Snad každý již zná novou Škodu Roomster, přesto neuškodí podívat se na některé detaily tohoto vozu.
V současné době se na nás ze všech stran hrne Roomster. Média se předhánějí v tom, které z nich představí nový model Škodovky na větší ploše a najde na něm více nedostatků. Uvádět na tomto místě další test Škody Roomster by proto bylo nošením dříví do lesa, či chcete-li sov do Athén. Rozhodli jsme se proto představit vám Roomster trochu jinou perspektivou: zaměříme se na jeho detaily.
Tip: Přečtěte si náš první test Škody Roomster
Za příplatek 6 500 Kč lze Roomster vybavit účinnými hlavními světlomety s projektorovou technikou. Za dalších 6 500 Kč je možné mlhovky doplnit funkcí „Corner“, přisvětlující při zatáčení prostor šikmo před vozem.
Ani by to nebyla správná škodovka, kdyby zadní obrysová světla nesvítila ve tvaru písmene „C“. Sdružená zadní světla jsou integrována vysoko do zadního sloupku, jsou proto dobře viditelná a neomezují přístup do zavazadlového prostoru.
Dobré slícování horního okraje předních dveří a minimální spáry mezi povrchovými díly karosérie potvrzují kvalitu výroby a přispívají ke snížení odporu vzduchu a aerodynamického hluku.
Ostřikovač zadního okna je integrován do jednotky stěrače. Jde o jednoduché a navýsost účinné řešení, jež nevyžaduje komplikované rozvádění vody po zadním okně.
Kliky zadních dveří jsou opticky integrovány do širokých rámů oken. Díky tomu se může zdát, že se zadní boční dveře posouvají, ale ve skutečnosti se otevírají běžným způsobem.
Standardní kombinovaný přístroj působí hodnotným dojmem, ale neobsahuje žádné údaje o teplotě chladicí kapaliny, a to ani stupnici, ani kontrolky. Za příplatek 4 000Kč však dostanete kompletně vybavený přístrojový štít, navíc vybavený velkoplošným informačním displejem Maxi-Dot.
Design interiéru sice není tak extravagantní jako karosérie, ale jeho kvalita vůz přibližuje spíše modelu Octavia než Fabia. Výrazně vystupující knoflíky ventilace však z pohledu řidiče zakrývají části svých stupnic.
Navíjecí pás pro cestujícího na zadním sedadle uprostřed má dvě přezky (je tříbodový) a je důmyslně integrován do střechy.
Interiér je včetně zavazadlového prostoru kompletně čalouněný. Čalouněna je také vnitřní horní část víka zavazadlového prostoru.
Prostor pro cestující vzadu je vybaven trojicí samostatných sedadel. Každé z nich lze individuálně posouvat, ale můžete také regulovat sklon jejich opěradel.
Každé ze zadních sedadel lze navíc několika jednoduchými pohyby sklopit a z vozu vyjmout jako nákupní tašku. Na rozdíl od většiny podobných systémů však lze sedadla vrátit na původní místo podobně snadno, jako je z vozu vyjímat.