Vylepšená osmá generace Passatu již pomalu vstupuje na trh a české zastoupení Volkswagenu zveřejňuje první cenovky dostupných verzí.
Modernizaci Passatu jsme si už rozebrali v únoru během jejího uvedení před ženevským autosalonem. Kromě lehkých kosmetických změn si Passat hlavně polepšil technikou a výbavou uvnitř, nehledě na pozměněnou paletu motorizací. Klasicky je pak model stále nabízen s karoserií limuzíny či kombi Variant.
Na výběr bude Passat ve třech výbavových liniích – Business, Elegance a R-Line, přičemž verze Passat Alltrack a Passat GTE mají postavení samostatných modelů. S nástupem na trh je nyní nabídka motorizací omezena na benzinové čtyřválce 2.0 TSI (140 kW/190 k) s pohonem předních kol a 2.0 TSI (200 kW/272 k) s pohonem všech kol 4Motion. Vznětový motor 2.0 TDI (140 kW/190 k) je nabízen s pohonem předních i všech kol, zatímco výkonnější 2.0 TDI (176 kW/239 k) má čtyřkolku standardně.
Očekávané vstupní zážehové a vznětové jednotky 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k) a mild-hybridní 2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) budou do nabídky zařazeny v průběhu srpna. Se zmíněnou 1.5 TSI Evo a manuální převodovkou v nejnižší výbavě Business má přitom Passat vyjít na 750.900 Kč. Za kombík Variant si připlatíte 27.000 Kč.
Stejná výbava u vznětových motorizací startuje od 815.900 Kč, a to v případě mild-hybridu 2.0 TDI Evo. Příplatek za karoserii kombi zůstává na 27.000 Kč. Robustnější Passat Alltrack s dodatečnými plasty na karoserii či zvýšeným podvozkem je samozřejmě k mání pouze jako kombi Variant. U něj začíná cena na 1.117.900 Kč.
Ještě později doplní nabídku i plug-in hybridní Passat GTE, který kombinuje benzinový motor 1.4 TSI s elektromotorem a sadou akumulátorů pro celkový výkon 160 kW (218 koní). Jeho cenovka bude u karoserie limuzíny startovat na 1.126.900 Kč. Po modernizaci se verzi zvýšil čistě elektrický dojezd na 57 km (kombi 55 km).
Co se týče výbav, nejnižší Business zajistí standardně přední i zadní LED světlomety, kůží obšitý multifunkční volant, třízónovou klimatizaci, asistenta Travel Assist Low pro částečně autonomní jízdu, infotainment s 6,5palcovým displejem, 16palcová kola (17palcová u motorů s výkonem 140 kW). O stupeň výše je poté Elegance, kde najdete navíc infotainment s 8palcovým displejem a navigací, 17palcová kola nebo zásuvku 230 V pro cestující vzadu.
Nejvyšší R-Line pak tradičně propůjčí Passatu sportovnější vzhled s agresivnějšími díly na exteriéru a dalšími doplňky v interiéru – jiné nárazníky, 18palcová kola, černá stropnice, sportovní volant s hliníkovými prvky, sportovní sedačky čalouněné kůži Nappa a další maličkosti rozšiřující základní příslušenství výbavy Elegance.
Přesný cenový rozpis zatím nemá VW na webu ani v konfigurátoru. Na detailní tabulku včetně technických údajů si tedy musíme ještě počkat.