Nejnovější modely GLC a GLE přiveze Mercedes do Frankfurtu také v plug-in hybridních variantách. Známe první technické podrobnosti.
Rozšiřování palet motorizací o hybridní ústrojí je u Mercedesu dlouhodobým cílem. Není tedy divu, že i modernizované GLC a nová generace GLE přijíždí také v plug-in hybridních variantách. Obě SUV nabídnou identicky výkon i točivý moment, v dalších ohledech se jejich ústrojí však už zásadně liší.
Modernizované GLC s označením 300 e 4Matic tedy spoléhá na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který ve spojení s elektromotorem produkuje celkem 235 kW (320 koní) a rovných 700 N.m točivého momentu. Spoléhá přitom na nejnovější devítistupňový automat. Součástí ústrojí je bateriový modul o kapacitě 13,5 kWh.
Čistě na elektřinu zvládne hybridní GLC ujet až 43 kilometrů (dle WLTP) a v tomto režimu se dokáže pochybovat rychlostí až 130 km/h. Průměrnou spotřebu uvádí Mercedes dle WLTP na 2,2 až 2,5 litru na 100 km.
Zajímavějších hodnot poté dosahuje větší GLE s označením 350 de 4Matic. Zde najdete pod kapotou rovněž přeplňovaný dvoulitr, avšak naftový. Společně s elektromotorem produkuje stejný výkon 235 kW (320 koní) a 700 N.m točivého momentu, ústrojí ale využívá podstatně větší baterii o kapacitě 31,2 kWh.
Díky tomu Mercedes uvádí čistě elektrický dojezd hybridního GLE dle metodiky WLTP na maximálních 99 kilometrů. A průměrná spotřeba nafty (dle WLTP) vypadá také slušně s udávaným 1,1 litrem na 100 kilometrů. V elektrickém režimu pak zvládne GLE maximální rychlost až 160 km/h.
Zatímco u GLC Mercedes neupřesňuje čas nabíjení, větší GLE má s DC rychlonabíječkou dosáhnout 80% kapacity za přibližně 20 minut. Před premiérou na autosalonu ve Frankfurtu také ještě nemáme k dispozici ani fotografie hybridního GLC (v galerii najdete standardní verzi).