Suzuki Vitara Suzuki

Suzuki Vitara | Suzuki

Suzuki Vitara Suzuki

Suzuki Vitara | Suzuki

Suzuki Vitara Suzuki

Suzuki Vitara | Suzuki

Suzuki Vitara Suzuki

Suzuki Vitara | Suzuki

Suzuki Vitara Suzuki

Suzuki Vitara | Suzuki

Suzuki Vitara Suzuki

Suzuki Vitara | Suzuki

Suzuki Vitara Suzuki

Suzuki Vitara | Suzuki

Výraz vozu nyní nabral na agresivitě /Mitsubishi ASX

Výraz vozu nyní nabral na agresivitě /Mitsubishi ASX

Z bočního pohledu jde o typické SUV  /Mitsubishi ASX

Z bočního pohledu jde o typické SUV /Mitsubishi ASX

LED denní světla jsou výrazná /Mitsubishi ASX

LED denní světla jsou výrazná /Mitsubishi ASX

Velká kola autu sluší /Mitsubishi ASX

Velká kola autu sluší /Mitsubishi ASX

Záď se hodně proměnila /Mitsubishi ASX

Záď se hodně proměnila /Mitsubishi ASX

Difuzor a červený pruh v zadním nárazníku auto opticky přibližují k zemi /Mitsubishi ASX

Difuzor a červený pruh v zadním nárazníku auto opticky přibližují k zemi /Mitsubishi ASX

Interiér působí kvalitním dojmem /Mitsubishi ASX

Interiér působí kvalitním dojmem /Mitsubishi ASX

Suzuki Vitara Suzuki
Suzuki Vitara Suzuki
Suzuki Vitara Suzuki
Suzuki Vitara Suzuki
14
Fotogalerie

Další do řady: Suzuki a Mitsubishi se v Evropě zříkají naftových motorů

Trend očividně pokračuje a také japonské automobilky Suzuki a Mitsubishi oznamují, že v Evropě nadobro ukončí nabídku dieselových motorizací.

Suzuki a Mitsubishi jsou dalšími automobilkami, které v Evropě přestávají nabízet dieselové motory ve svých vozech. Důvod je nadále stejný a potvrzuje trend zmíněný i luxusnějšími výrobci jako Porsche a Bentley, jež stejný krok oznámili vcelku nedávno. Vůči naftovým motorům pokračuje vlna nevole (také díky aféře Dieselgate), jejich obliba mezi zákazníky klesá a značky se musí u dieselových jednotek vypořádávat s přísnějšími emisními normami.

Dvojice japonských automobilek se tak rovněž přidává ke svým krajanům Toyotě a Nissanu, od nichž jsme o ukončení nabídky dieselů a rozvoji elektrifikovaných pohonů slyšeli již dříve. Jediným mainstreamovým výrobcem z Japonska tak nyní zůstane nejspíš Mazda, která v Evropě naftové motory stále nabízí.  

Suzuki již nabídku naftových motorů v Evropě přiškrtilo, nakonec se jich ovšem plánuje zbavit úplně. Minimální zájem o diesely dokazují i čísla prodejů, kdy loni z celkových 281.000 vozů prodaných v Evropě mělo jen 10 % naftový motor. Na rozdíl tomu v Indii je poptávka stále docela silná a zahrnuje 30 % všech prodaných vozů. Razantní krok Suzuki se tedy jedná výhradně Evropy.

Mitsubishi již mezitím stačilo ukončit nabídku dieselů ve Velké Británii a Německu, kde se pochopitelně na základě aféry Dieselgate rozjela vlna kritiky na stranu těchto motorů. Výjimkou ale bude pick-up L200, který si své výhradně naftové jednotky ponechá. Mitsubishi si pak v prodejích naftových modelů v Evropě vede o něco lépe než Suzuki – 30 % z celkového počtu loni prodaných vozů.

Server Motor1 uvádí, že dle průzkumů klesly například ve Velké Británii prodeje naftový aut za poslední rok o 30 %, v Německu poté o 31,1 %. Jsou však stále automobilky, které této technologii pořád důvěřují. Třeba od vedení BMW nedávno zaznělo, že výrobce s diesely nehodlá v nejbližší době končit a současně nabízí víceméně ty nejlepší naftové motory na trhu.

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud