Toyota reaguje na zpětnou vazbu klientů, kterým od modelového roku 2023 dopřeje Supru s manuální převodovkou. Velké iluze si ale nedělá.
Vzhledem k sourozeneckému vztahu Toyoty Supra a BMW Z4 nikoho nepřekvapilo, že při premiéře v roce 2019 byla k dostání s automatickou převodovkou. Krátce poté se začaly ozývat hlasy volající po tradičním manuálu. Ty automobilka konečně vyslyšela, takže modelový ročník 2023 dostane možnost třech pedálů. Vzhledem k tomu, že chce vyhovět náruživým řidičům, nabídne manuál pouze ve spojení se silnějším třílitrem.
Možná vás napadne, co jí tak dlouho trvalo? Důvodem prodlevy je dlouhodobý trend hovořící ve prospěch automatů, i když nutno říci, že každá automobilka razí jiný přístup. Například Mercedes-Benz chce manuály na americkém trhu vyřadit už během příštího roku. Volkswagen s tím chce počkat do konce desetiletí. Také sportovní Audi dostanou zákazníci výhradně s automatem. Naproti tomu polovina majitelů BMW M2 si převody ráda volí sama.
V případě Supry jde spíše o vstřícný krok. Střílet konkrétní čísla je zatím předčasné, ale prvotní odhady hovoří, že manuální převodovka bude mít pouze čtvrtinový podíl. Toyota v Česku zveřejnila ceník už v květnu a za verzi s automatem a manuálem zaplatíte shodně 1.800.000 Kč. Volba tak zůstane čistě na klientovi. I když některé možná zláká manuál speciální edicí A91-MT.