Vůz bude ukázkou nového směřování automobilky dle vize Lexus Electrified. Bude předzvěstí masové elektrifikace nabídky.
Zatímco s hybridy má Lexus skutečně velké zkušenosti, po stránce čisté elektromobility v tuto chvíli nabízí jediný model – crossover UX 300e, který má výkon 150 kW, pohon předních kol a teoretický dojezd přes 300 km. To se má brzy změnit. Prvním z mnoha nových vozů na baterie bude elektromobil, který vzniká na bázi dosud tajemného konceptu.
Ten bude představen již v letošním roce a sériové provedení by mohlo následovat v rozumném čase po jeho premiéře. Už nyní víme, že produkční verze bude poháněna systémem DIRECT4, tedy elektromotory na přední i zadní nápravě. Systém bude umožňovat precizní dávkování výkonu mezi jednotlivými koly v závislosti na aktuální situaci a jízdním režimu.
Elektrický pohon umožní designérům Lexusu vydat se novým směrem. Ze zveřejněných snímků nového konceptu toho sice moc poznat není, ale dá se odhadovat, že dostane úzká LED světla, podsvícený znak výrobce a nově pojatou příď s motivem vřetene bez výraznějších vstupů vzduchu. Další výraznou změnou bude nahrazení loga výrobce na zádi nápisem, k čemuž sáhla již řada jiných automobilek.
V loňském roce Lexus prodal 718.715 vozů, což představuje šestiprocentní pokles oproti roku 2019. Rekordní prodeje zaznamenal v Číně (223.650 kusů, +11% oproti roku 2019), v západní a střední Evropě bylo 96 % dodaných vozů s hybridním pohonem.