Letošní anketa Auto roku spojí dva ročníky do jednoho. Jak se dalo čekat, je seznam nominovaných dlouhý.
Po roční odmlce se vrací anketa Auto roku v České republice. Původní termín konání byl ovšem šibeniční. Oznámení přišlo v polovině října a už 9. prosince měly být vyhlášené kompletní výsledky. Pořadatelé nakonec obrací a vítěze se dozvíme až v dubnu letošního roku.
Automobilky mohly své kandidáty nahlašovat do konce listopadu. Následovat budou jízdy pro odbornou porotu, které se uskuteční na začátku a na konci března. Nejdříve se bude jezdit se všemi nominovanými vozy a poté s finálovou pětkou. Práce bude ale mít porota skutečně nad hlavu.
Tím, jak se spojily dva ročníky v jeden, totiž výrazně narostl počet nominovaných vozů. Celkem jich je 38 od 24 značek. 14 z toho jsou čisté elektromobily a o první místo se uchází také jeden plug-in hybrid. Seznam je hodně různorodý, šanci na úspěch má nová Škoda Fabia i Jeep Gladiator. Výběrové nůžky tak mají do finále co svírat.
Zajímavá je přítomnost vozu Škoda Enyaq iV, jehož uvedení na český trh proběhlo na začátku září roku 2020. SDA však definuje, že do ankety mohou být zvolena auta, která jsou novinkou na českém automobilovém trhu v časovém období od 30. 10. 2020 a jsou sériově vyráběna a prodávána na trhu v ČR nejpozději do 31. 12. 2021.
Premiéra enyaqu proběhla 1.9. 2020. O dva dny později už jsme psali článek o nejlevnější verzi a další rozšíření ceníku přišlo na řadu už 14.10. 2020. Ani jeden z těchto termínů se tedy nevejde do pravidel. Faktem je, že do výroby šel vůz až koncem listopadu a první jízdy jsme měli chvíli před premiérou nové Fabie.
Kompletní přehled nominovaných vozů najdete v galerii.