Již dlouho očekávaný nástupce stárnoucího typu F430 právě debutoval ve Frankfurtu. S tím jsme se konečně dočkali i detailních specifikací.
Ferrari 458 s vlasteneckým přívlastkem Italia je definitivně zde a aspiruje na pozici nejlepšího a nejvýkonnějšího vozu ve své kategorii. Kromě citelného nárůstu výkonu přináší i výrazné snížení spotřeby a emisí.
Před zadní nápravou se nachází vidlicový osmiválec s rozevřením řad 90 stupňů a s objemem 4,5 l, z něhož dosahuje výkonu 570 koní (425 kW) při 9 000 ot./min. a točivého momentu 540 Nm při 6 000 ot./min. (80% této hodnoty je však k dispozici již od 3 250 ot./min.). Při kompresním poměru 12,5:1 dosahuje i bez přeplňování vysokého měrného výkonu 127 koní/l. Navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková automatizovaná převodovka Getrag. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti jen 1 380 kg (58 % připadá na zadní nápravu) dosahuje vůz poměru 407 koní na tunu, nebo chcete-li 2,42 kg na jednu koňskou sílu. Díky tomu nové Ferrari zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,4 s a ručička rychloměru se zarazí až na hodnotě 325 km/h.
I přes tyto znamenité výkony se konstrukérům podařilo optimalizací aerodynamiky a snížením tření v motoru snížit kombinovanou spotřebu až na 13,3 l/100 km, přičemž dosavadní model F430 spotřeboval v průměru 18,3 l/100 km. Rovněž emise CO2 rapidně klesly, a sice z 420 g/km u F430 na 307 g/km u nové Italie.
Mezi pozoruhodné prvky patří použití pružných křidélek na přídi vozu. Při nízké rychlosti zvyšují přítlak přední nápravy, zatímco když vůz jede rychleji, křidélka se zdeformují a omezí průřez otvoru pro přívod vzduchu k chladičům, a tím omezuje odpor vzduchu. Karosérie je dílem studia Pininfarina a o její aerodynamicé vytříbenosti svědčí i přítlak 140 kg při rychlosti 200 km/h. Jakkoli to může znít bláznivě, výfuková soustava ústí do trojice kulatých koncovek ve spodní části zadního nárazníku.
Ani v interiéru nezůstal kámen na kameni. Designéři se nenechali omezovat zvyklostmi a navrhli vše zcela nově, což platí i o multifunkční volantu, výdeších ventilace i ergonomii rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. Komfort zvyšuje informační a zábavní systém Harman, nový přístrojový štít a vnější osvětlení ze soustav LED vyvinulo Ferrati ve spolupráci se specializovanou firmou Magneti Marelli. Štít s přístroji vychází z praxe F1, na vývoji vozu se od samotného počátku podílel i Michael Schumacher.
Základem karosérie je prostorový rám, jenž je spolu s povrchovými díly vyroben z hliníkových slitin. Při konstrukci podvozkových dílů použili inženýři z Maranella různé slitiny lehkých kovů a nejmodernější spojovací technologie. Temperament krotí uhlíkovo - keramické brzdy, jež prosvítají skrze dvacetipalcové pětipaprskové ráfky obouvající pneumatiky 235/35 ZR20 vpředu a 295/35 ZR20 vzadu. Ferrari 458 Italia bude dlouhé 4 527 mm, široké 1 937 mm a vysoké jen 1 213 mm.
Cena vozu nebyla dosud zvěřejněna, ale bude se podle všeho pohybovat okolo 190 000 Euro. Zájemce o další informace odkazujeme na předchozí článek, jenž jsme publikovali na tomto místě.
Ferrari 458 Italia