| Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS

| Škoda Kodiaq RS

 | Škoda Kodiaq RS
 | Škoda Kodiaq RS
25
Fotogalerie

Kodiaq RS má virtuální kokpit s otáčkoměrem uprostřed. Jako RS od Audi

Škoda opět láká na představení nejsilnější verze Kodiaqu. Dostane specifický virtuální kokpit či generátor zvuku.

Škoda Kodiaq RS už stanovila poměrně bizarní rekord na Nordschleife, kde je "nejrychlejším sedmimístným SUV", před pařížskou premiérou boleslavští poodhalují některé specifické prvky výbavy novinky na přiloženém videu.

Vidíme krátké záběry na exteriér a detail například na šedivě lakované lité disky kol. Zaujme ale pohled do interiéru. Kodiaq RS totiž po vzoru například Audi RS4 Avant nabídne pátý mód virtuálního kokpitu. Displej za volantem bude mít "karbonový vzhled" a především se otáčkoměr může přemístit do středu.

Novinkou u Škodovky je také systém "Dynamic Sound Boost". Má vlastní řídicí jednotku, která čte signály z palubních systémů a na jejich základě mění a zesiluje zvuk motoru v závislosti na zvoleném režimu jízdy. Jedná se tedy o sofistikovanější způsob, než generátor u Octavie RS.

Dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním nabídne výkon 176 kW (239 koní) a točivý moment 500 Nm. Agregát bude v modelové řadě Kodiaqu dodáván výhradně pro verzi RS. Určitě dojde na použití automatické převodovky DSG.

Stejnou motorizaci už nyní využívá i Volkswagen Tiguan. Dynamické schopnosti Kodiaqu RS ještě neznáme, ale v případě Tiguanu mluvíme o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny a maximální rychlosti 228 km/h. Obdobné schopnosti bychom tedy čekali rovněž od Kodiaqu RS.

Potvrzen byl dříve i podvozek s adaptivními tlumiči, možnost volitelných jízdních režimů a samozřejmě pohon všech kol. Pařížský autosalon, na němž bude Kodiaq RS oficiálně představen, startuje ve čtvrtek 4. října a pokračuje až do neděle 14. října.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud