Koncern Daimler AG hodlá zahájit testování bezdrátového, plně samočinného dobíjecího systému pro své budoucí elektromobily.
Pod jménem „Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität“ je ke svému spuštění připraven projekt, který má ověřit praktickou využitelnost bezkontaktního dobíjecího systému pro elektromobily nové generace. Odstartuje v březnu příštího roku a jeho střediskem bude dům, jehož čtyřčlenná rodina bude po dobu 15 měsíců využívat elektromobil.
Bezdrátové nabíjení
Na bezdrátovém dobíjení akumulátorů elektromobilů pracuje již řada společností. Za příklad poslouží automobilka Volvo. Společně s belgickou firmou Flanders’ Drive se zabývá vývojem projektu nazvaného CED (Continuous Electric Drive). V případě baterie o kapacitě 24 kWh, jíž je zkušební Volvo C30 Electric vybaveno, by mělo nabíjení prázdné baterie trvat přibližně hodinu a dvacet minut.
Půjde o upravený Mercedes-Benz A E-Cell opatřený speciální dobíjecí cívkou. Jakmile vůz najede nad indukční plochu, bude zahájeno dobíjení skrze magnetické pole, takže není třeba fyzicky manipulovat s žádnými zástrčkami. Proces dobíjení je synchronizován s palubní soustavou Comand, jež skrze displej na středové konzoli řidiče nad indukční plochu spolehlivě navede.
„S úspěchem jsme funkci této soustavy již předvedli,“ tvrdí Herbert Kohler z příslušného oddělení koncernu Daimler AG. „Teprve až dennodenní zkušenosti uživatelů nám však pomohou stanovit nové směry ve vývoji. Čeká nás ještě řešení řady technických a finančních záležitostí, než budeme schopni tuto technologii nabídnout nejširšímu publiku.“