Uvedení nového Volkswagenu ID.4 doprovází automobilka sebevědomou atmosférou. Nejenže totiž mluví o svém vůbec prvním čistě elektrickém SUV a také prvním globálním elektromobilu značky... | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Uvedení nového Volkswagenu ID.4 doprovází automobilka sebevědomou atmosférou. Nejenže totiž mluví o svém vůbec prvním čistě elektrickém SUV a také prvním globálním elektromobilu značky... | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

...ale ihned zmiňuje rovněž jeho nutnost konkurovat v dnes největším a nejžádanějším automobilovém segmentu na trhu, tedy mezi kompaktními SUV. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

...ale ihned zmiňuje rovněž jeho nutnost konkurovat v dnes největším a nejžádanějším automobilovém segmentu na trhu, tedy mezi kompaktními SUV. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Plány jsou nadále masivní, do roku 2029 chce VW prodat na 26 milionů elektrických vozidel. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Plány jsou nadále masivní, do roku 2029 chce VW prodat na 26 milionů elektrických vozidel. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Design rozšiřuje uniformní a čistý styl rodiny elektromobilů ID, který zavedl  hatchback ID.3 . | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Design rozšiřuje uniformní a čistý styl rodiny elektromobilů ID, který zavedl hatchback ID.3. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Jednou z novinek ve výbavě ID.4 jsou zadní LED svítilny, které díky své grafice a prostorovému uspořádaní jednotlivých diod vytváří 3D dojem, a to samozřejmě ve spojení s dynamickým rozsvěcováním (jedná se o volitelnou položku). | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Jednou z novinek ve výbavě ID.4 jsou zadní LED svítilny, které díky své grafice a prostorovému uspořádaní jednotlivých diod vytváří 3D dojem, a to samozřejmě ve spojení s dynamickým rozsvěcováním (jedná se o volitelnou položku). | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

SUV se pyšní koeficientem odporu vzduchu 0,28, čemuž napomáhají i aerodynamicky vyhlížející kola o průměru až 21 palců nebo do karoserie zahlazené kliky dveří. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

SUV se pyšní koeficientem odporu vzduchu 0,28, čemuž napomáhají i aerodynamicky vyhlížející kola o průměru až 21 palců nebo do karoserie zahlazené kliky dveří. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Jak dokázala sourozenecká Škoda Enyaq iV, s využitím platformy MEB se daří udržet vnější rozměry vozu docela kompaktní, zatímco kabina nabízí mnohem více prostoru, než by se mohlo zprvu zdát. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Jak dokázala sourozenecká Škoda Enyaq iV, s využitím platformy MEB se daří udržet vnější rozměry vozu docela kompaktní, zatímco kabina nabízí mnohem více prostoru, než by se mohlo zprvu zdát. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Prostornost interiéru přirovnává VW k o třídu větším konvenčním SUV. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Prostornost interiéru přirovnává VW k o třídu větším konvenčním SUV. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Architekturu palubní desky si ID.4 také z velké části přebírá od menšího sourozence, takže jednoduché linie doplňuje menší digitální přístrojový štít před řidičem... | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Architekturu palubní desky si ID.4 také z velké části přebírá od menšího sourozence, takže jednoduché linie doplňuje menší digitální přístrojový štít před řidičem... | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

...zatímco uprostřed stojí až 14palcový dotykový displej infotainmentu. Fyzická tlačítka pak i zde nahrazují především dotykové plochy nebo možnost hlasového ovládání skrze chytrého asistenta. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

...zatímco uprostřed stojí až 14palcový dotykový displej infotainmentu. Fyzická tlačítka pak i zde nahrazují především dotykové plochy nebo možnost hlasového ovládání skrze chytrého asistenta. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Do výbavy ID.4 přitom míří i novinky poslední doby, a to  středový airbag mezi předními sedačkami , který snižuje riziko úrazu hlavy při bočním nárazu, a dále rovněž moderní  head-up displej s rozšířenou realitou . | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Do výbavy ID.4 přitom míří i novinky poslední doby, a to středový airbag mezi předními sedačkami, který snižuje riziko úrazu hlavy při bočním nárazu, a dále rovněž moderní head-up displej s rozšířenou realitou. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Na udržitelné zdroje hledí veganské čalounění sedadel a samozřejmě nechybí ani soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí Travel Assist pro možnost částečně autonomního řízení. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Na udržitelné zdroje hledí veganské čalounění sedadel a samozřejmě nechybí ani soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí Travel Assist pro možnost částečně autonomního řízení. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

SUV půjde vybavit i adaptivním podvozkem DCC a systémem progresivního řízení. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

SUV půjde vybavit i adaptivním podvozkem DCC a systémem progresivního řízení. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Pohonné ústrojí se od ID.3 také neliší. S uvedením zatím VW zmiňuje nižší specifikaci s jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola, výkonem 150 kW (204 koní), točivým momentem 310 N.m a bateriovým modulem o kapacitě 77 kWh. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Pohonné ústrojí se od ID.3 také neliší. S uvedením zatím VW zmiňuje nižší specifikaci s jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola, výkonem 150 kW (204 koní), točivým momentem 310 N.m a bateriovým modulem o kapacitě 77 kWh. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Na 100 km/h se SUV dostane za 8,5 vteřiny a maximální rychlost je limitována na 160 km/h. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Na 100 km/h se SUV dostane za 8,5 vteřiny a maximální rychlost je limitována na 160 km/h. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Dojezd je udávaných 520 kilometrů, přičemž s nabíjením u veřejných DC rychlonabíječek výkonem až 125 kW lze dosáhnout dojezdu 320 km za přibližně 30 minut. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Dojezd je udávaných 520 kilometrů, přičemž s nabíjením u veřejných DC rychlonabíječek výkonem až 125 kW lze dosáhnout dojezdu 320 km za přibližně 30 minut. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Pro domácí nabíjení bude k dispozici hned trojice různých nabíječek, všechny s výkonem až 11 kW. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Pro domácí nabíjení bude k dispozici hned trojice různých nabíječek, všechny s výkonem až 11 kW. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

S volitelným tažným zařízením umí elektromobil táhnout přívěs až do hmotnosti 1000 kg. Tato hodnota ale nepochybně patří zmíněné slabší verzi ID.4, jelikož i výkonnější verze Enyaqu iV zvládá přívěs do hmotnosti až 1400 kg. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

S volitelným tažným zařízením umí elektromobil táhnout přívěs až do hmotnosti 1000 kg. Tato hodnota ale nepochybně patří zmíněné slabší verzi ID.4, jelikož i výkonnější verze Enyaqu iV zvládá přívěs do hmotnosti až 1400 kg. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Právě vrcholnou specifikaci ID.4 se dvěma elektromotory, pohonem všech kol a výkonem asi 225 kW (306 koní) uvede VW v průběhu roku 2021. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Právě vrcholnou specifikaci ID.4 se dvěma elektromotory, pohonem všech kol a výkonem asi 225 kW (306 koní) uvede VW v průběhu roku 2021. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

První zájemci se budou snažit ještě do konce letošního roku ulovit jednu ze zaváděcích verzí ID.4, kterých se plánuje vyrobit jen 27.000 kusů. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

První zájemci se budou snažit ještě do konce letošního roku ulovit jednu ze zaváděcích verzí ID.4, kterých se plánuje vyrobit jen 27.000 kusů. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

Limitované verze budou shrnovat nejžádanější prvky výbavy, kdy ID.4 1st začíná na částce 49.950 eur (asi 1,35 milionu korun), zatímco vybavenější 1st Max startuje na 59.950 eur (1,62 milionu korun). | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

Limitované verze budou shrnovat nejžádanější prvky výbavy, kdy ID.4 1st začíná na částce 49.950 eur (asi 1,35 milionu korun), zatímco vybavenější 1st Max startuje na 59.950 eur (1,62 milionu korun). | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen

| Nový Volkswagen ID.4 oficiálně | Foto: Volkswagen

...ale ihned zmiňuje rovněž jeho nutnost konkurovat v dnes největším a nejžádanějším automobilovém segmentu na trhu, tedy mezi kompaktními SUV. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen
Plány jsou nadále masivní, do roku 2029 chce VW prodat na 26 milionů elektrických vozidel. | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen
Design rozšiřuje uniformní a čistý styl rodiny elektromobilů ID, který zavedl  hatchback ID.3 . | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen
Jednou z novinek ve výbavě ID.4 jsou zadní LED svítilny, které díky své grafice a prostorovému uspořádaní jednotlivých diod vytváří 3D dojem, a to samozřejmě ve spojení s dynamickým rozsvěcováním (jedná se o volitelnou položku). | Nový Volkswagen ID.4 oficiálně Foto: Volkswagen
59
Fotogalerie

Nový Volkswagen ID.4 oficiálně: Brácha Škody Enyaq iV hned sype esa z rukávů!

Další člen rodiny elektromobilů ID je tady. Bude nové SUV ID.4 natolik celosvětově úspěšné, jak od něj VW očekává?

Uvedení nového Volkswagenu ID.4 doprovází automobilka sebevědomou atmosférou. Nejenže totiž mluví o svém vůbec prvním čistě elektrickém SUV a také prvním globálním elektromobilu značky, ale ihned zmiňuje rovněž jeho nutnost konkurovat v dnes největším a nejžádanějším automobilovém segmentu na trhu, tedy mezi kompaktními SUV. Plány jsou nadále masivní, do roku 2029 chce VW prodat na 26 milionů elektrických vozidel.

Design rozšiřuje čistý styl rodiny elektromobilů ID, který zavedl hatchback ID.3. Jednou z novinek ve výbavě ID.4 jsou zadní LED svítilny, které díky své grafice a prostorovému uspořádaní jednotlivých diod vytváří 3D dojem, a to ve spojení s dynamickým rozsvěcováním (jedná se o volitelnou položku). SUV se pyšní koeficientem odporu vzduchu 0,28, čemuž napomáhají i aerodynamicky vyhlížející kola o průměru až 21 palců nebo do karoserie zahlazené kliky dveří.

Jak dokázala sourozenecká Škoda Enyaq iV, s využitím platformy MEB se daří udržet vnější rozměry vozu docela kompaktní, zatímco kabina nabízí mnohem více prostoru, než by se mohlo zprvu zdát. Prostornost interiéru přirovnává VW k o třídu větším konvenčním SUV.

Volkswagen ID.4: Srovnání rozměrů
Model VW ID.4 Škoda Enyaq iV VW ID.3
Délka [mm] 4584 4649 4261
Šířka [mm] 1852 1879 1809
Výška [mm] 1612 1616 1552
Rozvor [mm] 2766 2765 2765
Objem kufru [l] 543/1575 585/1711 385/-

Architekturu palubní desky si ID.4 také z velké části přebírá od menšího sourozence, takže jednoduché linie doplňuje menší digitální přístrojový štít před řidičem, zatímco uprostřed stojí až 14palcový dotykový displej infotainmentu (enyaq má 13"). Fyzická tlačítka pak i zde nahrazují dotykové plochy nebo možnost hlasového ovládání skrze chytrého asistenta.  

Do výbavy ID.4 přitom míří i novinky poslední doby, a to středový airbag mezi předními sedačkami, který snižuje riziko úrazu hlavy při bočním nárazu, a dále rovněž moderní head-up displej s rozšířenou realitou. Na udržitelné zdroje hledí veganské čalounění sedadel a samozřejmě nechybí ani soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí Travel Assist pro možnost částečně autonomního řízení. SUV půjde vybavit i adaptivním podvozkem DCC a systémem progresivního řízení.

Pohonné ústrojí se od ID.3 také neliší. S uvedením zatím VW zmiňuje nižší specifikaci s jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola, výkonem 150 kW (204 koní), točivým momentem 310 N.m a bateriovým modulem o kapacitě 77 kWh. Na 100 km/h se SUV dostane za 8,5 sekundy a maximální rychlost je limitována na 160 km/h.

Dojezd na jedno nabití je udávaných 520 kilometrů, přičemž s nabíjením u veřejných DC rychlonabíječek výkonem až 125 kW lze dosáhnout dojezdu 320 km za přibližně 30 minut. Pro domácí nabíjení bude k dispozici hned trojice různých nabíječek, všechny s výkonem až 11 kW.  

S volitelným tažným zařízením umí elektromobil táhnout přívěs až do hmotnosti 1000 kg. Tato hodnota ale nepochybně patří zmíněné slabší verzi ID.4, jelikož i výkonnější verze Enyaqu iV zvládá přívěs do hmotnosti až 1400 kg. Právě vrcholnou specifikaci ID.4 se dvěma elektromotory, pohonem všech kol a výkonem asi 225 kW (306 koní) uvede VW v průběhu roku 2021. Půjde o ekvivalent Škody Enyaq iV RS.

První zájemci se budou snažit ještě do konce letošního roku ulovit jednu ze zaváděcích verzí ID.4, kterých se plánuje vyrobit jen 27.000 kusů. Limitované verze budou shrnovat nejžádanější prvky výbavy, kdy ID.4 1st začíná na částce 49.950 eur (asi 1,35 milionu korun), zatímco vybavenější 1st Max startuje na 59.950 eur (1,62 milionu korun).

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud