Supersedan na druhou, tak by se dala popsat úprava ladiče Hartge na voze BMW M5. Výsledek? Ještě silnější motor a 320 km/h.
Tunerská společnost Hartge nedávno upravila atmosférický vysokootáčkový motor 5,0 V10, který pohání supersedan BMW M5 a sportovní kupé M6. První karosářský kit byl hotov pro M6 (více informací zde), model M5 obsahuje podobné prvky.
Z těch nejdůležitějších úprav: je odstraněn elektronický omezovač rychlosti, výkon motoru je naladěn na rovných 400 kW (544 k) v 7 500 ot/min a maximálního točivého momentu 555 Nm vůz dosahuje při 6 000 ot. Nové nastavení podvozku a snížení světlé výšky předesílají, že s laděným baworákem se bude jezdit pekelně rychle.
Bez omezovače ale vznikl drobný problém: vůz musí mít taková kola, která zvládnou rychlost kolem třístovky. Hartge to vyřešil paketem HARTGE CLASSIC 2, který obsahuje lehké třídílné disky o rozměrech 9,5 x 21 palců vpředu a 10,5 x 21 palců vzadu. Ráfky jsou obuty do pneumatik 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu. A důkaz, že vůz jede 320 km/h, si pracovníci Hartge vyfotili.
Tip: Mrkněte se, jak BMW M5 vyladila společnost Hamann.
Hartge M5