Modernizovaný Evoque nebude jedinou premiérou automobilky Land Rover na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě něj se představí také hybridní verze velkého Range Roveru a Range Roveru Sport, které výrobce sliboval už minulý rok během představení aktuální generace.
Současný Range Rover vznikal s ohledem na hybridní pohon, což má jednu zásadní výhodu. Konstrukce auta tomu je přizpůsobena, takže akumulátory ani další části hybridního pohonu nijak nezasáhly do prostoru pro cestující nebo do zavazadelníku. Vše zůstalo nezměněno a to včetně sedmimístného interiéru u Range Roveru Sport.
Základem nového hybridního ústrojí je naftový šestiválec SDV6 kombinovaný s elektromotorem integrovaným do automatické převodovky. Ten nabídne 48 koní a 170 Nm. Celkový výkon činí podle oficiálních tabulek 340 koní a 700 Nm. Stovku zvládne Range Rover za 6,9 s, Sport je o dvě desetiny rychlejší. Co se maximální rychlosti týká, v prvním případě se těšte na 218 km/h, v tom druhém pak na 225 km/h. To vše se spotřebou kolem 6,4 l/100 km, ale uvidíme, jaká bude praxe.
Hybridní verze Range Roveru je full-hybrid, tedy může jet pouze s využitím elektromotoru. Maximální rychlost činí v takovém případě 48 km/h, dojezd je pouhých 1,6 km. Automobilka ale slibuje zajímavou jízdní dynamiku, silnou disciplínou by mělo být především pružné zrychlení. Hybrid by se v konečném důsledku neměl jízdně příliš lišit od naftového osmiválce.
Objednávky začne Land Rover přijímat už od desátého září. Zítra (22.8.) vyrazí tři exempláře na expedici z britského Solihullu do indické Bombaje, kde sídlí Tata. Land Rover tak chce demonstrovat, že ani hybridní provedení nedělá žádné kompromisy po stránce terénních schopností. Také ty by měly být stejné s klasickými verzemi, a to včetně například nadprůměrné brodivosti.
Foto: Land Rover