Arquus Scarabee je novým obrněným vozidlem od výrobce Arquus Defense, který byste možná znali pod dřívějším jménem Renault Trucks Defense. Po akvizici společnosti švédskou skupinou Volvo Group však došlo na přejmenování... | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

Arquus Scarabee je novým obrněným vozidlem od výrobce Arquus Defense, který byste možná znali pod dřívějším jménem Renault Trucks Defense. Po akvizici společnosti švédskou skupinou Volvo Group však došlo na přejmenování... | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

...a hlavně znovuzavedení cílů, kterými je produkce lehkých a středně těžkých armádních vozidel. A nejnovějším přírůstkem je právě Scarabee. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

...a hlavně znovuzavedení cílů, kterými je produkce lehkých a středně těžkých armádních vozidel. A nejnovějším přírůstkem je právě Scarabee. | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

Přibližně 6,6 tuny vážící obrněnec je samozřejmě vybaven pancéřováním ve formě kompozitních i ocelových panelů, převeze čtyřčlennou posádku a jen od pohledu jsou jeho terénní schopnosti jasné. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

Přibližně 6,6 tuny vážící obrněnec je samozřejmě vybaven pancéřováním ve formě kompozitních i ocelových panelů, převeze čtyřčlennou posádku a jen od pohledu jsou jeho terénní schopnosti jasné. | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

Pod povrchem však skrývá zajímavou techniku, která se při nasazení v akci určitě bude hodit. K pohonu všech kol totiž Arquus přidává i řízení zadní nápravy, kterou lze ovládat nezávisle na natočení předních kol. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

Pod povrchem však skrývá zajímavou techniku, která se při nasazení v akci určitě bude hodit. K pohonu všech kol totiž Arquus přidává i řízení zadní nápravy, kterou lze ovládat nezávisle na natočení předních kol. | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

Ve výsledku tak umí obrněnec jezdit částečně i bokem, razantně vylepšit svou manévrovatelnost v těžkém terénu, nehledě na zmenšení poloměru otáčení, když budou kola přední a zadní nápravy natočena v opačném směru. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

Ve výsledku tak umí obrněnec jezdit částečně i bokem, razantně vylepšit svou manévrovatelnost v těžkém terénu, nehledě na zmenšení poloměru otáčení, když budou kola přední a zadní nápravy natočena v opačném směru. | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

Po vzoru nejnovějších trendů je ke všemu Scarabee vybaven i hybridním pohonným ústrojím, které armádnímu vozidlu propůjčuje dvojici výhod. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

Po vzoru nejnovějších trendů je ke všemu Scarabee vybaven i hybridním pohonným ústrojím, které armádnímu vozidlu propůjčuje dvojici výhod. | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

Elektromotor o výkonu 75 kW (103 koní) neježe zajišťuje další porci výkonu naftové jednotce o výkonu 220 kW (300 koní), ale také zvládne pohánět auto čistě na elektřinu. Díky tomu se může Scarabee případě nutnosti pohybovat terénem v tichosti. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

Elektromotor o výkonu 75 kW (103 koní) neježe zajišťuje další porci výkonu naftové jednotce o výkonu 220 kW (300 koní), ale také zvládne pohánět auto čistě na elektřinu. Díky tomu se může Scarabee případě nutnosti pohybovat terénem v tichosti. | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

Karoserii může doplnit řada příslušenství od zbraňových systémů po radary. Nakonec Arquus pracuje na myšlence dálkového ovládání nebo čistě autonomního řízení. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

Karoserii může doplnit řada příslušenství od zbraňových systémů po radary. Nakonec Arquus pracuje na myšlence dálkového ovládání nebo čistě autonomního řízení. | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

O Scarabee už projevila zájem například francouzská armáda, která obrněnce zvažuje pro rozsáhlou modernizaci svého vozového parku lehkých vozidel. Do roku 2025 by tak mohli Francouzi požívat celkem 725 kusů. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense

O Scarabee už projevila zájem například francouzská armáda, která obrněnce zvažuje pro rozsáhlou modernizaci svého vozového parku lehkých vozidel. Do roku 2025 by tak mohli Francouzi požívat celkem 725 kusů. | Arquus Scarabee | Zdroj: Arquus Defense

...a hlavně znovuzavedení cílů, kterými je produkce lehkých a středně těžkých armádních vozidel. A nejnovějším přírůstkem je právě Scarabee. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense
Přibližně 6,6 tuny vážící obrněnec je samozřejmě vybaven pancéřováním ve formě kompozitních i ocelových panelů, převeze čtyřčlennou posádku a jen od pohledu jsou jeho terénní schopnosti jasné. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense
Pod povrchem však skrývá zajímavou techniku, která se při nasazení v akci určitě bude hodit. K pohonu všech kol totiž Arquus přidává i řízení zadní nápravy, kterou lze ovládat nezávisle na natočení předních kol. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense
Ve výsledku tak umí obrněnec jezdit částečně i bokem, razantně vylepšit svou manévrovatelnost v těžkém terénu, nehledě na zmenšení poloměru otáčení, když budou kola přední a zadní nápravy natočena v opačném směru. | Arquus Scarabee Zdroj: Arquus Defense
9
Fotogalerie

Volvo vyrobilo asi nejbezpečnější auto světa. Obrněnec Arquus Scarabee jezdí i bokem

Pod hlavičkou Volva nevznikají bezpečná auta jen pro širou veřejnost. Tato novinka míří do armádního sektoru.

Arquus Scarabee je novým obrněným vozidlem od výrobce Arquus Defense, který byste možná znali pod dřívějším jménem Renault Trucks Defense. Po akvizici společnosti švédskou skupinou Volvo Group však došlo na přejmenování a hlavně znovuzavedení cílů, kterými je produkce lehkých a středně těžkých armádních vozidel. A nejnovějším přírůstkem je právě Scarabee.

Přibližně 6,6 tuny vážící obrněnec je samozřejmě vybaven pancéřováním ve formě kompozitních i ocelových panelů, převeze čtyřčlennou posádku a jen od pohledu jsou jeho terénní schopnosti jasné. Pod povrchem však skrývá zajímavou techniku, která se při nasazení v akci určitě bude hodit.

K pohonu všech kol totiž Arquus přidává i řízení zadní nápravy, kterou lze ovládat nezávisle na natočení předních kol. Ve výsledku tak umí obrněnec jezdit částečně i bokem, razantně vylepšit svou manévrovatelnost v těžkém terénu, nehledě na zmenšení poloměru otáčení, když budou kola přední a zadní nápravy natočena v opačném směru.

Po vzoru nejnovějších trendů je ke všemu Scarabee vybaven i hybridním pohonným ústrojím, které armádnímu vozidlu propůjčuje dvojici výhod. Elektromotor o výkonu 75 kW (103 koní) neježe zajišťuje další porci výkonu naftové jednotce o výkonu 220 kW (300 koní), ale také zvládne pohánět auto čistě na elektřinu. Díky tomu se může Scarabee případě nutnosti pohybovat terénem v tichosti.

Vozidlo je uzpůsobeno k letecké přepravě, vejde se do většiny přepravních letadel a vrtulníků a nechybí i možnost spuštění vozu k zemi na padáku. Karoserii pak může doplnit řada příslušenství od zbraňových systémů po radary. Nakonec Arquus pracuje na myšlence dálkového ovládání nebo čistě autonomního řízení.

O Scarabee už projevila zájem například francouzská armáda, která obrněnce zvažuje pro rozsáhlou modernizaci svého vozového parku lehkých vozidel. Do roku 2025 by tak mohli Francouzi požívat celkem 725 kusů.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud