Jednou z oblastí činnosti plzeňského prodejce automobilů Dajbych jsou offroadové automobily pro ty nejtěžší možné podmínky. Některé verze si zde dokonce vyvíjejí sami.
Toyota Land Cruiser řady 70 je automobil, který se začal vyrábět již v roce 1984. Po dvaceti letech sice jeho produkce skončila, ale tlak zákazníků donutil japonskou automobilku, aby po dalších deseti letech - v roce 2014 - vůz opět zařadila do svého výrobního programu.
Přestože v oficiální nabídce tuzemského zastoupení Toyoty tento vůz není, lze ho v České republice koupit. Konkrétně v plzeňském dealerství Dajbych. "Nabízíme pick-up single cab, double cab, dále Land Cruiser 71, který má třídveřovou karosérii s kratším rozvorem, dále třídveřové i pětidveřové varianty," uvádí vedoucí prodeje společnosti Jan Valenta.
Pětidveřovou verzi jsou navíc přímo v Plzni schopni prodloužit až o 40 centimetrů, což umožní buď montáž třetí řady sedaček nebo prodloužení zavazadlového prostoru až na 220 centimetrů. "To se hodí například horské službě, která poptávala terénní auto s možností přepravy zdravotnického lehátka," dodává Valenta. Kvůli zpřísněným emisním předpisům je už ale k dispozici pouze se zážehovým motorem
Další velmi zajímavé speciální verze Toyoty Land Cruiser 70 dováží společnost Dajbych z Dubaje, kde spolupracuje s firmou NSV. Ta již před 20 lety vyvinula brutální šestikolovou verzi., Pohánět ji může buď šestiválcový vznětový nebo zážehový motor. Délka vozu přesahuje šest metrů, na korbu lze naložit náklad o hmotnosti až 3,3 tuny a lze táhnout až tři a půl tuny těžký přívěs. Ze stejné lokality dorazil do Česka také pouštní speciál Western Diamondback. "S touto vojenskou verzí se chceme ucházet o zakázku na dodávku pro Českou armádu," uvádí Valenta. Armáda hodlá v nejbližší době nahradit staré vozy UAZ a postupně také Land Rovery Defendery.
Ve středně těžkém rozbahněném terénu, jaký je k dispozici na firemním polygonu, neměl vůz na vytyčené trati ani ty nejmenší potíže.
Letošní novinkou je elektrická verze Land Cruiser 70. "Je vyvinutý pro potřeby důlních provozů, kde jsou extrémní nároky na ochranu zdraví a čistý vzduch. "V terénu ujede na jedno nabití kolem 50-60 kilometrů, na silnici až 150," sděluje Valenta. Bohužel jsme ho ale nemohli vyzkoušet při jízdě. Byl totiž kompletně vybitý.
Více informací o těchto speciálních autech získáte při prohlížení následující fotogalerie: