7
Fotogalerie

Hartge BMW M5: 320 km/h, důkaz místo slibů

Supersedan na druhou, tak by se dala popsat úprava ladiče Hartge na voze BMW M5. Výsledek? Ještě silnější motor a 320 km/h.

Tunerská společnost Hartge nedávno upravila atmosférický vysokootáčkový motor 5,0 V10, který pohání supersedan BMW M5 a sportovní kupé M6. První karosářský kit byl hotov pro M6 (více informací zde), model M5 obsahuje podobné prvky.

Z těch nejdůležitějších úprav: je odstraněn elektronický omezovač rychlosti, výkon motoru je naladěn na rovných 400 kW (544 k) v 7 500 ot/min a maximálního točivého momentu 555 Nm vůz dosahuje při 6 000 ot. Nové nastavení podvozku a snížení světlé výšky předesílají, že s laděným baworákem se bude jezdit pekelně rychle.

Bez omezovače ale vznikl drobný problém: vůz musí mít taková kola, která zvládnou rychlost kolem třístovky. Hartge to vyřešil paketem HARTGE CLASSIC 2, který obsahuje lehké třídílné disky o rozměrech 9,5 x 21 palců vpředu a 10,5 x 21 palců vzadu. Ráfky jsou obuty do pneumatik 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu. A důkaz, že vůz jede 320 km/h, si pracovníci Hartge vyfotili.

Tip: Mrkněte se, jak BMW M5 vyladila společnost Hamann.

01.jpg 02.jpg 03.jpg

04.jpg 05.jpg 06.jpg

07.jpg
Hartge M5

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud