V Mnichově připravili svůj další hybrid. Jen věříme, že nedopadne podobně smutně jako SUV BMW X6 ActiveHybrid…
Automobilka BMW se zaváděním automobilů s hybridním pohonem zrovna nespěchala, ale nelze říci, že by alternativní druhy pohonů ignorovala. Z posledních let jsou dobře známy projekty zkoumající možnosti využívání plynových, elektrických nebo vodíkových zdrojů. V současnosti nabízí jen dva hybridní modely, sedan 7 ActiveHybrid a SUV X6 ActiveHybrid.
Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že typ BMW X6 ActiveHybrid pro nedostatek zákazníků končí, zatím jen v USA, ale s největší pravděpodobností se přestane vyrábět úplně. Důvodů pro nezájem motoristů bude více, mezi ty nejdůležitější patří cena (X6 ActiveHybrid je jen o nějakých 150 000 Kč levnější než vrcholné BMW X6 M!) a nikterak nízká spotřeba paliva v porovnání s modelem X6 M je v průměru nižší jen o 3 l/100 km.
Již na počátku příštího roku to však BMW s hybridem hodlá zkusit znovu, přičemž půjde o sedan BMW 5 ActiveHybrid, o jehož přípravách jsme psali již vloni na jaře. A i v tomto případě chce jít BMW především cestou síly, neboť novinka vychází z verze BMW 535i, jehož přeplňovaný šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) není zřejmě tím ideálním základem pro vyloženě hospodárné vozidlo.
BMW 5 ActiveHybrid je oproti standardní verzi doplněn kompaktním elektromotorem s výkonem 56 koní (40 kW) a nejvyšším točivým momentem 210 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou má pohonná soustava novince zajistit kombinovaný výkon 340 koní (250 kW) a točivý moment 450 Nm. Dynamické parametry mají být dosti podobné standardnímu BMW 535i, ale průměrná spotřeba by měla klesnout na 6,4 l/100 km, což je s ohledem na výkonové parametry (např. 0 – 100 km/h za 5,9 s) velmi zajímavou hodnotou.
Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů, jež vozu umožňují ujet průměrnou rychlostí 35 km/h vzdálenost zhruba 4 km na čistě elektrický pohon. Funkce Eco Pro pak nabídne možnost při ustálené rychlosti do 160 km/h zhasnout spalovací motor a udržovat ji elektromotorem.