33
Fotogalerie

Pagani Sei Farboud: pobije novou Huayru?

Ardalan Farbound představuje studii Sei, vracející odkaz strojů Pagani k jeho základům, včetně motoru AMG a spousty kevlaru.

Automobilka Pagani, továrnička na sny, si dlouhé roky vystačila se svým radikálním supersportem Zonda, který postupně nabízela v celé škále omezených edicí. Čas ale běží, a tak jsme vám na sklonku ledna oficiálně představili nástupce v podobě dlouho avizovaného modelu Pagani Huayra. Jistě, úroveň techniky posouvá opět výše, nicméně ladné křivky karoserie a komfortně vybavený interiér svým pojetím připomínají spíše Spykery než „čísté“ supersporty typu Ferrari Enzo. Pokud jste podobně jako já svým způsobem z modelu Huayra trochu zklamaní, představíme vám nyní zajímavou studii Ardalana Farbounda s jednoduchým jménem Sei.

Pagani Sei Farboud 07.JPG Pagani Sei Farboud 14.JPG Pagani Sei Farboud 11.JPG

Pagani Sei se vyznačuje zcela jednoduchými liniemi, ale tradicím starších modelů Pagani zůstává věrna stylistickým jazykem i rozsáhlým použitím uhlíkových kompozitů. Ardalan Farbound vůz Pagani Sei postavil jako svoji absolventskou práci na designérské univerzitě v Coventry, kterou právě dokončil. A také z tohoto důvodu lze pochybovat o tom, že by se jeho stroj kdy dostal na silnici, ačkoli se to na první pohled nezdá, všechny připojené snímky jsou jen počítačovými kreacemi. Oprostěme se ale nyní od tohoto zjištění a nechme se unášet plány pana Farbounda. Jeho Pagani Sei spočívá na skeletu karoserie z uhlíkových kompozitů doplněném pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu, které slouží pro zavěšení náprav a pohonné jednotky.

Pagani Sei Farboud 01.JPG Pagani Sei Farboud 02.JPG Pagani Sei Farboud 03.JPG
Pagani Sei Farboud 04.JPG Pagani Sei Farboud 05.JPG Pagani Sei Farboud 06.JPG

Tou má být v duchu tradice značky Pagani celohliníkový osmiválec Mercedes AMG s objemem 4,8 l naladěný na výkon 1 200 koní (895 kW) a doplněný šestistupňovou poloautomatickou převodovkou, která na změnu rychlostního stupně údajně potřebuje jen 80 ms. Také díky tomu má Pagani Sei zrychlit z klidu na 100 km/h již za 2,9 s. Celý vůz vykazuje pohotovostní hmotnost 1 100 kg a jeho podvozek je opatřen závěsy kol inspirovanými v F1. Kompozitní ráfky o průměru 19 palců vpředu a 20 placů vzadu obouvají pneumatiky s rozměrem 265/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu. Celkový obraz vysněného supersportu završují uhlíko-keramické brzdové kotouče, možnost spalování E85 či nerezová výfuková soustava potažená keramickou vrstvou. Nyní se můžete nechat unášet nejen bohatou fotogalerií a videosekvencí, ale především myšlenkami na svezení.

Pagani Sei Farboud 08.JPG Pagani Sei Farboud 09.JPG Pagani Sei Farboud 10.JPG  Pagani Sei Farboud 12.jpg Pagani Sei Farboud 13.jpg Pagani Sei Farboud 15.JPG
Pagani Sei Farboud 16.JPG Pagani Sei Farboud 17.JPG Pagani Sei Farboud 18.JPG
Pagani Sei Farboud 19.JPG Pagani Sei Farboud 20.JPG Pagani Sei Farboud 21.JPG
Pagani Sei Farboud 22.JPG Pagani Sei Farboud 23.JPG Pagani Sei Farboud 24.JPG
Pagani Sei Farboud 25.JPG Pagani Sei Farboud 26.JPG Pagani Sei Farboud 27.JPG
Pagani Sei Farboud 28.JPG Pagani Sei Farboud 29.JPG Pagani Sei Farboud 30.JPG
Pagani Sei Farboud 32.JPG Pagani Sei Farboud 33.JPG Pagani Sei Farboud 34.JPG
 


 

 

Doporučujeme

Články odjinud