Nejlevnější elektromobil na českém trhu si celosvětově koupilo přes sto tisíc zákazníků. U nás je zatím spíš vzácností.
Na jaře roku 2021 byl na trh uveden jednoduchý elektromobil Dacia Spring, který vychází z Renaultu K-ZE, určeného pro čínský trh. Se základní cenou do půl milionu korun představoval zajímavý vstupní bod do světa elektromobility se všemi jeho radostmi i strastmi – dle údajů výrobce je prvním bateriovým vozem pro 93 procent svých soukromých majitelů.
Statistiky z provozu ukazují, že průměrný denní nájezd Springů je 31 kilometrů a 68 procent zákazníků s nimi každý den ujede méně než 30 kilometrů. Vozy vykonají průměrně 5,4 jízd denně a pro 90 procent domácností, které vlastní dvě auta, se staly hlavním dopravním prostředkem pro všední dny a kratší pojezdy. Tomu odpovídá i průměrná rychlost 26 km/h.
Na český trh vstoupil Spring s výkonem 33 kW (45 koní) a základní cenou 449.900 Kč ve výbavě Comfort. Provedení Comfort Plus s metalízou, koženkovým čalouněním, parkovacími senzory plus kamerou a infotainmentem s navigací stálo 489.900 Kč. Na podzim loňského roku došlo k úpravě nabídky, základní výbava s novým názvem Essential stála 511.900 Kč a vyšší Expression pak 556.400 Kč.
Nyní je Spring v prodeji v jediné a bohatě vybavené verzi Extreme za 576.400 Kč se silnějším motorem o výkonu 48 kW (65 k). U ní si můžete připlatit 11.700 Kč za lak (metalický nebo klasický), 2000 Kč za rezervu, 8000 Kč za nabíjecí kabel k wallboxu či veřejné stanici (6,6 kW) nebo 15.000 Kč za stejnosměrné dobíjení 30 kW. Během roku 2021 se v České republice dle údajů Svazu dovozců automobilů prodalo 47 kusů, vloni to byla rovná stovka a v tuto chvíli je u nás registrováno necelých 170 exemplářů.