Úspěšný monopost ze začátku tisíciletí jde do aukce RM Sotheby’s. Mistrovské dílo získalo vítězství mezi jezdci i konstruktéry.
V roce 2000 prahla italská stáj po vítězství. Zatímco v poháru konstruktérů získávalo Ferrari v 80. a 90. letech sporadické úspěchy, titul šampiona pro svého jezdce mělo naposledy v roce 1979 – byl jím Jody Scheckter. Konec devadesátek se v F1 nesl v duchu velkých a těsných bitev s McLarenem a vedle obrovského talentu jezdců Schumachera a Barrichella měl v první sezoně nového tisíciletí velký podíl na úspěchu také nový monopost. Vůz F1-2000 se vyznačoval skvělou aerodynamikou a také desetiválcovým motorem s úhlem rozevření válců 90 stupňů (starší F300 a F399 měly 80 stupňů), díky němuž měl níže uložené těžiště.
Schumacher s ním zvítězil v prvních třech závodech sezony v Austrálii, Brazílii a San Marinu, v prostřední části šampionátu sice čtyřikrát za sebou neviděl cíl, ale silná koncovka s dvěma druhými místy a čtyřmi prvními mu zaslouženě vynesla titul šampiona mezi jezdci se 108 body proti druhému Häkkinenovi na McLarenu. Ferrari rovněž zvítězilo v poháru konstruktérů. Tento úspěch začal Schumacherovu úspěšnou sérii pěti titulů s italskou stájí v řadě, kterou utnul až Alonso s Renaultem v roce 2005.
Exemplář, který bude nabídnut v aukci RM Sotheby’s, má číslo šasi 198. Původně šlo o záložní vůz, který byl ale nasazen již v druhém kole na okruhu Interlagos poté, co Schumacher v kvalifikaci havaroval. Do závodu s ním startoval z třetího místa a dojel první. Poté byla 198 nasazena ve Španělsku, v Monaku a nakonec na A1 Ringu v Rakousku.
Po konci sezony byl vůz opraven v Maranellu a vystaven na autosalonu v Ženevě v roce 2001. Získal jej sběratel Kevin Crowder z Texasu, který jej nechal v roce 2005 certifikovat u Ferrari Classiche a připravit pro akce F1 Clienti. Současný majitel si F1-2000 užíval od roku 2016, účastnil se s ní jízd Corse Clienti, na něž může vyrazit i budoucí vlastník. Aukce proběhne mezi 3. a 12. dubnem.