Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr.

Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr.

Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1.

Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení" ojnice upraven od 8,0:1 až po 14,0:1.

Agregát VC-Turbo je dvoulitrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem a dokáže měnit kompresní poměr.
8
Fotogalerie

Nové Infiniti QX50 odhaleno před premiérou. I s revolučním motorem

Nová generace kompaktního SUV odhalena, v Česku na něj bohužel zapomeňte.

Zatímco kulatějšího předchůdce jste si ještě před dvěma roky mohli koupit i v jediném autorizovaném dealerství Infiniti v Praze, luxusní odnož Nissanu už v Česku své zastoupení nemá. České ceny tak nedostane ani nová generace QX50.

Před premiérou v Los Angeles Japonci ukázali první oficiální snímek vozu. Kráčí ve šlépějích ostatních modelů, včetně velké masky chladiče, zamračených světlometů a zajímavě "ohnuté" linii oken v zadní části. Vůz je postaven na nové platformě s motorem uloženým napříč, která upřednostňuje pohon přední nápravy. Je prý o 23 procent tužší než předchůdce.

Zásadní novinku najdeme pod kapotou. Nový přeplňovaný čtyřválec je totiž prvním motorem s variabilním kompresním poměrem. Pro větší výkon či naopak úspornost může být poměr pomocí "zkrácení či prodloužení ojnice" upraven od 8:1 až po 14:1. Maximálně pak nabídne 268 koňských sil a 380 Nm točivého momentu. Spárován je s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem.

Verze s předním pohonem zvládne zrychlit z nuly na stovku za 6,7 sekund. S pohonem všech kol to umí o čtyři desetiny sekundy rychleji. Souběžně s faceliftovanými Nissany Qashqai, X-Trail a druhou generací elektromobilu Leaf přichází QX50 se semi-autonomním řízením ProPilot.

Infiniti

Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.

Infiniti Q60 • Infiniti QX50 •​ Infiniti QX •​ Infiniti QX30

Doporučujeme

Články odjinud