcový digitální štít, přičemž z kapličky přístrojů se tyčí do strany rovněž 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Nový je rovněž multifunkční volant a ve výbavě najdete i ambientní osvětlení interiéru.
Hyundai totiž snížil úroveň střechy o 24 mm (1450 mm), na šířku přidal 30 mm (1750 mm) a auto je také delší o 5 mm (4040 mm) s prodlouženým rozvorem o 10 mm (2580 mm).
22
Fotogalerie

Hyundai i20 bude umět hezky hrát. Jako první model v Evropě dostal prémiové audio

Prémiové audiosystémy byly dosud v Evropě nabízeny hlavně u větších a dražších vozů. Hyundai jej ale nabídne už v nové generaci malého modelu i20.

Kvůli čím dál přísnějším nárokům na bezpečnost jsou nová auta vybavena celou řadou asistenčních systémů, které z řidičů pomalu ale jistě dělají pouhé pasažéry. Auta se po nastartování sama snaží držet v jízdním pruhu, posilovače řízení ředí zpětnou vazbu ve volantu na minimum, o přecitlivělých stabilizačních systémech, které se už téměř nikde nedají zcela vypnout, ani nemluvě.

O to více se výrobci snaží nabídnout výbavu, která jízdu pod dohledem asistentů více zpříjemní, a to dokonce v modelech, u nichž bychom to nečekali. Příkladem budiž třeba Hyundai i20, jehož nová generace se poprvé ukázala letos v únoru. Uvnitř může mít dvě obrazovky s úhlopříčkou 10,25“, ambientní osvětlení, indukční nabíječku, bezdrátovou konektivitu či chytrý tempomat, využívající data z navigace.

A zdá se, že bude i hezky hrát, protože dostane jako první Hyundai v Evropě prémiové audio Bose. Výrobce při vývoji spolupracoval s automobilkou a výsledkem je systém s osmi reproduktory, subwooferem, procesorem pro zpracování digitálního signálu a technologií dynamické kompenzace rychlosti, která upravuje hlasitost audia na základě rychlosti jízdy.

V předních dveřích jsou dva reproduktory Super65, ve skříni u zadního blatníku byste našli 130mm neodymiový hlubokotónový reproduktor, uprostřed přístrojovky je 80mm reproduktor Bose Twiddler, v zadních dveřích našly místo 130mm širokopásmové reproduktory a vysoké frekvence pokrývají dva 25mm reproduktory umístěné v dolních rozích sloupků A karoserie. Systém napájí osmikanálový zesilovač s ekvalizací.

Není pochyb o tom, že se bavíme o prvku vyhrazeném dražším verzím nové generace i20 a sluší se dodat, že v daném segmentu není jediným vozem s prémiovým audiem. Vzpomínáte na Nissan Micra s repráky v hlavových opěrkách? O cenách i20 a složení výbav však zatím není jasno na českém ani slovenském trhu.

Hyundai i20

Hyundai i20 je malý hatchback od korejského výrobce, který je na trhu od roku 2008. Po větším i30 patří k nejprodávanějším modelům Hyundaie. Jedná se o přímého konkurenta Škody Fabia.

Test prototypu 2020 • Ceny a výbava • 3. generace • Test Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT • Historie Hyundai i20

Doporučujeme

Články odjinud