Italský designér Marco Procaccini naznačil, jak by mohl vypadat špičkový sedan značky Alfa Romeo. Ale jak se zdá, s ničím podobným Fiat Group v dohledné době bohužel nepřijde.
V Evropě existuje jen málo automobilových značek, jež by co do tradice, ušlechtilosti či sportovní historie mohly opravdu zodpovědně a významným způsobem zasáhnout do konkurenčního boje v nejvyšších sférách cestovních osobních automobilů, jež v současnosti prakticky absolutně ovládají německé „prémiovky“ BMW, Mercedes-Benz a Audi. Jednou z nich je určitě Alfa Romeo.
Alfa Romeo Orazio Satta Type 1
Pokud necháme stranou diskuse o kvalitě vozů Alfa Romeo z posledních let a podíváme se skutečně do možností blízké budoucnosti, značka Alfa Romeo by mohla být skutečným triumfem Italů v rámci jejich rozletu nastartovaného ovládnutím americké společnosti Chrysler LLC koncernem Fiat. A není to vůbec tak dávno, co ještě modely Alfa Romeo v rámci evropských sportovních vozů včetně sedanů udávaly tón.
Nicméně poslední události ukazují, že Fiat Group potenciál jména Alfa Romeo trestuhodným způsobem přehlíží, vždyť podle nedávných vyjádření nejvyšší muž Fiatu Sergio Marchionne (zřejmě ve prospěch jiných cílů koncernu Fiat) „podrazil“ Alfu nejen pozastavením jejího návratu na trhy USA, ale také pozdržením nástupce zastarávajícího středního sedanu Alfa Romeo 159 plánovaného původně na konec letošního roku. Za připomenutí stojí také skutečnost, že předloni Marchionne označil Alfu 159 za přehmat…
Vize prémiového sedanu Alfa Romeo z pera Marca Procacciniho
Pokud patříte k vyznavačům italské konstruktérské školy, nebo jen máte rádi krásná a svérázná auta, možná vás tedy v rámci těchto chmurných zvěstí potěší alespoň nový projekt, pod který se pod hlavičkou značky MP Cardesign podepsal designér Marco Procaccini. Tvůrce tento vůz opatřil jménem Orazio Satta Puliga (1910-1974), jenž byl významnou postavou v dějinách značky Alfa Romeo. Stál například za vznikem modelů 158 nebo 1900, ředitelem se stal v roce 1951 a v letech 1969 až 1973 zastával pozici viceprezidenta značky.
Tradiční prvky současných vozů Alfa Romeo ve studii Orazio Satta najdeme
Studie Orazio Satta by se podle Procacciniho mohla měřit zejména s modely Mercedes-Benz CLS, BMW 6 Gran Coupe či Audi A7 Sportback. Sdílí podlahovou plošinu a pohonné ústrojí s aktuální generací čtyřdveřového Maserati, nicméně podle tvrzení tvůrce by ji bylo možno snadno adaptovat na podvozek modelu Maserati Quattroporte nadcházející generace.
Alfa Romeo Orazio Satta má být 4 950 mm dlouhá, 1 900 široká a 1 430 vysoká a počítá s rozvorem náprav 2 950 mm.