V Brně je nyní vidět i nebývalá koncentrace jedinečných sportovních automobilů, které na silnicích spatříte jen zřídka.
Ačkoli je zájem importérů vozů běžných značek o brněnský Autosalon vlivem tuhnoucí krize nižší než dříve, návštěvníci se zde mají stále nač těšit. A zájem o nová auta je z jejich pohledu skutečně enormní, jen během soboty prošlo branami brněnského výstaviště více než 20 000 návštěvníků! Ti, kteří do Brna dosud nezavítali, by tak měli jistě učinit, protože zde najdou širokou plejádu výrobků malosériových výrobců, jejichž často velmi drahé sportovní vozy na našich silnicích na rozdíl od běžné konfekce potkáme jen zřídkakdy. A právě těmto strojům se nyní budeme věnovat.
Tipy: Skoukněte také první fotomomentky z ostatních expozic,nebo se ještě zapojte do naší soutěže s autosalonem o Porsche na víkend, GPS navigace nebo mini Coyote.
Značka Aston Martin nalezla docela nedávno i v Česku své oficiální zastoupení, a tak si v Brně můžete prohlédnout dva nejvýznamnější modely z nabídky Astonu - V8 Vantage a DB9, obě v provedení kupé i roadster.
Astony Martin DB9 a V8 Vantage
Aston u nás zastupuje firma Auto Exner, tedy stejná společnost, která dováží i vozy značky Bentley a Lamborghini, které v Brně pochopitelně též nechybí. Můžete si tak prohlédnout modely Bentley Continental, Conti GT, Conti GTC Speed a Lamborghini Gallardo i Murciélago.
Bentley Continental, GT a GTC Speed
Lamborghini Gallardo
Společnost Charouz Group v Brně prezentuje širokou paletu exkluzivních automobilů. Těsně vedle sebe zde stojí bílý Cadillac a červená Corvette s pečlivě zamlčovanou značkou Chevrolet, jež nyní v Evropě nijak mimořádně zvučné jméno z pochopitelných důvodů nemá. Následuje ucelená expozice vozů Mercedes-Benz z dílen dvorního značkového úpravce AMG.
Centrem stánku je však řada čtyř sportovních automobilů, vyráběných s rozsáhlým využitím ruční práce. Zleva sledujeme černé kupé Artega, následují dva stroje Wiesmann v zajímavých perleťových odstínech a partu doplňuje černý Spyker C8, jenž se vyznačuje jedinečnou kombinací koženého čalounění a hliníkových obkladů. Třešničkou na dortu jsou pak žlutý Gumpert Apollo a Pagani Zonda s cenovkou bezmála 30 milionů korun.
Jádro expozice Charouz Group s vozy Artega a Wiesmann
Interiér vozu spyker C8 a stroje Gumpert a Pagani
Škála Mercedesů v úpravě AMG
Neméně zajímavu podívanou nabízí stánek IBS Motor. Na omezeném prostoru prezentuje alespoň několik perliček ze své současné nabídky. Pozornost vábí především oranžový roadster Yes! s přeplňovaným šestiválcem Audi o výkonu 355 koní (361 kW). Agresivně vyhlížející dvoumístný stroj není sice nikterak horkou novinkou, ale zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s a nejvyšší rychlost 281 km/h patří jistě k impozantním hodnotám.
Nebylo by však vhodné přehlédnout sousední vůz Caterham Lotus Seven s takřka padesátiletou historií. Jeho výroba běží dál a IBS Motor tento spartánsky vybavený vůz nabízí v šesti provedeních s motory o výkonu od 120 do 263 koní. Zájemce o exkluzivní cestovní vozy pak zaplesá nad bílým sedanem Bitter Vero. Vyrábí jej v omezených počtech německá společnost Ericha Bittera, jenž jako základu využívá australských vozů Holden z koncernu General Motors. Díky tomu se Vero vyznačuje pohonem zadních kol, luxusním interiérem a šesti i osmiválcovými motory s výkonem až 600 koní.
Máte-li však vyloženě sportovní ambice, zaujme vás jistě Radical SR3, jenž je hlavním poutačem na stánku IBS Motor. Je základním modelem v současnosti šestičlenné sestavy britských speciálů, Radical SR8 přitom zajel v roce 2005 dodnes nepřekonaný rekord na legendární Nordschleife, kde kolo absolvoval v čase 6:55. Tyto stroje disponují motocyklovými nebo automobilovými motory o výkonu od 190 do 525 koní, přičemž jejich pohotovostní hmotnost se pohybuje mezi 540 a 575 kg. Pokud je však tato hmotnost pro vás stále příliš vysoká, zaujme vás nejmenší z vystavených exponátů, tedy motokára renomované italské společnosti BRM Racing.
Stánku IBS Motor dominují stroje Caterham, Yes!, Radical a Bitter
Pohled do útrob vozů Radical SR3 a Bitter Vero
Jedinečné vozy však v Brně najdete i na menších stáncích, kde většina z nich působí spíše jako poutače. Za zmínku jistě stojí produkt české společnosti Innotech, jenž vznikl s přispěním firmy Construct známé svými zabezpečovacími systémy. Jedná se o rozsáhle modifikované kupé Chevrolet Corvette C6. Vůz Innotech C6 Coupe se vyznačuje sadou optických úprav včetně vzhůru výklopných dveří a technologicky unikátními kovanými ráfky kol s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. V Brně slaví světovou premiéru a jejich konstrukce spočívá v kombinaci uhlíkových vláken a hliníkových slitin. Šířka obouvaných pneumatik je 275 mm vpředu a 345 mm vzadu. Pod kapotou se ukrývá osmiválec LS2 doplněný kompresorem Procharger a upraveným sáním a výfukem, který údajně dává výkon plných 1 000 koní. Díky tomu vůz s pohotovostní hmotností 1 400 kg zrychlí z 0 na 100 km/h z 3 s a dosáhne rychlosti 340 km/h.
Innotech C6 Coupe s výkonem 1 000 koní, vyrobené na zakázku českého zákazníka, je ukázkou toho, čeho jsou naše firmy schopné
Smečka klasických Jaguarů
Foto Aston Martin, Bentley, Lamborghini a Jaguar: Ondřej Vávra a jaguar-club.net