Toyota považuje vývoj vlastního šestiválce za logistickou noční můru. Mazdě je to jedno.
Je tomu skutečně tak. Mazda pracuje na nových šestiválcových motorech. Vyplývá to z výsledků hospodářského roku značky. V rámci toho se totiž řešily i budoucí investice. Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem.
Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory. Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6.
Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW.
Nicméně je fajn, že motory jako takové stále zůstávají. Mazda na to jde zdravým rozumem. Ano, bude elektromobil. Ano, bude hybrid. Ale také ano, bude šest válců. Stejně to chápe i Jaguar nebo Mercedes. Mazda chce i nadále pokračovat ve své cestě za titulem prémiové značky. Může toto být bod zlomu?
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5