Revoluční motorizace Skyactiv-X byla při uvedení nové Mazdy 3 vyzdvihována nejednou a nyní se konečně jednotka kombinující princip spalování zážehového a vznětového motoru dostává do prodeje. | Mazda 3 Zdroj: Mazda

Revoluční motorizace Skyactiv-X byla při uvedení nové Mazdy 3 vyzdvihována nejednou a nyní se konečně jednotka kombinující princip spalování zážehového a vznětového motoru dostává do prodeje. | Mazda 3 | Zdroj: Mazda

K oznámení nám přitom Mazda zveřejňuje i hrstku technických detailů a nechybí ani první hodnoty spotřeby či produkce emisí CO₂. | Mazda 3 Zdroj: Mazda

K oznámení nám přitom Mazda zveřejňuje i hrstku technických detailů a nechybí ani první hodnoty spotřeby či produkce emisí CO₂. | Mazda 3 | Zdroj: Mazda

Snížení spotřeby benzinu a produkce emisí je přitom hlavním cílem, který Mazda v případě motoru Skyactiv-X zmiňuje. Jednotka má jako první na světě funkci Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI). | Mazda 3 Zdroj: Mazda

Snížení spotřeby benzinu a produkce emisí je přitom hlavním cílem, který Mazda v případě motoru Skyactiv-X zmiňuje. Jednotka má jako první na světě funkci Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI). | Mazda 3 | Zdroj: Mazda

Právě tímto je umožněno kombinovat princip zapálení směsi svíčkou nebo pomocí kompresního tepla ve válci. | Mazda 3 Zdroj: Mazda

Právě tímto je umožněno kombinovat princip zapálení směsi svíčkou nebo pomocí kompresního tepla ve válci. | Mazda 3 | Zdroj: Mazda

Skyactiv-X je dvoulitrovým, kompresorem přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 132 kW (180 koní) při 6000 ot./min a točivém momentu 224 N.m dostupném při 3000 ot./min. | Mazda 3 Zdroj: Mazda

Skyactiv-X je dvoulitrovým, kompresorem přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 132 kW (180 koní) při 6000 ot./min a točivém momentu 224 N.m dostupném při 3000 ot./min. | Mazda 3 | Zdroj: Mazda

Ke zmíněné ekologičnosti navíc pomáhá 24V mild-hybridní systém, který využívá energii generovanou při brzdění a dodává ji malému elektromotoru, který spalovací jednotce ulehčuje práci. | Mazda 3 Zdroj: Mazda

Ke zmíněné ekologičnosti navíc pomáhá 24V mild-hybridní systém, který využívá energii generovanou při brzdění a dodává ji malému elektromotoru, který spalovací jednotce ulehčuje práci. | Mazda 3 | Zdroj: Mazda

Motor bude dostupný v Mazdě 3 hatchback i sedan, a to rovněž v konfiguraci s šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Systém pohonu všech kol bude ale volitelně dostupný jen v hatchbacku. | Mazda 3 Zdroj: Mazda

Motor bude dostupný v Mazdě 3 hatchback i sedan, a to rovněž v konfiguraci s šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Systém pohonu všech kol bude ale volitelně dostupný jen v hatchbacku. | Mazda 3 | Zdroj: Mazda

Mazda poté uvádí nejnižší kombinovanou spotřebu 5,4 litru na 100 km a produkcí emisí 96 g CO₂ na 100 km (dle WLTP). Na cenovky jednotlivých motorizací včetně Skyactiv-X se podívejte v tabulce v článku. | Mazda 3 Zdroj: Mazda

Mazda poté uvádí nejnižší kombinovanou spotřebu 5,4 litru na 100 km a produkcí emisí 96 g CO₂ na 100 km (dle WLTP). Na cenovky jednotlivých motorizací včetně Skyactiv-X se podívejte v tabulce v článku. | Mazda 3 | Zdroj: Mazda

K oznámení nám přitom Mazda zveřejňuje i hrstku technických detailů a nechybí ani první hodnoty spotřeby či produkce emisí CO₂. | Mazda 3 Zdroj: Mazda
Snížení spotřeby benzinu a produkce emisí je přitom hlavním cílem, který Mazda v případě motoru Skyactiv-X zmiňuje. Jednotka má jako první na světě funkci Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI). | Mazda 3 Zdroj: Mazda
Právě tímto je umožněno kombinovat princip zapálení směsi svíčkou nebo pomocí kompresního tepla ve válci. | Mazda 3 Zdroj: Mazda
Skyactiv-X je dvoulitrovým, kompresorem přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 132 kW (180 koní) při 6000 ot./min a točivém momentu 224 N.m dostupném při 3000 ot./min. | Mazda 3 Zdroj: Mazda
8
Fotogalerie

Mazda Skyactiv-X: Známe parametry i české ceny revolučního motoru Mazdy 3

O nabídce motoru Skyactiv-X, který kombinuje princip spalování zážehového a vznětového agregátu, v nové Mazdě 3 jsme věděli už dříve. Teď ovšem Mazda zveřejňuje další technické parametry i cenovky pro vozy na českém trhu.

Revoluční motorizace Skyactiv-X byla při uvedení nové Mazdy 3 vyzdvihována nejednou a nyní se konečně jednotka kombinující princip spalování zážehového a vznětového motoru dostává do prodeje. K oznámení nám přitom Mazda zveřejňuje i hrstku technických detailů a nechybí ani první hodnoty spotřeby či produkce emisí CO₂.

Snížení spotřeby benzinu a produkce emisí je přitom hlavním cílem, který Mazda v případě motoru Skyactiv-X zmiňuje. Jednotka má jako první na světě funkci Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI). Právě tímto je umožněno kombinovat princip zapálení směsi svíčkou nebo pomocí kompresního tepla ve válci.

Skyactiv-X je dvoulitrovým, kompresorem přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 132 kW (180 koní) při 6000 ot./min a točivém momentu 224 N.m dostupném při 3000 ot./min. Ke zmíněné ekologičnosti navíc pomáhá 24V mild-hybridní systém, který využívá energii generovanou při brzdění a dodává ji malému elektromotoru, který spalovací jednotce ulehčuje práci.

Motor bude dostupný v Mazdě 3 hatchback i sedan, a to rovněž v konfiguraci s šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Systém pohonu všech kol bude ale volitelně dostupný jen v hatchbacku. Mazda poté uvádí nejnižší kombinovanou spotřebu 5,4 litru na 100 km a produkcí emisí 96 g CO₂ na 100 km (dle WLTP).

Dodávku prvních vozů zákazníkům v Evropě plánuje Mazda na podzim letošního roku. Na cenovky jednotlivých motorizací se podívejte níže. Na přesnější technické informace včetně detailnějších hodnot spotřeby nebo dynamických schopností „trojky“ s motorem Skyactiv-X si však musíme stále ještě chvíli počkat.

Mazda 3 hatchback – Technická data a české ceny
Motor Skyactiv-G 122 Skyactiv-X181 Skyactiv-X181
4x4
Skyactiv-D116
Palivo benzin benzin benzin nafta
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1998 1759
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90//6000 132/6000 132/6000 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 213/4000 224/3000 224/3000 270/1600-2600
Převodovka 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1-5,2
(5,5-5,6)
zatím neupřesněno zatím
neupřesněno
4,1-4,2
(4,7-4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1364
(1389)
1411
(1440)
1467
(1499)
 1385
(1406)
Cena [Kč] 520.900
(585.900)
- - 574.900
Cena Plus [Kč] 554.400
(619.400)
- - 608.400
(673.400)
Cena GT [Kč] - 603.400
(668.400)
668.900 -
Cena GT Plus [Kč] - 634.400
(699.400)
699.400
(764.400)
-
Údaje v závorkách jsou určeny pro specifikaci s automatickou převodovkou.
Mazda 3 sedan – Technická data a české ceny
Motor Skyactiv-G 122 Skyactiv-X181 Skyactiv-D116
Palivo benzin benzin nafta
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1759
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90//6000 132/6000 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 213/4000 224/3000 270/1600-2600
Převodovka 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1-5,2
(5,5-5,6)
zatím
neupřesněno
4,1-4,2
(4,7-4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1358
(1383)
1405
(1436)
  1379
(1401)
Cena [Kč] 520.900
(585.900)
- 574.900
Cena Plus [Kč] 554.400
(619.400)
- 608.400
(673.400)
Cena GT [Kč] - 603.400
(668.400)
-
Cena GT Plus [Kč] - 634.400
(699.400)
-
Údaje v závorkách jsou určeny pro specifikaci s automatickou převodovkou.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud