Než začne produkce 12 exkluzivních vozů, všechno se musí pořádně otestovat.
Zakázková malosériová výroba karoserií je už málo viděným oborem, Bentley se však před nedávném rozhodlo tento směr produkce automobilů trochu oživit. Na základě svého Continentalu GTC tak přišel nový model Mulliner Bacalar se speciální karoserií. A nyní Bentley oznamuje, že projekt úspěšné přechází do fáze testování a validace.
Takzvaný Car Zero (výchozí prototyp) tedy začal podstupovat rozsáhlé jízdní zkoušky, jaké by automobilka prováděla také u svých normálních modelů. Všechno totiž musí být perfektní. Aby taky ne, když bude Bacalaru vyrobeno jen 12 kusů pro opravdu významnou klientelu britské značky. Ostatně za v přepočtu asi 44 milionů korun byste čekali prvotřídní kvalitu.
Exkluzivní model s karoserií barchetty je prvním kouskem portfolia zakázkových vozů divize Mulliner. Rozsáhlé testování je přitom na místě. Kromě nové karoserie z hliníku a karbonu, která sdílí s původním Continentalem jen kliky dveří, má Bacalar více než 750 nových komponentů, jejichž kvalita se musí potvrdit.
Po úspěšném testování a finálním schválení všech částí prototypu se příští rok odstartuje výroba Bacalaru. Car Zero doteď prošel zkouškami v aerodynamickém tunelu, testy stability ve vysokých rychlostech nebo testy vibrací a odhlučnění. Dále vůz čeká dlouhodobé jízdní testování s ohledem na každodenní provoz a odolnost. Chybět nebudou ani testy v extrémních klimatických podmínkách.
Pod kapotou Bacalaru se nachází původní motor W12 twin-turbo o objemu šesti litrů, nové však vyladěný na 659 koní (485 kW) – standardní Continental GTC nabízí 635 koní (467 kW). Točivý moment zůstal na hodnotě 900 N.m. Součástí ústrojí je klasicky osmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol.
„Bacalar je důkladnou iterací tradičních zakázkových Bentley minulosti – extrémně vzácný, ručně vyrobený a specifikovaný na míru každému zákazníkovi s ohledem na úžasné detaily,“ komentuje novinku Paul Williams, ředitel divize Mulliner automobilky Bentley.