Nedlouho po  premiéře nové generace Audi RS 3  oznamuje automobilka rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu. Přesněji tedy mluvíme o nejlepším času v kategorii kompaktních vozů. Zdroj: Audi

Nedlouho po premiéře nové generace Audi RS 3 oznamuje automobilka rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu. Přesněji tedy mluvíme o nejlepším času v kategorii kompaktních vozů. | Zdroj: Audi

Pilot Frank Stippler zvládl projet 20,832 kilometru dlouhý okruh v rekordním čase 7:40.748, čímž mezi kompakty porazil dosud kralující hot hatch  Renault Mégane RS Trophy-R  o 4,64 sekundy. Zdroj: Audi

Pilot Frank Stippler zvládl projet 20,832 kilometru dlouhý okruh v rekordním čase 7:40.748, čímž mezi kompakty porazil dosud kralující hot hatch Renault Mégane RS Trophy-R o 4,64 sekundy. | Zdroj: Audi

V kategorii ostrých hatchbacků s pohonem jen předních kol si nicméně může nejříznější Mégane nadále držet čest. Nové Audi RS 3 samozřejmě vyrazilo na Nürburgring s mnohem výkonnější a komplikovanější technikou... Zdroj: Audi

V kategorii ostrých hatchbacků s pohonem jen předních kol si nicméně může nejříznější Mégane nadále držet čest. Nové Audi RS 3 samozřejmě vyrazilo na Nürburgring s mnohem výkonnější a komplikovanější technikou... | Zdroj: Audi

...– jeho pětiválec o objemu 2,5 litru má 400 koní (294 kW), 500 N.m točivého momentu, a to ve spojení s pohonem všech kol a chytrým diferenciálem RS Torque Splitter. Zdroj: Audi

...– jeho pětiválec o objemu 2,5 litru má 400 koní (294 kW), 500 N.m točivého momentu, a to ve spojení s pohonem všech kol a chytrým diferenciálem RS Torque Splitter. | Zdroj: Audi

Právě zadní diferenciál RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných vícelamelových spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, považovalo Audi na německém okruhu za své eso v rukávu. Zdroj: Audi

Právě zadní diferenciál RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných vícelamelových spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, považovalo Audi na německém okruhu za své eso v rukávu. | Zdroj: Audi

Mimo to byl ostrý sedan vybaven semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R, jež jsou pro model volitelnou výbavou, stejně jako adaptivním podvozkem. Více v článku... Zdroj: Audi

Mimo to byl ostrý sedan vybaven semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R, jež jsou pro model volitelnou výbavou, stejně jako adaptivním podvozkem. Více v článku... | Zdroj: Audi

| Audi RS 3 2021 Zdroj: Audi

| Audi RS 3 2021 | Zdroj: Audi

| Audi RS 3 2021 Zdroj: Audi

| Audi RS 3 2021 | Zdroj: Audi

| Audi RS 3 2021 Zdroj: Audi

| Audi RS 3 2021 | Zdroj: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 Foto: Audi

| Audi RS 3 2021 | Foto: Audi

Pilot Frank Stippler zvládl projet 20,832 kilometru dlouhý okruh v rekordním čase 7:40.748, čímž mezi kompakty porazil dosud kralující hot hatch  Renault Mégane RS Trophy-R  o 4,64 sekundy. Zdroj: Audi
V kategorii ostrých hatchbacků s pohonem jen předních kol si nicméně může nejříznější Mégane nadále držet čest. Nové Audi RS 3 samozřejmě vyrazilo na Nürburgring s mnohem výkonnější a komplikovanější technikou... Zdroj: Audi
...– jeho pětiválec o objemu 2,5 litru má 400 koní (294 kW), 500 N.m točivého momentu, a to ve spojení s pohonem všech kol a chytrým diferenciálem RS Torque Splitter. Zdroj: Audi
Právě zadní diferenciál RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných vícelamelových spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, považovalo Audi na německém okruhu za své eso v rukávu. Zdroj: Audi
18
Fotogalerie

Audi RS 3 Sedan je nejrychlejším kompaktem na Nürburgringu. Podalo si Renault

Poražený Renault se nemusí stydět, v široké kategorii kompaktních vozů má stále zatraceně rychlý čas.

Nedlouho po premiéře nové generace Audi RS 3 oznamuje automobilka rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu. Přesněji tedy mluvíme o nejlepším času v kategorii kompaktních vozů. Pilot Frank Stippler zvládl projet 20,832 kilometru dlouhý okruh v rekordním čase 7:40.748, čímž mezi kompakty porazil dosud kralující hot hatch Renault Mégane RS Trophy-R o 4,64 sekundy.

V kategorii ostrých hatchbacků s pohonem jen předních kol si nicméně může nejříznější Mégane nadále držet čest. Nové Audi RS 3 samozřejmě vyrazilo na Nürburgring s mnohem výkonnější a komplikovanější technikou – jeho pětiválec o objemu 2,5 litru má 400 koní (294 kW), 500 N.m točivého momentu, a to ve spojení s pohonem všech kol a chytrým diferenciálem RS Torque Splitter.

Právě zadní diferenciál RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných vícelamelových spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, považovalo Audi na německém okruhu za své eso v rukávu. Mimo to byl ostrý sedan vybaven semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R, jež jsou pro model volitelnou výbavou, stejně jako adaptivním podvozkem.

Pro srovnání, mezi kompakty poražený Mégane RS Trophy-R pracuje s přeplňovaným 1,8litrovým čtyřválcem o výkonu 220 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Síla zde míří na přední kola skrze manuální šestistupňovou převodovku a samosvorný diferenciál. Maximální rychlost Trophy-R je 262 km/h, na stovku zrychlí za 5,4 sekundy – u Audi mluvíme o maximu 290 km/h a akceleraci na 100 km/h za 3,8 sekundy.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud