Pokud sháníte elektrický městský crossover, máte v Česku z čeho vybírat. Hyundai Kona Electric po modernizaci je na trhu novinkou, proto jsme ho srovnali s vybranou konkurencí. Jak si vede?
Omlazený Hyundai Kona včera odhalil české ceny. Nyní se podíváme, jak si stojí oproti konkurenci. Vzhledem k umístění na trhu se jako vhodní konkurenti hodí třeba elektrické vozy ze skupiny Stellantis, kde najdete Peugeot e-2008, Opel Mokka-e, ale i luxusněji směrovaný DS3 Crossback E-Tense. Velmi schopná, i když trochu specifická, je i Mazda MX-30.
Ze skupiny Stellantis jsme vybrali Peugeot e-2008 a pro porovnání jsme vzali vždy základní variantu daného vozu. Hyundai Kona Electric startuje na částce 799.990 Kč, francouzský konkurent má základní cenu o 75.010 Kč vyšší. Dražší je i Mazda MX-30 v základní variantě GT, která vyjde na 845.900 Kč.
Je ale nutné počítat s tím, že na Hyundai se aktuálně váže sleva 100 tisíc korun v rámci akčního ceníku při vstupu na trh. Další ceník, kde není zaváděcí edice, dává zvýhodnění 50 tisíc korun, takže se pořizovací ceny nakonec přibližně vyrovnají.
Kolik toho u jednotlivých výrobců dostanete? Podrobné technické údaje naleznete níže. Je jasně vidět, že Hyundai Kona Electric dokáže být kompetitivní i v základní konfiguraci, Peugeot se ale jen tak nedá a Mazda zase fascinuje svou odvahou chtít za elektromobil s tabulkovým dojezdem 200 km na jedno nabití obdobné peníze. Jak je to ale s výbavou?
Model |
Kona Electric |
Peugeot e-2008 |
Mazda MX-30 |
Automatická klimatizace |
ano |
ano |
ano |
Přední LED světlomety |
ne |
ano |
ano |
Zadní LED svítilny |
ne |
ano |
ano |
Litá kola |
17“ |
17“ |
18“ |
Navigace |
ne |
ne |
ano |
Světelný a dešťový senzor |
ano/ne |
ano/ano |
ano/ano |
Metalíza |
16.900 Kč |
ano |
13.900 Kč |
Bezklíčové startování |
ano |
ano |
ano |
Zadní parkovací senzory |
ano |
ano |
ano |
Parkovací kamera |
ano |
5 000 Kč |
ano |
Tempomat |
ano |
ano |
Adaptivní |
Vyhřívaná př. sedadla |
ano |
6 000 Kč |
ne |
Nejvyšší standardní výbavu nabízí Mazda MX-30, která tak kompenzuje malou baterii s kapacitou 35,5 kWh, což reálně vystačí k ujetí 160 až 180 kilometrů. Peugeot e-2008 a Hyundai Kona Electric už ale dokážou fungovat jako běžné vozy nejen pro okrajový trh.
V případě Peugeotu si na vyšší výbavu sáhnete poměrně snadno, mezi standardní verzí e-Allure a lepší e-Allure Pack je rozdíl jen pět tisíc korun. Do vozu vám přidá zadní parkovací kameru, vyvýšený 3D přístrojový štít nebo přední LED mlhovky.
U Hyundaie lze v příplatcích sáhnout po systému Range za 40 tisíc korun, který zahrnuje tepelné čerpadlo, systém předehřívání akumulátoru a 10,5kW třífázovou palubní nabíječku. Za lepší výbavu Style už ale budete muset připlatit 100 tisíc korun. Více zde.
Hyundai Kona Electric: Srovnání s konkurencí |
Model |
Kona Electric |
Peugeot e-2008 |
Mazda MX-30 |
Výkon [kW] |
100 |
100 |
107 |
T. moment [N.m] |
395 |
260 |
265 |
Zrychlení [s] |
9,9 |
9 |
9,7 |
Max. rychlost [km/h] |
155 |
150 |
140 |
Akumulátor [kWh] |
39,2 |
50 |
35,5 |
Dojezd [km] |
305 |
310 |
200 |
Provozní hmotnost [kg] |
1610 |
1623 |
1645 |
Max. přívěs [kg] |
300 |
- |
neuvedeno |
Délka [mm] |
4205 |
4300 |
4395 |
Šířka [mm] |
1800 |
1770 |
1795 |
Výška [mm] |
1555 |
1530 |
1570 |
Rozvor [mm] |
2600 |
2605 |
2655 |
Zavazadelník [l] |
332/1114 |
434/1467 |
341/1146 |
Základní cena [Kč] |
799.990 |
875.000 |
854.900 |
Hyundai a Peugeot dávají ke svým elektrickým modelům záruku 8 let či 160.000 km na trakční akumulátor. Na vozy se pak vztahuje i standardní pětiletá záruka. Mazda se za všechny své vozy zaručuje standardně na tři roky či 100.000 km, podle toho, co nastane dřív.
Hyundai Kona Electric je i po vylepšení plnohonotným zástupcem segmentu elektrických crossoverů, které se pořizovací cenou pohybují okolo jednoho milionu korun. Svou techniku nemůže dát ani jeden lacino, a tak se je snaží automobilky dovybavit, co to jenom jde. Z toho důvodu jsou si konkurenti dost podobní. Za Hyundai ale aktuálně mluví zajímavá sleva.