Citroën Ami Cargo nahradil sedadlo spolujezdce úložným prostorem o kapacitě 260 litrů. Zdroj: Citroën

Citroën Ami Cargo nahradil sedadlo spolujezdce úložným prostorem o kapacitě 260 litrů. | Zdroj: Citroën

Na jedno nabití ujede až 75 kilometrů, maximální rychlost je omezena na 45 km/h. Zdroj: Citroën

Na jedno nabití ujede až 75 kilometrů, maximální rychlost je omezena na 45 km/h. | Zdroj: Citroën

Ami kvůli výrobním nákladům používá shodné díly pro důzné části vozu. Přední i zadní nárazník jsou stejné, dveře také. Zdroj: Citroën

Ami kvůli výrobním nákladům používá shodné díly pro důzné části vozu. Přední i zadní nárazník jsou stejné, dveře také. | Zdroj: Citroën

Pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 6 kW, náklad může vážit až 140 kilogramů. Zdroj: Citroën

Pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 6 kW, náklad může vážit až 140 kilogramů. | Zdroj: Citroën

Jednoduchý úložný box se nastěhoval na místo sedadla spolujzedce. Zdroj: Citroën

Jednoduchý úložný box se nastěhoval na místo sedadla spolujzedce. | Zdroj: Citroën

Citroën Ami Cargo Zdroj: Citroën

Citroën Ami Cargo | Zdroj: Citroën

Citroën Ami Cargo Zdroj: Citroën

Citroën Ami Cargo | Zdroj: Citroën

Citroën Ami Cargo Zdroj: Citroën

Citroën Ami Cargo | Zdroj: Citroën

Na jedno nabití ujede až 75 kilometrů, maximální rychlost je omezena na 45 km/h. Zdroj: Citroën
Ami kvůli výrobním nákladům používá shodné díly pro důzné části vozu. Přední i zadní nárazník jsou stejné, dveře také. Zdroj: Citroën
Pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 6 kW, náklad může vážit až 140 kilogramů. Zdroj: Citroën
Jednoduchý úložný box se nastěhoval na místo sedadla spolujzedce. Zdroj: Citroën
8
Fotogalerie

Citroën Ami přijíždí v užitkové verzi. Tady dává elektřina ten největší smysl!

Miniaturní jednoduché elektrovozítko přišlo o sedadlo spolujezdce. Místo něj bude vozit náklad na malé vzdálenosti.

Seznamte se s Citroënem Ami Cargo. Tento jinak dvoumístný elektromobil nyní dostává zřejmě nejsmysluplnější provedení, které vyjde vstříc živnostníkům, praktikujícím rozvozy. Ti jistě ocení jeho kompaktní rozměry, na délku má jen 2,41 metru a s průměrem otáčení pouhých 7,2 metru se ideálně hodí do městského provozu. U této verze nahradil sedačku v pravé části úložný prostor o kapacitě 260 litrů, který je možné překrýt panelem, na nějž se vejdou další věci. Celkově Ami uveze až 140 kilogramů při kapacitě 400 litrů.

Úložný modul je vyroben z polypropylenu a skládá se z pouhých sedmi součástí. Stejný přístup Citroën aplikoval na celou svou elektrickou čtyřkolku, která je složena z minima součástek, přičemž některé jsou shodné – například přední i zadní nárazníky nebo dveře, které se na každé straně otevírají v opačném směru.

Pohon zajišťuje stejné ústrojí, jako u civilní verze, která je určena primárně pro služby sdílené mobility, ale mohou si ji koupit i soukromníci. Elektromotor s výkonem 6 kW čerpá energii z baterie o kapacitě 5,5 kWh, na maximální dojezd 75 kilometrů vůz dobijete přibližně za tři hodiny. Na francouzském trhu je k dostání za 6490 euro (po odečtení elektro-dotace), tedy zhruba za 170 tisíc korun.  

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud