Tuzemská automobilka se připravuje na plánovaný zákaz prodeje modelů na benzin a naftu. Aby udržela zaměstnanost, potřebuje nejméně 5 elektroaut.
O současnosti a budoucnosti Škoda Auto promluvil v rozhovoru pro server Seznam zprávy hlavní škodovácký odborář Jarosav Povšík. Neočekává jednoduchý rok 2022 a uvádí, že i když byla ve výrobě totální odstávka, automobilka čas využila ke kompletaci 17 tisíc předpřipravených vozů. Čipy pro výrobu bude značka v rámci koncernového nákupu poprvé shánět na burze.
Budoucnost Škody je prý nyní jasně daná – konec spalovacích motorů v roce 2035 a tím pádem i hybridů. S naprostou jistotou alespoň v Evropě, nicméně automobilka nehodlá posílat „špinavé“ motory tam, kde jsou stále povoleny. Dobře našlápnuto má v Indii díky dvěma prvním novým modelům pro tamní trh – crossoveru Kushaq a sedanu Slavia – a hledá nové trhy v Asii i Africe. Dle Povšíka značka hodlá postupně ustupovat z Číny, nad Ruskem visí otazník kvůli nestabilním politickým vztahům.
V souvislosti s nadcházejícími změnami dojde k úpravě portfolia modelů. Úlohou značky je prý „jít přes střed a brnkat na hranici prémie.“ Superb v nabídce skončí, o elektrifikaci Kodiaqu se uvažuje a bude také nutné nahradit dostupnější modely elektrickými nástupci. Kromě stávajícího Enyaqu iV a Enyaqu Coupé iV má na trh přijít čistě elektrická Octavia. Aby se podařilo vytížit závody v Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, značka potřebuje minimálně pět elektrovozů, ideálně pak sedm.