Doba autonomního řízení se nezadržitelně blíží. První aplikace této technologie můžeme očekávat v podobě samočinného parkování. Automobilky Audi a Volvo takovou věc už představily, na veletrhu Consumer Electronics Show 2015 ukáže podobný systém také BMW na modelu i3.
BMW i3 dostalo čtyři laserové senzory monitorující okolí automobilu, díky kterým vůz rozpozná případné překážky. Systém také používá předinstalovaný digitální plán konkrétní garáže, díky kterému ví, kde je. Auto si najde parkovací místo, zaparkuje, vypne se a aktivuje zámek. Řidič si poté může svůj vůz jednoduše přivolat pomocí chytrých hodinek.
Druhý systém s tím prvním přímo souvisí, je ale reálnější. V podstatě se jedná o asistenta, který zabrání nárazu do překážek. Základem jsou opět stejné čtyři laserové senzory sledující okolí. Pokud řidič pojede do překážky (zeď, auto), tak systém automaticky aktivuje brzdy, přičemž může vůz zcela zastavit.