Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení střechy. Co když pro vás ale po kabrioletu požadujete i pořádnou rychlost? Srovnali jsme zrychlení a maximální rychlost kabrioletů prodávaných na českém trhu. Podmínkou byla aktuální dostupnost v oficiální české dealerské síti. To splňuje i nestárnoucí SL od Mercedesu. V úpravě od AMG dokáže díky dvanáctiválci z nuly na sto zrychlit za 4 sekundy, maximální rychlost je však omezena na 250 km/h.

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení střechy. Co když pro vás ale po kabrioletu požadujete i pořádnou rychlost? Srovnali jsme zrychlení a maximální rychlost kabrioletů prodávaných na českém trhu. Podmínkou byla aktuální dostupnost v oficiální české dealerské síti. To splňuje i nestárnoucí SL od Mercedesu. V úpravě od AMG dokáže díky dvanáctiválci z nuly na sto zrychlit za 4 sekundy, maximální rychlost je však omezena na 250 km/h.

Do neomezených sfér se dostáváme s Jaguarem F-Type Convertible na devátém místě. Vrcholná osmiválcová varianta SVR o výkonu 575 koní umí stovku za 3,7 sekund a tachometr se zastaví na 314 km/h.

Do neomezených sfér se dostáváme s Jaguarem F-Type Convertible na devátém místě. Vrcholná osmiválcová varianta SVR o výkonu 575 koní umí stovku za 3,7 sekund a tachometr se zastaví na 314 km/h.

Mercedes-AMG ale odpovídá taktéž osmiválcovým modelem GT C Roadster, který má shodné zrychlení, ale na papíře vydoluje o dva kilometry za hodinu více. Patří mu osmá příčka.

Mercedes-AMG ale odpovídá taktéž osmiválcovým modelem GT C Roadster, který má shodné zrychlení, ale na papíře vydoluje o dva kilometry za hodinu více. Patří mu osmá příčka.

Značku se vzpínajícím koněm jste v našem výčtu asi čekali. Sedmé místo vybojoval již základní model - California, který po faceliftu dostal písmeno T do názvu a přeplňovaný motor pod kapotu. Na stovce je za 3,6 sekund a zvládne 316 km/h.

Značku se vzpínajícím koněm jste v našem výčtu asi čekali. Sedmé místo vybojoval již základní model - California, který po faceliftu dostal písmeno T do názvu a přeplňovaný motor pod kapotu. Na stovce je za 3,6 sekund a zvládne 316 km/h.

Motor za sedadla již posouváme s Audi R8 Spyder V10 na šestém místě. I přesto, že se jedná o supersport s pohonem všech kol, je zrychlení shodné s předchozím cestovním Ferrari - 3,6. Maximální rychlost však činí 318 km/h.

Motor za sedadla již posouváme s Audi R8 Spyder V10 na šestém místě. I přesto, že se jedná o supersport s pohonem všech kol, je zrychlení shodné s předchozím cestovním Ferrari - 3,6. Maximální rychlost však činí 318 km/h.

Koncern Volkswagen si své příbuzné hlídá, a tak Lamborghini Huracán "er-osmičku" překonává ve zrychlení (3,4 s) i v maximálce - 324 km/h.

Koncern Volkswagen si své příbuzné hlídá, a tak Lamborghini Huracán "er-osmičku" překonává ve zrychlení (3,4 s) i v maximálce - 324 km/h.

Opět i přes absenci pohonu všech je konkurenční Ferrari 488 Spyder rychlejší. Ve zrychlení o čtyři desetiny (rovné tři sekundy). Maximální rychlost pak činí 325 km/h, o jednu jednotku více.

Opět i přes absenci pohonu všech je konkurenční Ferrari 488 Spyder rychlejší. Ve zrychlení o čtyři desetiny (rovné tři sekundy). Maximální rychlost pak činí 325 km/h, o jednu jednotku více.

Možná překvapí, že se na stupně vítězů dostalo těžkopádné a letité Bentley, avšak Continental Convertible Supersports se svým dvanáctiválcem dokáže být pořádně rychlý. Maximální rychlost v žebříčku řadíme před zrychlením, a tak třetí příčka Bentley náleží díky hodnotě 330 u maximálky. I přes oslnivé, avšak nikoli rekordní zrychlení 3,9 sekund z nuly na sto.

Možná překvapí, že se na stupně vítězů dostalo těžkopádné a letité Bentley, avšak Continental Convertible Supersports se svým dvanáctiválcem dokáže být pořádně rychlý. Maximální rychlost v žebříčku řadíme před zrychlením, a tak třetí příčka Bentley náleží díky hodnotě 330 u maximálky. I přes oslnivé, avšak nikoli rekordní zrychlení 3,9 sekund z nuly na sto.

Své k tématu super-kabrioletů má co říct i Porsche. Legendární 911 v provedení Turbo S Cabriolet umí s paketem Sport Chrono také 330 km/h, navíc ale na stovku zrychlí za rovné tři sekundy...

Své k tématu super-kabrioletů má co říct i Porsche. Legendární 911 v provedení Turbo S Cabriolet umí s paketem Sport Chrono také 330 km/h, navíc ale na stovku zrychlí za rovné tři sekundy...

...což už překoná jen náš vítěz - Lamborghini Aventador Super Veloce. Z klidu na sto to rozzuřený býk zvládne za 2,9 sekund a zastaví se až na 350 kilometrech za hodinu.

...což už překoná jen náš vítěz - Lamborghini Aventador Super Veloce. Z klidu na sto to rozzuřený býk zvládne za 2,9 sekund a zastaví se až na 350 kilometrech za hodinu.

Do neomezených sfér se dostáváme s Jaguarem F-Type Convertible na devátém místě. Vrcholná osmiválcová varianta SVR o výkonu 575 koní umí stovku za 3,7 sekund a tachometr se zastaví na 314 km/h.
Mercedes-AMG ale odpovídá taktéž osmiválcovým modelem GT C Roadster, který má shodné zrychlení, ale na papíře vydoluje o dva kilometry za hodinu více. Patří mu osmá příčka.
Značku se vzpínajícím koněm jste v našem výčtu asi čekali. Sedmé místo vybojoval již základní model - California, který po faceliftu dostal písmeno T do názvu a přeplňovaný motor pod kapotu. Na stovce je za 3,6 sekund a zvládne 316 km/h.
Motor za sedadla již posouváme s Audi R8 Spyder V10 na šestém místě. I přesto, že se jedná o supersport s pohonem všech kol, je zrychlení shodné s předchozím cestovním Ferrari - 3,6. Maximální rychlost však činí 318 km/h.
10
Fotogalerie

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení střechy. Co když pro vás ale po kabrioletu požadujete i pořádnou rychlost? Srovnali jsme zrychlení a maximální rychlost kabrioletů prodávaných na českém trhu.

Již jsme v článcích na Autorevue.cz porovnali i rychlost stažení střechy u kabrioletů:

...a přišli na ty méně známé:

Na ty vůbec nejrychlejší se teď podívejte v komentované galerii:

sl65-012.jpgmaxresdefault.jpgmaxresdefault (1).jpg

Doporučujeme

Články odjinud