Dnešním dnem se začíná psát elektrická budoucnost Škody Auto. První elektromobil značky se jmenuje Citigoe iV a je určen primárně do města.
Příchod prvního elektrického modelu je pro Škodu Auto klíčový, přestože výsledek může působit jako taková dočasná záplata. První vůz od základu navržený jako elektromobil dorazí až v příštím roce a bude vycházet z konceptu Vision iV představeného na letošním ženevském autosalonu. Než se tak stane, bude si muset značka vystačit s elektrickou verzí modelu Citigo, jejíž světová premiéra se odehrála teprve před pár minutami v Bratislavě.
Předně je třeba si rozklíčovat název modelu. Písmeno „e“ je asi každému jasné, „iV“ na konci však představuje novou značku Škody pro elektromobilitu, respektive pro vozy s elektrifikovaným pohonem. Vídat ji tak budeme třeba i na Superbu, Octavii a dalších elektrifikovaných modelech.
Přiměřený dojezd a bohatá výbava
Škoda Citigoe iV technicky vychází z běžné verze, případně elektrického Volkswagenu up!, který na podzim dorazí v modernizované verzi s delším dojezdem. Nejmenší Škodovku pohání elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m, lithium-iontová baterie však nemá kapacitu 18,7 kWh jako u současného e-upu, ale rovnou 36,8 kWh. Ta podle metodiky WLTP vystačí na 265 km jízdy. Zrychlení z nuly na stovku zabere 12,5 sekundy a maximální rychlost činí 130 km/h.
Akumulátor je uložený v podlaze vozu, je 1,1 metru dlouhý, 1,7 metru široký a na výšku má 30 centimetrů. Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 procent kapacity zhruba za hodinu. S wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud zabere stejná akce asi 4 hodiny a z domácí stanice (2,3 kW) vůz nabijete za 12 hodin a 37 minut. Přesně. Jde to ale i z běžné domácí zásuvky.
Elektrické Citigo se v prodeji objeví začátkem příštího roku a bude nabízeno výhradně v pětidveřovém provedení a výbavovém stupni Style. Ve standardu jsou litá 16palcová kola, elektrické ovládání předních oken, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, hlídání jízdních pruhů, rádio Swing či dokovací stanice Move&Fun, schopná propojit vůz s mobilním telefonem. Cena zatím nebyla zveřejněna, spekuluje se však o částce pod hranicí půl milionu korun.