Když se v Americe objeví nová „korveta“, způsobí stejné šílenství, jako u nás  nová Škoda . Jiný kraj, jiný mrav. A teď si vezměte, co by to s českým čtenářem dělalo, kdyby Škodovka oznámila Scalu s motorem vzadu a úplnou změnu koncepce. To jenom na úvod, abyste pochopili, proč je okolo tohoto vozu takový humbuk. Chevrolet

Když se v Americe objeví nová „korveta“, způsobí stejné šílenství, jako u nás nová Škoda. Jiný kraj, jiný mrav. A teď si vezměte, co by to s českým čtenářem dělalo, kdyby Škodovka oznámila Scalu s motorem vzadu a úplnou změnu koncepce. To jenom na úvod, abyste pochopili, proč je okolo tohoto vozu takový humbuk. | Chevrolet

To hlavní se ale skrývá pod skleněným víkem za předními sedadly. Úvodní edice vozu bude mít motor 6.2 V8 s názvem LT2 o výkonu 342 kW (495 koní) a s točivým momentem 637 N.m. Platí pro verzi se sportovním výfukem Z51, obyčejná má o pět koní méně. Motor je, stejně jako u předchůdce, vybavený technologií vypínání válců, kdy pro úsporu paliva můžete mít z Vetty na chvíli  čtyřválec.  Chevrolet

To hlavní se ale skrývá pod skleněným víkem za předními sedadly. Úvodní edice vozu bude mít motor 6.2 V8 s názvem LT2 o výkonu 342 kW (495 koní) a s točivým momentem 637 N.m. Platí pro verzi se sportovním výfukem Z51, obyčejná má o pět koní méně. Motor je, stejně jako u předchůdce, vybavený technologií vypínání válců, kdy pro úsporu paliva můžete mít z Vetty na chvíli čtyřválec. | Chevrolet

Pořád na první pohled poznáte, o jaký vůz jde, jen působí trochu nataženým dojmem. Kabina posádky je posunutá dopředu a prostřední část je protáhla, kvůli umístění motoru. Vedle toho je tu i několik jiných prvenství, jako například animace světlometů, nebo schované kliky dveří. Chevrolet

Pořád na první pohled poznáte, o jaký vůz jde, jen působí trochu nataženým dojmem. Kabina posádky je posunutá dopředu a prostřední část je protáhla, kvůli umístění motoru. Vedle toho je tu i několik jiných prvenství, jako například animace světlometů, nebo schované kliky dveří. | Chevrolet

Interiér je taky v mnoha ohledech inovativní, leč povědomý. Nový 8palcový infotainment podporuje rozhraní Apple Carplay a Android Auto. Sekunduje mu 12palcový digitální přístrojový štít, před který se můžete posadit ve třech různých sedadlech - GT1, GT2 a Competition Sport. Materiálům vládne  kov a kůže.  Chevrolet

Interiér je taky v mnoha ohledech inovativní, leč povědomý. Nový 8palcový infotainment podporuje rozhraní Apple Carplay a Android Auto. Sekunduje mu 12palcový digitální přístrojový štít, před který se můžete posadit ve třech různých sedadlech - GT1, GT2 a Competition Sport. Materiálům vládne kov a kůže. | Chevrolet

Americká novinka vyjde na 60.000 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 1.360.000 Kč. Prodej bude zahájen ještě tento rok, nejdříve ale budou následovat detailnější informace. Chevrolet

Americká novinka vyjde na 60.000 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 1.360.000 Kč. Prodej bude zahájen ještě tento rok, nejdříve ale budou následovat detailnější informace. | Chevrolet

Charakter auta se pak bude měnit podle jízdních režimů, kterými jsou Weather, Tour, Sport, Track, MyMode a Z. První čtyři jsou jasné, MyMode je individuální nastavení řidiče a Z slouží jako nástavba, kde se ladí motor a převodovka.  Chevrolet

Charakter auta se pak bude měnit podle jízdních režimů, kterými jsou Weather, Tour, Sport, Track, MyMode a Z. První čtyři jsou jasné, MyMode je individuální nastavení řidiče a Z slouží jako nástavba, kde se ladí motor a převodovka.  | Chevrolet

K vozu bude na přání adaptivní podvozek  Magnetic Selectic Ride Control  z dílny GM. Přední náprava se pak umí o čtyři centimetry zvednout, abyste mohli přejet příčný práh, nebo zajet do garáže. Zajímavé pak je, že si auto pamatuje přes tisíc míst podle GPS, kde se přední náprava zvedá automaticky. Chevrolet

K vozu bude na přání adaptivní podvozek Magnetic Selectic Ride Control z dílny GM. Přední náprava se pak umí o čtyři centimetry zvednout, abyste mohli přejet příčný práh, nebo zajet do garáže. Zajímavé pak je, že si auto pamatuje přes tisíc míst podle GPS, kde se přední náprava zvedá automaticky. | Chevrolet

Rozvržení hmotnosti je 50:50, čili perfektní hodnota. Základní model bude stát na celoročních pneumatikách Michelin, verze Z51 však používá model Pilot Sport 4S pro lepší trakci. Ať už tak, nebo tak, vždy platí, že vpředu jsou devatenáctky a vzadu dvacítky. Všechny Corvetty jsou navíc vybaveny elektricky řízeným zadním diferenciálem. Chevrolet

Rozvržení hmotnosti je 50:50, čili perfektní hodnota. Základní model bude stát na celoročních pneumatikách Michelin, verze Z51 však používá model Pilot Sport 4S pro lepší trakci. Ať už tak, nebo tak, vždy platí, že vpředu jsou devatenáctky a vzadu dvacítky. Všechny Corvetty jsou navíc vybaveny elektricky řízeným zadním diferenciálem. | Chevrolet

Když se v Americe objeví nová „korveta“, způsobí stejné šílenství, jako u nás  nová Škoda . Jiný kraj, jiný mrav. A teď si vezměte, co by to s českým čtenářem dělalo, kdyby Škodovka oznámila Scalu s motorem vzadu a úplnou změnu koncepce. To jenom na úvod, abyste pochopili, proč je okolo tohoto vozu takový humbuk. Chevrolet
To hlavní se ale skrývá pod skleněným víkem za předními sedadly. Úvodní edice vozu bude mít motor 6.2 V8 s názvem LT2 o výkonu 342 kW (495 koní) a s točivým momentem 637 N.m. Platí pro verzi se sportovním výfukem Z51, obyčejná má o pět koní méně. Motor je, stejně jako u předchůdce, vybavený technologií vypínání válců, kdy pro úsporu paliva můžete mít z Vetty na chvíli  čtyřválec.  Chevrolet
Pořád na první pohled poznáte, o jaký vůz jde, jen působí trochu nataženým dojmem. Kabina posádky je posunutá dopředu a prostřední část je protáhla, kvůli umístění motoru. Vedle toho je tu i několik jiných prvenství, jako například animace světlometů, nebo schované kliky dveří. Chevrolet
Interiér je taky v mnoha ohledech inovativní, leč povědomý. Nový 8palcový infotainment podporuje rozhraní Apple Carplay a Android Auto. Sekunduje mu 12palcový digitální přístrojový štít, před který se můžete posadit ve třech různých sedadlech - GT1, GT2 a Competition Sport. Materiálům vládne  kov a kůže.  Chevrolet
9
Fotogalerie

Zatím nejsilnější Corvette C8 má mít 1200 koní. Zásluhou Chevroletu to ale nebude

Oficiální ostrá verze Chevroletu Corvette se zatím vyhlíží. Věhlasný úpravce to však možná stihne dříve.

Hennessey Performance Engineering (HPE) asi netřeba představovat. Tuningová dílna z Texasu je celosvětově známá svými brutálními úpravami vozů, kdy tisíc koní rozhodně není žádný limit. Navíc se nebojí ani experimentovat, což dokazuje chystaná úprava Porsche Taycan.

Jejich nejnovější počin ale dokazuje, že se od svých tradic rozhodně neodchýlí. V plánu je totiž podívat se na zoubek nové generaci Chevroletu Corvette, což byla popravdě jenom otázka času. 

Srdcem vozu bude výchozí osmiválec. V HPE mu dají řádnou péči zahrnující kované hliníkové písty a speciálně navržený duet turbodmychadel. Výsledkem má být výkon až 1200 koní. Od toho se také odvíjí oficiální název HPE1200 Twin Turbo C8 Corvette.

Úpravou samozřejmě projdou i převodovka s podvozkem. Zákazníci se mohou těšit na lepší brzdy, pneumatiky i adaptivní odpružení. Vzhledově se bude vůz odlišovat hlavně karbonovým paketem, který usnadní proudění vzduchu a ubere trochu na hmotnosti. 

Není pochyb o tom, že z výsledku bude hit. Zakladatel společnosti John Hennessey totiž uvádí, že od doby uvedení výchozího modelu mu chodí do firmy stovky dotazů. Lidi hlavně zajímalo, jestli se Hennessey bude o novou Corvettu vůbec zajímat. Odpověď vidíte nahoře na obrázku. 

Galerie doplněna o standardní Chevrolet Corvette C8.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud