O Porsche Macan jsme se v posledních dnech několikrát zmínili, nicméně pořádné informace stále chyběly. Spekulace ovšem končí, na blogu BMW Club zveřejnil uživatel Squall oskenované tři stránky z německého Auto Motor und Sport, který měl evidentně možnost již vedle sebe postavit nový Macan a Audi Q5. Kromě prvních snímků sériové verze se tak můžeme v předstihu podívat na základní fakta.
Porsche Macan je automobil dlouhý 4699 mm, široký 1923 mm a vysoký pouze 1624 mm. Oproti Audi Q5 je samozřejmě nižší, je také delší a širší. Co se rozvoru náprav týká, ten zůstal nezměněn. Obě auta nabídnou 2807 mm. Celkem očekávanou záležitostí pak je přepracované zavěšení, řízení a systém brzd. Velikost disků se pohybuje od sedmnácti do 21".
Nabídka motorizací zahrnuje dvě benzinové jednotky a jeden diesel. Macan S dostal třílitrový šestiválec naladěnýna 340 koní a 460 Nm, Macan Turbo nabídne motor o velikosti 3,6 l, přeplňování a parametry 400 koní, 500 Nm. Stovku umí vrcholná verze za 4,5 s, a to ve spolupráci s převodovkou PDK. Naftová alternativa nese označení Diesel S a ze šestiválcového dieselu dává k dispozici 258 koní.
Za nějaký čas by se měl objevit ještě přeplňovaný benzinový čtyřválec, další diesel a hybrid. Právě vrcholný naftový šestiválec s maximem 313 koní (stejně jako hybrid) si Audi ponechalo jako svůj trumf. Macan si na něj musí ještě počkat.
Macan Diesel S dostane na německém trhu cenovku 55 000 euro. Za zmínku pak stojí také závěr zmíněného testu, ve kterém Auto Motor und Sport hodnotí nové Porsche jako nejagilnější SUV všech dob.
Foto: BMW Club, Auto Motor und Sport