Svou představu budoucí podoby modelu Niva představil ruský server kolesa.ru. Příď s hranatými světly a vysoko umístěnými blinkry odpovídá oficiálně zveřejněné podobě, stejně tak oplastování blatníků i prahů. Foto: kolesa.ru

Svou představu budoucí podoby modelu Niva představil ruský server kolesa.ru. Příď s hranatými světly a vysoko umístěnými blinkry odpovídá oficiálně zveřejněné podobě, stejně tak oplastování blatníků i prahů. | Foto: kolesa.ru

Sloupkům C nechybí ozdobné prvky, inspirované originálem. Záď pak vychází z předfaceliftové podoby s horizontálními světly, která jsou zde zarovnána v úrovni registrační značky. Foto: kolesa.ru

Sloupkům C nechybí ozdobné prvky, inspirované originálem. Záď pak vychází z předfaceliftové podoby s horizontálními světly, která jsou zde zarovnána v úrovni registrační značky. | Foto: kolesa.ru

Současné informace hovoří o použití platformy CMF-B, používané aliancí Renault-Nissan, nasazení přeplňované třináctistovky a také atmosférickém motoru pro východní trhy. Foto: Lada

Současné informace hovoří o použití platformy CMF-B, používané aliancí Renault-Nissan, nasazení přeplňované třináctistovky a také atmosférickém motoru pro východní trhy. | Foto: Lada

Nedávné představení studie Niva Vision potvrdilo návrat legendárního ruského vozu v moderní podobě. Kromě ukázky přídě a základních tvarů jsme se však nic konkrétního nedozvěděli. Foto: Lada

Nedávné představení studie Niva Vision potvrdilo návrat legendárního ruského vozu v moderní podobě. Kromě ukázky přídě a základních tvarů jsme se však nic konkrétního nedozvěděli. | Foto: Lada

Současné informace hovoří o použití platformy CMF-B, používané aliancí Renault-Nissan, nasazení přeplňované třináctistovky a také atmosférickém motoru pro východní trhy. Foto: Lada

Současné informace hovoří o použití platformy CMF-B, používané aliancí Renault-Nissan, nasazení přeplňované třináctistovky a také atmosférickém motoru pro východní trhy. | Foto: Lada

Kromě manuální převodovky je pravděpodobné také nasazení automatické převodovky typu CVT. Foto: Lada

Kromě manuální převodovky je pravděpodobné také nasazení automatické převodovky typu CVT. | Foto: Lada

Jméno Niva má u ruské Lady slušnou historii. Původní hranatý spartánský teréňak už nicméně pár let využívá jednodušší označení Lada 4x4. Místo toho byste totiž slavné jméno našli ještě nedáno na Chevroletu Niva...

Jméno Niva má u ruské Lady slušnou historii. Původní hranatý spartánský teréňak už nicméně pár let využívá jednodušší označení Lada 4x4. Místo toho byste totiž slavné jméno našli ještě nedáno na Chevroletu Niva...

Nová generace měla ještě ve spojení s GM přijet v roce 2016, k ničemu takovému ale zatím nedošlo.

Nová generace měla ještě ve spojení s GM přijet v roce 2016, k ničemu takovému ale zatím nedošlo.

Poté, co General Motors prodalo svůj 50% podíl ve společném podniku GM-AvtoVAZ zpět mateřské ruské skupině AvtoVaz Group, jméno Niva se teď začíná opět objevovat ve spojení se značkou Lada.

Poté, co General Motors prodalo svůj 50% podíl ve společném podniku GM-AvtoVAZ zpět mateřské ruské skupině AvtoVaz Group, jméno Niva se teď začíná opět objevovat ve spojení se značkou Lada.

Doteď byste ho totiž našli na Chevroletu Niva, tedy přeznačkovaném modernějším SUV VAZ-2123. Nyní se ale situace zase mění.

Doteď byste ho totiž našli na Chevroletu Niva, tedy přeznačkovaném modernějším SUV VAZ-2123. Nyní se ale situace zase mění.

Tedy vlastně má, pohon 4x4 u novější Nivy také najdete, a to ve spojení s pořádným věkem, během něhož se model dočkal jen určitého množství vylepšení.

Tedy vlastně má, pohon 4x4 u novější Nivy také najdete, a to ve spojení s pořádným věkem, během něhož se model dočkal jen určitého množství vylepšení.

Sloupkům C nechybí ozdobné prvky, inspirované originálem. Záď pak vychází z předfaceliftové podoby s horizontálními světly, která jsou zde zarovnána v úrovni registrační značky. Foto: kolesa.ru
Současné informace hovoří o použití platformy CMF-B, používané aliancí Renault-Nissan, nasazení přeplňované třináctistovky a také atmosférickém motoru pro východní trhy. Foto: Lada
Nedávné představení studie Niva Vision potvrdilo návrat legendárního ruského vozu v moderní podobě. Kromě ukázky přídě a základních tvarů jsme se však nic konkrétního nedozvěděli. Foto: Lada
Současné informace hovoří o použití platformy CMF-B, používané aliancí Renault-Nissan, nasazení přeplňované třináctistovky a také atmosférickém motoru pro východní trhy. Foto: Lada
11
Fotogalerie

Nová Lada Niva by mohla vypadat i takto. Grafik ji vykreslil podle designové studie

Na sériové provedení nové Lady Niva si ještě tři roky počkáme, už teď se ale objevují náznaky její možné podoby.

Nedávné představení studie Niva Vision potvrdilo návrat legendárního ruského vozu v moderní podobě. Kromě ukázky přídě a základních tvarů jsme se však nic konkrétního nedozvěděli. Současné informace hovoří o použití platformy CMF-B, používané aliancí Renault-Nissan, nasazení přeplňované třináctistovky a také atmosférickém motoru pro východní trhy. Kromě manuální převodovky je pravděpodobné také nasazení automatické převodovky typu CVT.

Svou představu budoucí podoby modelu Niva představil ruský server kolesa.ru. Příď s hranatými světly a vysoko umístěnými blinkry odpovídá oficiálně zveřejněné podobě, stejně tak oplastování blatníků i prahů. Vize z kolesa.ru je ale pětidveřová.

Sloupkům C nechybí ozdobné prvky, inspirované originálem. Záď pak vychází z předfaceliftové podoby s horizontálními světly, která jsou zde zarovnána v úrovni registrační značky. Nechybí ani módní náznak difuzoru. Co na tuto podobu říkáte?

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

Doporučujeme

Články odjinud