Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW
 Zdroj: BMW
 Zdroj: BMW
63
Fotogalerie

Nové BMW řady 5 do posledního detailu: O fous menší sedmička! Už známe i české ceny

Nová generace BMW řady 5 nabízí tolik funkcí, technických inovací a digitálních technologií, že by se o tom mohla napsat kniha. Skvěle poslouží pro dlouhé cesty, honění sukní i sběru materiálů pro influence.

Manažerský premiant a nepřerušená linie táhnoucí se od roku 1973. To je BMW řady 5 sedan, jehož nová generace se bude prodávat od října letošního roku. Událost je spojená s oslavami půl století od založení největšího evropského závodu BMW Dingolfingu, kde výroba první „pětky“ odstartovala.

Designově si novinka nechává odstup od nižší řady 3, ale zároveň je sportovnější a dynamičtější interpretací vyšší řady 7. Na první pohled je patrný mezigenerační nárůst. Celkově vůz narostl o 97 mm na délku (5060 mm), 32 mm na šířku (1900 mm) a 36 mm na výšku (1515 mm). Prodloužení rozvoru o 20 mm na 2995mm poznají zejména cestující na zadních sedadlech.

Na přídi nelze opomenout moderní interpretaci ledvinek a LED světlomety se čtyřmi segmenty a novým grafickým podpisem. Jejich adaptivní verze je vybavena neoslňujícími dálkovými světly, ale můžete mít i designové provedení M Shadow s černým podkladem. Zadní světla mají klasický „L“ podpis a velice úzký profil.

Krásný interiér po vzoru sedmičky

Dominantou interiéru zůstává jednolitý prohnutý displej skládající se z 12,3palcového přístrojového štítu plynule navazujícím na 14,9palcovou obrazovku infotainmentu iDrive s operačním systémem 8.5. Ten má novou grafiku a přehledněji uspořádanou hlavní plochu. Smyslem bylo zredukovat počet fyzických tlačítek, ovšem pro základní funkce jsou stále dostupné.

Pro umocnění hudebního zážitku je vedle základní sestavy k dispozici sada Harman Kardon s dvojnásobným počtem reproduktorů. Ještě o šest více jich má provedení Bowers&Wilkins s výkonem 655 wattů. V případě plně elektrického BMW i5 doprovází jízdu akustická zpětná vazba od pedálu plynu. Po vzoru řady 7 zpříjemňuje pobyt osvětlení s krystalickým designem zejména na příplatkové BMW interaktivní liště.

Nově navržený dvouramenný volant je vybaven tlačítky s haptickou zpětnou vazbou. Kožená alternativa M si ponechává tři ramena. Ergonomicky se pozměnila i středová konzola s logičtějším uspořádáním ovladače iDrive, audia, jízdních režimů i voliče převodovky. V přední části se nachází indukční nabíječka telefonů. Značnou pozornost věnovalo BMW klimatizaci se širokým spektrem nastavení a nezávislým nastavením teploty pro nohy předních cestujících.

Když jsme u multimedií, v řadě 5 lze poprvé hrát počítačové videohry na platformě AirConsole. Hojně využívané bude i streamování na YouTube. Vnitřní kamera ve stropě umožňuje cestujícím pořizovat fotografie a nahrávat videa včetně zvuku, a to jak během jízdy, tak při stání. Ideální náčiní pro influencery. V rámci dalších aktualizací mají mapy kvalitnější podklady i systém navádění. Posílená úroveň digitalizace se týká také uživatelských profilů, digitálních klíčů a sdílených přístupů do vozu.

Přední sportovně tvarovaná sedadla nabízejí větší míru pohodlí. Na přání je lze dovybavit vyhříváním, ventilací i rozšířeným elektrickým nastavením. Zadní lavice s možností výhřevu zasahuje až do krajů, čímž zvětšuje prostor pro posádku v oblasti ramen. Opěradla jsou sklopná v poměru 40:20:40. Zavazadlový prostor má 520 litrů i v plug-in hybridní verzi. Elektrický derivát i5 nabídne 490 litrů.

Motory pro nové BMW řady 5

Od zahájení prodejů bude BMW řady 5 dostupné se dvěma elektrickými pohony – i5 eDrive40 a i5 M60 xDrive. Základní model nabídne 250 kW se 400 N.m točivého momentu a maximální rychlosti 193 km/h. Výkonná verze s pohonem všech kol posiluje na 442 kW se 795 N.m točivého momentu. To znamená z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximální rychlost 230 km/h. Baterie s kapacitou 81,2 kWh je jednotná a poskytuje dojezd 445, respektive 477 km u modelu i5 M60 xDrive. V rámci volby jízdních režimů přibyl mimořádně úsporný mód prodlužující dojezd až o 25 %.

Základní technická data BMW i5
Motorizace BMW i5 eDrive40 BMW i5 M60 xDrive
Kapacita baterií  [kWh] 81,2 81,2
Pohon Zadních kol Všech kol
Výkon celkový [kW] 250 442
Točivý moment [N.m] 400 795
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6 3,8
Max. rychlost [km/h] 193 230
Komb. spotřeba [kWh/ 100 km] 15,9-19,5 18,2-20,6
Kombinovaný dojezd [km] 477-528 455-516
Objem zav. prostoru [l] 490 490
Délka [mm] 5060 5060
Šířka [mm] 1900 1900
Výška [mm] 1515 1515
Rozvor [mm] 2995 2995

Všechny spalovací verze jsou vybavené 48voltovou mild-hybridní technologií, kde startér-generátor poskytuje 8 kW výkonu a 25 N.m točivého momentu. Díky tomu se verze 520i dostává se zážehovým čtyřválcem na 153 kW se 330 N.m točivého momentu. Vznětová alternativa 520d je naladěná na 145 kW a 400 N.m. Dalším jednotným činitelem je osmistupňový automat Steptronic Sport, i když pro čtyřválce a šestiválce se nepatrně liší. U plug-in hybridů je do něj integrován ještě elektromotor.

Plug-iny přijdou příští rok na jaře spojené se čtyřválcovými i šestiválcovými motory. Hlavní výhodou bude posílený výkon. V případě BMW 550e xDrive se dostaneme na 360 kW, sladší 530e nabídne stále slušných 220 kW. Li-on trakční baterie s využitelnou kapacitou 19,4 kWh vystačí pro ujetí kolem 90 km. Výhodou je nabíjení výkonem až 7,4 kW, kdy baterie dosáhne plného nabití za 3 hodiny.

Základní technická data BMW řada 5
Motor BMW 520i BMW 520d BMW 530e BMW 550e xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 1995 1998 2998
Největší výkon motoru [kW/min] 140/4400 145/4000 140/4400 230/5000
Točivý moment [N.m/min]  310/1500 400/1500 310/1500 450/1750-4700
Největší výkon el. motoru [kW] 13 8 135 145
Točivý moment el. motoru [N.m]  200 25 250 280
Dojezd v el. režimu [Km]     87-102 79-90
Největší výkon celkem [kW/min] 153 145 220 360
Točivý moment celkem [N.m/min]  330 400 450 700
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 7,3 6,4 4,3
Max. rychlost [km/h] 230 233 (*228) 230 250
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,7-6,4 5,1-5,6 (*5,5-6) 0,6-0,8 0,8-1,1
Emise CO2  [g/km WLTP] 130-144 147-133 (*143-157) 14-19 19-24
Délka [mm] 5060 5060 5060 5060
Šířka [mm] 1900 1900 1900 1900
Výška [mm] 1515 1515 1515 1515
Rozvor [mm] 2995 2995 2995 2995
Objem kufru [l] 520 520 520 520

Pro posílení jízdního zážitku dostává řada 5 sportovní řízení s variabilním převodem, jež lze na přání doplnit systémem aktivního řízení zadních kol spojené s adaptivním podvozkem. Ve volitelné výbavě najdeme také o 8 mm sníženou podvozkovou sadu s tužší charakteristikou. Zvláště nároční majitelé ale spíše sáhnou po adaptivním podvozku Professional s elektronicky řízenými tlumiči. K dispozici je ještě adaptivní M podvozek s aktivními stabilizátory. Plug-in hybridy mají speciální sadu s proměnlivým účinkem. Ve všech případech poskytuje BMW řady 5 exemplární chování i na kolech s průměry od 18 do 21 palců.

Ať už zvolíte jakékoliv BMW 5, vždy vás podpoří během jízdy i parkování. Autonomní systém jízdy 2. úrovně doplňuje v Německu o automatizovanou jízdu po dálnici. Aktivní asistent pro změnu pruhu funguje do rychlosti 130 km/h. Volitelný balíček posouvá limit až na 180 km/h. Systém udržování v jízdním pruhu je aktivní do 210 km/h. Protikolizní asistent nyní sleduje daleko více možných objektů. Po bezpečném příjezdu převezme parkovací manévr vyspělý asistent. Ve zvláště úzkých prostorách lze využít dálkového ovládání prostřednictvím chytrého telefonu. Vůz si pamatuje až deset parkovacích manévrů na různých místech o celkové délce až 600 metrů.

České ceny BMW řady 5
Verze Pohon Výkon (kW/k) Cena (Kč)
520i zážehový R4 140/190  1.467.700 
530e PHEV R4 220/229 1.647.100
550e xDrive PHEV R6 360/490 1.968.200
520d  vznětový R4 152/207  1.524.900
520d xDrive vznětový R4 152/207  1.587.300
i5 eDrive40 Elektrický 250/340 1.749.800
i5 M60 xDrive Elektrický 440/598 2.523.300

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud