Legendární italská karosárna Italdesign, vedená neméně slavným Giorgettem Giugiarem, se v Ženevě prezentuje plně provozuschopným supersportovním hybridem Brivido.
Model Brivido je údajně plně funkčním prototypem supersportovního čtyřmístného automobilu blízké budoucnosti, který má vynikat jízdními výkony a vlastnostmi, ale také špičkovou úrovní jízdního komfortu pro všechny členy posádky. Na jeho přípravě se významným způsobem podílel také koncern VW Group, který před dvěmi lety skoupil 90,1% akcií Italdesignu a zachránil jej tím před bankrotem.
Italdesign Giugiaro Brivido v Ženevě
Podrobnosti o hybridní pohonné soustavě neznáme, jisté je pouze to, že roli agregátu s vnitřním spalováním hraje zážehová jednotka o objemu 3,0 l a výkonu 360 koní (265 kW), na níž navazuje osmistupňová automatická převodovka. Italdesign Brivido dosáhne nejvyšší rychlosti přes 275 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 5,8 s. O spotřebě ani emisích CO2 se zatím nehovořilo.
Sám Giorgetto Giugiaro slibuje, že špičkové jízdní výkony nemají v případě modelu Brivido negativní vliv na komfort cestování žádného ze čtyř pasažérů. Jejich výhled zlepšují bohatě prosklené části karoserie od rozměrného čelného skla přes střechu až po dlouhé, vzhůru výklopné boční dveře, jež umožňují přístup k oběma řadám sedadel zároveň.
Karoserie s ostrými a originálními rysy nabízí pohodlný přístup ke všem čtyřem sedadlům
Za pozornost stojí také vnitřní výbava prototypu Italdesign Giugiaro Brivido. Karosárna ve spolupráci s VW Group a jeho výzkumným oddělením pro vývoj elektronických soustav ERL připravila řadu pozoruhodných řešení. Za zmínku stojí třeba pokrokový (a také patentovaný) masivní sloupek volantu, který na lehké konzoli nese v konfiguraci motocyklu malé monitory promítající signál kamer nahrazujících zpětná zrcátka.
Některé prvky palubních ovládacích a kontrolních prvků studie Brevido byly patentovány
Na příčkách volantu se nacházejí dotykové spínače ovládající například vnější osvětlení a zábavní systémy (vlevo) nebo klimatizaci (vpravo). Spolujezdec má před sebou vlastní přístrojový štít s rychloměrem a dalšími ukazateli provozních parametrů.
Pod něj lze zasunout a párovat tablet iPad, který pak nabízí další možnosti sledování a ovládání dílčích skupin vozu. Nevím jak vy, ale já bych zřejmě nebyl zrovna nadšen z toho, kdyby můj spolujezdec (hlavně pak spolujezdkyně…) mohl přesně a pohodlně sledovat rychlost jízdy a přepínat mi rádio…