Audi Q4 40 e-tron Foto: Audi ČR

Audi Q4 40 e-tron | Foto: Audi ČR

Audi e-tron GT quattro Foto: Audi

Audi e-tron GT quattro | Foto: Audi

BMW i4

BMW i4

Citroën C4 Foto: Petr Homolka

Citroën C4 | Foto: Petr Homolka

Citroën ë-C4 Foto: Citroën

Citroën ë-C4 | Foto: Citroën

Cupra Formentor

Cupra Formentor

Cupra Born Zdroj: Cupra

Cupra Born | Zdroj: Cupra

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Jogger Foto: Vladimír Kadera

Dacia Jogger | Foto: Vladimír Kadera

DS 4

DS 4

Fiat 500

Fiat 500

Ford Mustang Mach-E Foto: Ford ČR

Ford Mustang Mach-E | Foto: Ford ČR

Hyundai Bayon

Hyundai Bayon

Hyundai Tucson Foto: Petr Homolka

Hyundai Tucson | Foto: Petr Homolka

Hyundai Ioniq 5 Zdroj: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 | Zdroj: Hyundai

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT Foto: Petr Homolka

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT | Foto: Petr Homolka

Hyundai i20 N Foto: Petr Homolka

Hyundai i20 N | Foto: Petr Homolka

Jeep Gladiator  Jeep

Jeep Gladiator  | Jeep

Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Foto: David Rajdl

Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV | Foto: David Rajdl

Kia EV6 Foto: Kia

Kia EV6 | Foto: Kia

Lexus NX

Lexus NX

Mazda MX-30 e-Skyactiv Foto: Petr Homolka

Mazda MX-30 e-Skyactiv | Foto: Petr Homolka

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Nissan Qashqai Foto: Nissan

Nissan Qashqai | Foto: Nissan

Opel Astra

Opel Astra

Peugeot 308

Peugeot 308

Renault Arkana Foto: Renault ČR

Renault Arkana | Foto: Renault ČR

Seat Leon Foto: Ondřej Kroutil

Seat Leon | Foto: Ondřej Kroutil

Subaru Outback Foto: Petr Homolka

Subaru Outback | Foto: Petr Homolka

Suzuki S-Cross Foto: Ondřej Kroutil

Suzuki S-Cross | Foto: Ondřej Kroutil

Škoda Fabia Zdroj: Škoda

Škoda Fabia | Zdroj: Škoda

Škoda Enyaq Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq | Foto: Škoda Auto

Toyota Yaris Cross Foto: Petr Homolka

Toyota Yaris Cross | Foto: Petr Homolka

Toyota Mirai Zdroj: Toyota

Toyota Mirai | Zdroj: Toyota

Volkswagen Taigo

Volkswagen Taigo

Volkswagen Arteon Shooting Brake

Volkswagen Arteon Shooting Brake

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5

Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan

Audi e-tron GT quattro Foto: Audi
BMW i4
Citroën C4 Foto: Petr Homolka
Citroën ë-C4 Foto: Citroën
38
Fotogalerie

Titul Auto roku 2021/2022 v ČR chtějí tyto vozy. Škoda má dva zástupce, jeden je sporný

Letošní anketa Auto roku spojí dva ročníky do jednoho. Jak se dalo čekat, je seznam nominovaných dlouhý.

Po roční odmlce se vrací anketa Auto roku v České republice. Původní termín konání byl ovšem šibeniční. Oznámení přišlo v polovině října a už 9. prosince měly být vyhlášené kompletní výsledky. Pořadatelé nakonec obrací a vítěze se dozvíme až v dubnu letošního roku.

Automobilky mohly své kandidáty nahlašovat do konce listopadu. Následovat budou jízdy pro odbornou porotu, které se uskuteční na začátku a na konci března. Nejdříve se bude jezdit se všemi nominovanými vozy a poté s finálovou pětkou. Práce bude ale mít porota skutečně nad hlavu.

Tím, jak se spojily dva ročníky v jeden, totiž výrazně narostl počet nominovaných vozů. Celkem jich je 38 od 24 značek. 14 z toho jsou čisté elektromobily a o první místo se uchází také jeden plug-in hybrid. Seznam je hodně různorodý, šanci na úspěch má nová Škoda Fabia i Jeep Gladiator. Výběrové nůžky tak mají do finále co svírat.

Zajímavá je přítomnost vozu Škoda Enyaq iV, jehož uvedení na český trh proběhlo na začátku září roku 2020. SDA však definuje, že do ankety mohou být zvolena auta, která jsou novinkou na českém automobilovém trhu v časovém období od 30. 10. 2020 a jsou sériově vyráběna a prodávána na trhu v ČR nejpozději do 31. 12. 2021.

Premiéra enyaqu proběhla 1.9. 2020. O dva dny později už jsme psali článek o nejlevnější verzi a další rozšíření ceníku přišlo na řadu už 14.10. 2020. Ani jeden z těchto termínů se tedy nevejde do pravidel. Faktem je, že do výroby šel vůz až koncem listopadu a první jízdy jsme měli chvíli před premiérou nové Fabie.

Kompletní přehled nominovaných vozů najdete v galerii.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud