Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5

Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
6
Fotogalerie

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou zase venku. Tohle auto by na trhu udělalo rozruch!

Pokud Saab neumřel, tak minimálně notně skomírá. Poté, co značku prodal General Motors si jej předávali jednotlivé společnosti jako horký brambor, až skončila u National Electric Vehicle Sweden. Ti chtějí elektrifikovat přestárlý model 9-3, ale to se zdá být utopií.

Motorističtí fanoušci se zkrátka už smířili s tím, že Saab je mrtev a zbývá tak jen probudit nostalgie a představy. Pokud totiž začneme fabulovat, tak za předpokladu, že GM v době představení druhé generace sedanu vyšší střední třídy 9-5 ještě značku ufinancovalo, bylo by již na čase představit generaci novou.

Kdyby stejně jako předchůdce byla postavena na Opelu Insignia, počítejme s novou Insignií a tedy daleko štíhlejším designem. Ostatně s tím počítal také grafik Joe Zechnas při tvorbě svého grafického návrhu tohoto vozu.

Je nesporně zajímavé vidět Saab v moderním hávu. Velká maska, protáhlé full-LED světlomety, schovaný A-sloupek a především nízké linie vozu sluší natolik, až je nám z celého osudu švédské značky zase smutno. A sakra! V galerii si můžete prohlédnout i poslední generaci 9-5, která se vyráběla sotva pár měsíců, přijata byla ale veřejností velmi vřele.

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Doporučujeme

Články odjinud