Po zveřejnění fotek maskovaných prototypů se Audi ještě před samotnou premiérou nové generace RS 3 dělí o podrobnosti o technice. V ostrém hatchbacku a sedanu máme opět čekat řízný pětiválec, to už víme... | Audi RS 3 Sportback & Sedan Zdroj: Audi

Po zveřejnění fotek maskovaných prototypů se Audi ještě před samotnou premiérou nové generace RS 3 dělí o podrobnosti o technice. V ostrém hatchbacku a sedanu máme opět čekat řízný pětiválec, to už víme... | Audi RS 3 Sportback & Sedan | Zdroj: Audi

...pohonné ústrojí však německá automobilka doplňuje o novou techniku, především systém pohonu všech kol a chytrý diferenciál rozdělující točivý moment. | Audi RS 3 Sportback & Sedan Zdroj: Audi

...pohonné ústrojí však německá automobilka doplňuje o novou techniku, především systém pohonu všech kol a chytrý diferenciál rozdělující točivý moment. | Audi RS 3 Sportback & Sedan | Zdroj: Audi

Audi vypouští i detaily o přeplňovaném řadovém pětiválci, který si s objemem 2,5 litru udržuje pod kapotou RS 3 místo. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

Audi vypouští i detaily o přeplňovaném řadovém pětiválci, který si s objemem 2,5 litru udržuje pod kapotou RS 3 místo. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

V nové generaci bude opět produkovat rovných 400 koní (294 kW), nově však již od 5600 do 7000 ot./min (dříve od 5850 ot./min). Točivý moment pak vzrůstá o 20 N.m na celkem 500 N.m. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

V nové generaci bude opět produkovat rovných 400 koní (294 kW), nově však již od 5600 do 7000 ot./min (dříve od 5850 ot./min). Točivý moment pak vzrůstá o 20 N.m na celkem 500 N.m. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

Ve hře čísel tak sice nové Audi RS 3 ztrácí na konkurenční  Mercedes-AMG A 45 S  výkonem, ale ve sprintu na 100 km/h je o špetku rychleji za 3,8 sekundy, na rozdíl od 3,9 sekundy v AMG. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

Ve hře čísel tak sice nové Audi RS 3 ztrácí na konkurenční Mercedes-AMG A 45 S výkonem, ale ve sprintu na 100 km/h je o špetku rychleji za 3,8 sekundy, na rozdíl od 3,9 sekundy v AMG. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

Maximálně pak Audi zmiňuje dosažení rychlosti 290 km/h (Mercedes zvládá příplatkově maximálně 270 km/h). | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

Maximálně pak Audi zmiňuje dosažení rychlosti 290 km/h (Mercedes zvládá příplatkově maximálně 270 km/h). | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

Sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol je v nové RS 3 stále součástí ústrojí. Největší novinkou je ovšem nasazení chytrého zadního diferenciálu RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných spojek... | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

Sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol je v nové RS 3 stále součástí ústrojí. Největší novinkou je ovšem nasazení chytrého zadního diferenciálu RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných spojek... | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

...který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, v určitých případech až 100 % síly na jedno z kol. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

...který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, v určitých případech až 100 % síly na jedno z kol. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

Část techniky je sdílená s  novým VW Golf R , v tomto ohledu má nový diferenciál potlačovat nedotáčivost ostré čtyřkolky, na druhou stranu ale nově zajišťuje RS 3 i možnost jízdy kontrolovaným smykem. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

Část techniky je sdílená s novým VW Golf R, v tomto ohledu má nový diferenciál potlačovat nedotáčivost ostré čtyřkolky, na druhou stranu ale nově zajišťuje RS 3 i možnost jízdy kontrolovaným smykem. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

V samostatném jízdním režimu RS Torque Rear je totiž preferován pohon jen zadních kol, přičemž s úpravou odezvy plynového pedálu, zatížení řízení a nastavení podvozku má být pro řidiče snadnější udržet auto ve smyku. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

V samostatném jízdním režimu RS Torque Rear je totiž preferován pohon jen zadních kol, přičemž s úpravou odezvy plynového pedálu, zatížení řízení a nastavení podvozku má být pro řidiče snadnější udržet auto ve smyku. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

Audi samozřejmě dodává, že tento režim je k využití na uzavřené trati. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

Audi samozřejmě dodává, že tento režim je k využití na uzavřené trati. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

RS 3 bude nabízeno ve výchozí verzi se standardně upraveným podvozkem s novými pružinami a tlumiči (o 25 mm nižší světlá výška oproti standardní A3), kdy adaptivní podvozek najdeme v seznamu příplatkové výbavy. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

RS 3 bude nabízeno ve výchozí verzi se standardně upraveným podvozkem s novými pružinami a tlumiči (o 25 mm nižší světlá výška oproti standardní A3), kdy adaptivní podvozek najdeme v seznamu příplatkové výbavy. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

Další volitelnou položkou bude i okruhově zaměřené obutí Pirelli P Zero Trofeo R. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

Další volitelnou položkou bude i okruhově zaměřené obutí Pirelli P Zero Trofeo R. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

K oficiální premiéře a odhalení všech podrobnosti nemá nová generace Audi RS 3 již daleko. Sportback i Sedan se nám předvedou naplno už příští měsíc. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi

K oficiální premiéře a odhalení všech podrobnosti nemá nová generace Audi RS 3 již daleko. Sportback i Sedan se nám předvedou naplno už příští měsíc. | Audi RS 3 Sportback | Zdroj: Audi

 | Audi RS 3 Sedan Zdroj: Audi

 | Audi RS 3 Sedan | Zdroj: Audi

 | Audi RS 3 Sedan Zdroj: Audi

 | Audi RS 3 Sedan | Zdroj: Audi

 | Audi RS 3 Sedan Zdroj: Audi

 | Audi RS 3 Sedan | Zdroj: Audi

...pohonné ústrojí však německá automobilka doplňuje o novou techniku, především systém pohonu všech kol a chytrý diferenciál rozdělující točivý moment. | Audi RS 3 Sportback & Sedan Zdroj: Audi
Audi vypouští i detaily o přeplňovaném řadovém pětiválci, který si s objemem 2,5 litru udržuje pod kapotou RS 3 místo. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi
V nové generaci bude opět produkovat rovných 400 koní (294 kW), nově však již od 5600 do 7000 ot./min (dříve od 5850 ot./min). Točivý moment pak vzrůstá o 20 N.m na celkem 500 N.m. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi
Ve hře čísel tak sice nové Audi RS 3 ztrácí na konkurenční  Mercedes-AMG A 45 S  výkonem, ale ve sprintu na 100 km/h je o špetku rychleji za 3,8 sekundy, na rozdíl od 3,9 sekundy v AMG. | Audi RS 3 Sportback Zdroj: Audi
17
Fotogalerie

Audi RS 3 oficiálně odhalilo techniku. Má pětiválec, 400 koní a umí driftovat

Nejostřejší varianta hatchbacku A3 má být díky nové technice ještě ovladatelnější a zábavnější.

Po zveřejnění fotek maskovaných prototypů se Audi ještě před samotnou premiérou nové generace RS 3 dělí o podrobnosti o technice. V ostrém hatchbacku a sedanu máme opět čekat řízný pětiválec, to už víme, pohonné ústrojí však německá automobilka doplňuje o novou techniku, především systém pohonu všech kol a chytrý diferenciál rozdělující točivý moment.

Audi vypouští i detaily o přeplňovaném řadovém pětiválci, který si s objemem 2,5 litru udržuje pod kapotou RS 3 místo. V nové generaci bude opět produkovat rovných 400 koní (294 kW), nově však již od 5600 do 7000 ot./min (dříve od 5850 ot./min). Točivý moment pak vzrůstá o 20 N.m na celkem 500 N.m.

Ve hře čísel tak sice nové Audi RS 3 ztrácí na konkurenční Mercedes-AMG A 45 S výkonem, ale ve sprintu na 100 km/h je o špetku rychleji za 3,8 sekundy, na rozdíl od 3,9 sekundy v AMG. Maximálně pak Audi zmiňuje dosažení rychlosti 290 km/h (Mercedes zvládá příplatkově maximálně 270 km/h).

Sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol je v nové RS 3 stále součástí ústrojí. Největší novinkou je ovšem nasazení chytrého zadního diferenciálu RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, v určitých případech až 100 % síly na jedno z kol.

Část techniky je sdílená s novým VW Golf R, v tomto ohledu má nový diferenciál potlačovat nedotáčivost ostré čtyřkolky, na druhou stranu ale nově zajišťuje RS 3 i možnost jízdy kontrolovaným smykem. V samostatném jízdním režimu RS Torque Rear je totiž preferován pohon jen zadních kol, přičemž s úpravou odezvy plynového pedálu, zatížení řízení a nastavení podvozku má být pro řidiče snadnější udržet auto ve smyku. Audi samozřejmě dodává, že tento režim je k využití na uzavřené trati.

RS 3 bude nabízeno ve výchozí verzi se standardně upraveným podvozkem s novými pružinami a tlumiči (o 25 mm nižší světlá výška oproti standardní A3), kdy adaptivní podvozek najdeme v seznamu příplatkové výbavy. Další volitelnou položkou bude i okruhově zaměřené obutí Pirelli P Zero Trofeo R.

K oficiální premiéře a odhalení všech podrobnosti nemá nová generace Audi RS 3 již daleko. Sportback i Sedan se nám předvedou naplno už příští měsíc.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud