53
Fotogalerie

Test ojetiny: Volvo S80 II - kvalitativní ústupky, technika přesto bytelná

Kapitoly článku:


Volva už nejsou co bývala, řekne vám v současnosti nejeden milovník značky. A naše zkušenosti to nevyvracejí. Už i u mladší generace menšího a rozšířenějšího kombi V70, které technicky odpovídá sedanu S80, jsme zaznamenali určité změny k horšímu.

Povrchově reznoucí ramena náprav, mizerně svítící základní halogeny a uhýbání z přímého směru při akceleraci u subprémiového produktu zamrzí, a to ještě zdaleka nebylo zmíněno všechno.

Přesto však velké švédské koráby dodnes mají širokou fanouškovskou základnu. A přitažlivé jsou i pro další zájemce o silná, dobře vybavená a bezpečná auta. Ne každý touží po lehce arogantním vzhledu německé prémiové trojky. A odpovědí může být právě luxusní Volvo.

Co je klíčové?

  • Smířit se s tím, že platforma je „jen“ z Fordu Mondeo
  • Na rozdíl od německých sedanů má většina aut přední pohon
  • Dát si pozor na stav automatu a čtyřkolky
  • Na Volva se tolik nesoustředí různí podvodníci
  • Motory mají své mouchy, ale není to nic tragického

Druhá generace největšího sedanu S80 se dostala na trh v roce 2006 a nástupce se představil teprve nedávno. Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili vůz z toku 2008, který doposud zdolal jen 95 tisíc kilometrů. 

Radosti
Pohodlný podvozek
Snadné ovládání
Pružné motory
Neokoukaný neutrální vzhled
Starosti
Odtažité řízení
Méně místa vzadu nad hlavou
Průměrné jízdní vlastnosti
Pohon všech kol pouze s automatem
6  /10

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud